Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 199

Forumkategorier

Användare Inlägg  
civilja2009-02-27 18:50
Antal inlägg: 24

Global Intifada
Är det acceptabelt att en -lös-gruppering på den yttersta vänstersidan av samhället själv, eller genom att uppmana till det, bränner ner livsmedelsaffärer för att de säljer amerikanska varor ? Skadorna uppgår till flermiljonbelopp som i slutändan du och jag som konsument måste betala. Nästa vecka är det kanske de som säljer varor från ett annat land som de missbehagar.
I 1a hand skall såklart svens polis och Säpo försöka få fast förövrarna, men om de inte lyckas, hur skall vi då bestraffa dessa anarkister?

Då de tidigare gav sig på ryska diplomatbilar borde det kanske inte vara svårt att rekrytera några ex KGB agenter som för en i sammanhanget blyggsam summa letar reda på och bestraffar gärningsmännen, alt. "hjärnorna?" bakom Global Initfada.

Då de själva tydligen anser sig att kunna bestraffa dem som är fel i deras syn, borde de rimligtvis inte ha något emot att några hårdföra ex KGB-are tar hand om dem på lite okonventionell vis !

Vad tycker du ?

dudeniro - Ej medlem längre2009-02-27 18:53
Antal inlägg: 6214

Nej det är inte acceptabelt. Jag ser det som ett gäng kids som inte har någon egentlig politisk övertygelse, utan använder ett politiskt flagg för att sabotera, skada och krossa "kapitalismens skyltfönster" (och gärna sno åt sig ett par juste adidas-pjuck på en gång).

De bör väl behandlas som övriga extrema grupperingar i samhället. De har väl rätt att visa och säga vad de tycker, men när det spårar ur så skall de ha konsekvenser.

ROBODENDR0N - Ej medlem längre2009-02-27 18:58
Antal inlägg: 330

En retorisk fråga som väl endast kan besvaras med ett rungande nej. Motivering får betraktas som tämligen onödig.

ingson2009-02-27 18:59
Antal inlägg: 4285

Öh, är det någon som ens är gripen ännu..?

ROBODENDR0N - Ej medlem längre2009-02-27 19:01

Mordbrand har livstids fängelse i straffskalan. Jag undrar om de förstår vad de gör sig skyldiga till.

Goliath II - Ej medlem längre2009-02-27 19:06
Antal inlägg: 460

Det är ungefär lika idiotiskt som att släppa ut minkar från en minkfarm (vilket innebär att de dör förstås) och tro att det ska göra någon som helst nytta... J-a korkade människor!!!

civilja2009-02-27 19:06

Helt rätt dudeniro;
Svenskt rättväsendet skall i 1a hand ta fast och bestraffa dessa vänster element. Men... om de inte går att fa fast någon.. är det då i sin rätt att det bildas en garde, gärna med några hårdförda utländska element- som letar rätt på gärningsmännen och/eller på de som har anknytning till Global Intifada och straffar dem ? De som tillhör GI kan väl knappast springa gråtande till polisen och be om beskydd?

Miss_jk2009-02-27 19:07
Antal inlägg: 8941

Håller med ROBODENDR0N, kan man säga annat än nej? Känns nästan som en dum fråga...

NameIsNobody - Ej medlem längre2009-02-27 19:08
Antal inlägg: 1702

Global Intifada kallas det från västerlänskt håll, Frihetskämpar i andra hörn. Rebeller har väll historiskt varit bönder? Kolonialismen kallar det själva för "Information Warfare on the Global Village" .. eller gjorde iaf utifrån Pentagons lössläpta rapport "Information Operations Roadmap" .. Låt säga att det finns folk som tjänar massor med pengar på vad krig tillför. Dom muslimer jag har mött har en heder som den västerlänska "approachen" saknar. Men det hör väll till saken att kalla alla hedningar i äran av ett imperiums bragd. Det fattate ju till och med Tsun Tzu och Machiaveli.

en.wikipedia.org/wik...ac hiavelli
en.wikipedia.org/wiki/Sun _Tzu
en.wikipedia.org/wik...Ar t_of_War
en.wikipedia.org/wik...ns _Roadmap
en.wikipedia.org/wiki/PNA C
en.wikipedia.org/wik...t_ Facility

alpapan2009-02-27 19:10
Antal inlägg: 1

civilja: haha, du är rolig! Fanns en teori hos polisen även att det var kriminella grupperingear som tidigare hotat handlarna i syfte att ta över deras verksamheter.. tror man får vänta ett tag att dra slutsatser. Idioter är gärningsmännen i vilket fall som helst dock..

ROBODENDR0N - Ej medlem längre2009-02-27 19:12

Du menar att vi ska ha en massa avdankade KGB-agenter som springer omkring och eliminerar vänsterelement? Tack, men nej tack!
Självklart skall vår egen säkerhetspolis ta hand om detta ärende. Det borde inte vara alltför svårt att få fatt i dem om det - som jag liksom Dudeniro tror - rör sig om ett gäng förvirrade "kids".

NameIsNobody - Ej medlem längre2009-02-27 19:14

Tidigare "Informationsbyrån" (IB Affären) var ju ett par 4000 tusen NATO/CIA agenter som var "Left Behind"-styrkor för att stabilisera regionen från det österländska hotet?

Nersaggad - Ej medlem längre2009-02-27 19:14
Antal inlägg: 9

Så fort jag och grabbarna har varit ute på stan och knackat afa så har pressen vänt det till något negativt. Jag hoppas att samhället ser med andra ögon nu.

NameIsNobody - Ej medlem längre2009-02-27 19:15

Till och med Olof Palme fick rapporter veckovis av IB.

Anarkisten - Ej medlem längre2009-02-27 19:17
Antal inlägg: 17

Jag tycker de gör ett förbannat bra jobb från och till, att attackera vapenföretaget aimpoint är riktigt fint gjort. Önskar jag hade varit med på den aktionen. Tur att det finns någon som agerar mot orättvisor.

ROBODENDR0N - Ej medlem längre2009-02-27 19:18

Får man fråga Anarkisten vad syftet är med att bränna ner livsmedelsaffärer? Så otroligt fegt!

Anarkisten - Ej medlem längre2009-02-27 19:20
Antal inlägg: 17

Från och till sa jag. Aktioner mot Coop tycker inte jag är speciellt konstigt då de handlar med Israeliska varor trots uppmaningar om att sluta.

civilja2009-02-27 19:21

Ha, det verkar som om vi hos name is Nobody och anarkisten redan har hittad 2 sympatisörer.. VG och förbli uppkopplad en stund till ni 2..

Goliath II - Ej medlem längre2009-02-27 19:21
Antal inlägg: 460

"Bra jobb"? Tillåt mig skratta... Eller hånle snarare. VEM gagnas???

ROBODENDR0N - Ej medlem längre2009-02-27 19:22

Så du tycker att mordbrand är ett rimligt "straff" gentemot dem som säljer israeliska apelsiner?

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?