Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 294 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Snoosy | 2009-02-27 22:18 | |
![]() | citydental.. = skit Till er som tänkt gå dit. Varnar!! Gå inte dit. Blev lurad på pengar + att de gjorde ett värdelöst arbete. Känner till två till som gått dit och som blivit lurade. Till er som tänkt gå dit. Välj foltandvården istället om ni vill ha billigare tandvård. Citydentals reklam går ut på att de är billigare än alla andra, men det är fel marknadsföring.. Nog om det. | |
| Snoosy | 2009-02-27 22:19 | |
![]() | *folktandvården | |
| emmylicious | 2009-02-27 22:20 | |
![]() | fothandvården? :D | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-02-27 22:20 | |
![]() | Snålheten bedrar visheten ibland. | |
| Tess 08 | 2009-02-27 22:21 | |
![]() | em... är det för de som fått mul och klövsjukan då?? ;-) f'låt att jag (fortsätter) paja tråden | |
| Snoosy | 2009-02-27 22:23 | |
![]() | sylvia,, precis så är det. Så var det för min del. Har blivit visare efter att ha varit där kan jag lätt säga. emmy,, ;) | |
| Miss_jk | 2009-02-27 22:32 | |
![]() | Haha, min kompis var där för ett tag sedan. Han skulle rensa tandsten (?) tror jag. Gör det ont? I alla fall, en kille av annan etnisk bakgrund än mig "slipade" hans tänder och tandkött helt utan bedövning, för "det behövdes inte". Tårarna började ganska snart rinna nedför kinderna på kompisen och till slut sprutade dom. Då står tandläkaren och skriker: "Håll ut Pele, håll ut! Snart klar Pele, håll ut barra! Inte micket kvar nu" Det var en fruktansvärt rolig syn (och hör...). Dessvärre kunde inte matvraket Pele (Pelle) inte äta på två dagar efter... =) | |
| Sombatic | 2009-02-27 22:46 | |
![]() | Vill bara informera er alla att det råder en fri prissättning inom tandvården. Varje Landsting har sin egen prislista och Privattandläkarna bestämmer själva vilket pris de skall debitera sina patienter. Det finns bra och mindre bra tandläkare i både folktandvården och bland de Privata.Det som är dyrt hos en Privattandläkare kan vara billigare hos en annan och vissa behandlingar kan vara dyra på en Folktandvård och billigare på en Folktandvårdsklinik i ett annat landsting. Vissa behandlingar är dyrast på Folktandvården och vissa är är billigast där. Det är svårt att välja men det är farligt att låta plånboken avgöra vem som skall få förtroendet att ta hand om våra tänder. Sombatic | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-02-27 22:48 | |
![]() | Sombatic, det har du verkligen rätt i. Har råkat ut för riktigt dåliga tandläkare inom Folktandvården också, så det är ingen garanti att gå dit heller. Men nu har jag hittat en bra tandläkare som jag förbjudit att säga upp sig eller gå i pension. | |
| Polly Juice | 2009-02-27 22:57 | |
![]() | Jag går igenom samma visa varje gång jag går till tandläkaren. Jag förklarar att jag är väldigt smärtkänslig, för det har jag lärt mig av erfarenhet, och vill ha TRE bedövningssprutor. De ger mig en blick som om de misstänker att jag är nån form av knarkare och säger "vi börjar med EN, så får vi se sen". Jag förklarar att det inte kommer att räcka, men de envisas. De börjar borra, kommer åt en nerv, jag skriker, jag får en till spruta. "Ge mig en till på en gång" säger jag, "nja, vi provar om det här räcker", säger de, fortsätter borra, kommer åt en nerv, jag skriker, och så får jag äntligen min tredje spruta och är sen så bedövad att nästa gång de kommer åt samma nerv så bara kvider jag. Jag berättar denna historia för tandläkaren varje gång, i hopp om att de ska fatta att det är slöseri med tid och orsakar mig onödig smärta att hålla på och testa sig fram såhär istället för att bara ge mig en rejäl dos som slår ut all känsel i munnen. Alla vet bättre än den stackars patienten. | |
| Mekano - Ej medlem längre | 2009-02-27 23:57 | |
![]() | Jag vet Polly Juice! De j..arna försöker spara pengar genom att inte ödsla bort sin bedövning. Det är själva hemligheten. De börjar alltid med..."Men det står här i datorn att du brukar laga utan bedövning. Ska vi pröva det?" Då kan man säga "Ska jag slå dig? Vill du pröva hur det känns?" (Ett tips nästa gång du går till din tandläkare) Haha Håll ut Pele! Ja det där var skitkul. Så hemskt! haha har han ingen som helst vilja eller autostyrning denna Pele? | |
| Zmrzlina | 2009-02-28 00:11 | |
![]() | Har jobbat i reception hos tandläkare. I 95% av de fall där pat känner sig felbehandlad har pat fel. Inte för att vara arrogant, men så är det. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-02-28 00:19 | |
![]() | zmrzlina, hur menar du? Att patienten känner sig felbehandlad men har fel i sin känsla? Visst finns det säkert jobbiga och krävande patienter, men det finns klantarslen till tandläkare också. | |
| run-marie | 2009-02-28 00:20 | |
![]() | Stackars Pelle, jag har varit rädd för tandläkaren i hela mitt liv, men har nu äntligen hittat en som är lika gullig och försiktig som dom egentligen kanske bara är mot små barn. Genom kontakter och när jag berättat om min tandläkarskräck fick ja denna rekommendation. Har förra året för första gången själv beställt tid hos tandläkaren för kontroll utan att vänta på kallelse. Fråga runt bland vänner och bekanta så kanske ni också hittar rätt. | |
| Mekano - Ej medlem längre | 2009-02-28 00:24 | |
![]() | Zmrzlina Är det fel att ha ont när man har ont menar du? Eller bara i 95% av fallen | |
| Zmrzlina | 2009-02-28 00:28 | |
![]() | Jag var lite för provokativ där, sorry. Det kan göra ont att ha gjort ingrepp i munnen, det är inte alltid något tandläkaren kan göra något åt. Munnen är en väldigt känslig plats. Det jag menar är att patientens känsla av felbehandling alltsomoftast beror på att pat har fel slags förväntningar på läkarvård, oftast består det av att dessa förväntningar är för höga. | |
| Mekano - Ej medlem längre | 2009-02-28 00:31 | |
![]() | Det där med att höfta med procent var nog lite vågat. Jag komemr ihåg när jag kollade in i min kompis mun. Tandläkaren hade sytt fast hennes tandkött i en bit av kinden. Det har jag sett med egna ögon. Inte så svårt att korrigera men ganska klantigt. Där har vi en promilleprocent felbehandlande bara där! | |
| Hillegnu | 2009-02-28 00:34 | |
![]() | zmrzlina: du menar att man bedömt till tandläkarens fördel? Det betyder inte att patienten har fel! Vad är rätt och fel, för vem? Utifrån vad? En upplevelse kan aldrig betraktas som fel. Däremot kan någon annan ha upplevt samma situation annorlunda. | |
| Zmrzlina | 2009-02-28 00:35 | |
![]() | Av min erfarenhet i tandläkarreceptionen har jag mycket, mycket svårt att tro att den sortens felbehandling skulle vara så stor som ens en promille. Man får tänka på att de patienter som fått en vanlig behandling där allt gått rätt till inte gör väsen av sig, eftersom de fått vad de ville ha och betalat och saken är ur världen. Felbehandlade patienter verkar vara en större grupp än de är, eftersom de gör mer väsen av sig. | |
| Zmrzlina | 2009-02-28 00:41 | |
![]() | Hillegnu: jag menar att tandläkare mycket sällan gör fel, men att det blir ett stort ståhej när det råkar bli fel, och att detta fel oftast beror på patientens för högt ställda förväntningar om att man kan få vård precis som man vill. Exempelvis finns det en hel del bråkiga patienter som tror att man får dra ut en tand bara för att den är knepig, när det egentligen är som så att tandläkare inte får dra ut tänder om det bedöms att tanden kan räddas. Missförstånd kanske är ett bättre ord för vad jag menar. (Skriver ganska intuitivt just nu.) För allas trevnad kan jag ju förstås inflika att jag mycket väl vet att tandläkare kan göra riktiga fel också, och att pat då givetvis ska ha rätt att få jobbet utfört på rätt sätt. Det går att reklamera tandläkarvård ifall man känner sig felbehandlad. | |