Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 243 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Charliiie | 2009-02-28 15:07 | |
![]() | Sluta röka! Har någon läst boken "Äntligen icke rökare" ?? Och har den funkat för er.. motivera gärna! | |
| Satyra | 2009-02-28 16:11 | |
![]() | Vill inte låta negativ men ... Jag har läst den och tyvärr funkade den inte på mig. Antar att den går ut på att undermedvetet få människor att hjärntvättas av med rökbehovet, eftersom den inte främst - som andra böcker i ämnet - går ut på skrämsel. Och jag antar då att det krävs av läsaren att den inte är så terapeutiskt medveten för att det ska funka?!? ;-) Måste också angående boken nämna att jag senaste åren gjort flertalet försök att sluta med rökningen - även provat den första sortens rökavvänjningspiller som kom - men inte lyckats. Var för knappt ett år sedan på en KOL-undersökning (vilken inte visade några skador, än så länge ...) och tänkte att DÄR och DE som jobbar med sönderrökta människor dagarna i ända väl borde ha något fungerande bra tips (utöver att det krävs ren järnvilja menar jag) för hur man ska bära sig åt. Så jag frågade. Och fick till svar: "Läs boken Äntligen icke rökare." När jag sa att jag läst den och den inte fungerade på mig svarade hon: "Nej då vet jag inte hur du ska göra." :-O ... Så så var det med det. Frågade även på vårdcentralen vid ett tillfälle om de kunde tipsa om någon rökavvänjningklinik, varpå läkaren gick iväg en bra stund för att undersöka saken och kom tillbaka med orden: "De verkar ha stängt ned alla sådana kliniker i länet." (Stockholms län) Blir snudd på förbannad varje gång jag läser på ciggpaketen: "Fråga din doktor eller ditt apotek om hjälp om du vill sluta röka." | |
| Mandark | 2009-02-28 16:31 | |
![]() | Jag slutade röka med hjälp av mitt stora ego och 21 bananer om dagen, och nu har jag varit rökfri i 9 månader. | |
| foxy_1 | 2009-02-28 16:34 | |
![]() | www.betapet.se/forum...=- 0#655733 | |
| nystan1 | 2009-03-01 06:08 | |
![]() | Bli gravid, det är ett jättebra sätt att sluta röka! | |
| Gloxinia - Ej medlem längre | 2009-03-01 08:08 | |
![]() | Tänk att varje cigarett du inte röker är en vinst och ge inte upp om du trillar dit igen. De flesta får faktiskt försöka flera gånger och lära sig av sina misstag. Även jag :( | |
| lmammapptuss | 2009-03-01 08:51 | |
![]() | bananer, hur många bananer om dagen är du uppe i nu då? Och bli gravid? Har fött nio barn 7 som rökare o 2 som icke rökare. Alla lika friska ingen skillnad i födelsevikt mer än att de två rökfria var mycket mindre. Slutade röka över ett år innan jag blev gravid o började igen när den yngsta var 1.5 år, sen är det kört. Varje gång jag försöker sluta så dör någon, häst hund o nu sist svärfar!!! Ska vänta ett tag till nästa gång för svärmor är ju faktiskt trevlig!!! | |
| merqria | 2009-03-01 09:31 | |
![]() | Jag slutade röka fösta gången i november 04 då jag förstod att jag var gravid. Det var inga bekymmer att sluta då alls. Problemet var att inte röka igen efteråt. Mitt första glas vin resulterade i en cigarett, det var som att cykla, ingen host ingenting, man glömmer aldrig verkar det som. Sen rökte jag i två år till och läste boken i maj förra året. Jag sträckläste boken på en kväll och slutade inte röka. Jag slutade röka i augusti i stället, kanske hade det som stod i boken sjunkit in då som först? Då var det inte alls svårt att sluta. Nu är jag gravid igen och tänker inte alls på att röka och hoppas att jag klarar även vinet sen när det är dags. Jag tror det, eftersom jag faktiskt han festa ordentligt ett par gånger som rökfri utan att trilla dit det minsta. Men jag tänker inte ropa hej förrän jag är över ån eller vad det heter. Lycka till! | |
| Mandark | 2009-03-01 10:10 | |
![]() | Jag äter grymt många bananer nu när jag har slutat, det är min nya drog. Och får jag ingen banan under en hel dag så kan den dagen vara förstörd. Vi brukar få en fruktkorg till jobbet och alla mina kollegor vet att det är bananen jag är ute efter, men ibland kan de jävlas med mig och käka upp alla (innan jag hinner ta någon), men ibland är dom snälla och lämnar en halva åt mig. | |
| Charliiie | 2009-03-01 10:13 | |
![]() | Tack för alla svar, har själv läst boken och kan inte förstå allas förtjusning av den. Det är ju lika mkt propaganda och hjärntvätt som alla andra böcker.. Jag ska ge mig på bananerna, eller bli gravid.. =) | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-01 10:56 | |
![]() | gravid funkar, trist med dem som röker under graviditet, riktigt illa tycker jag. annars finns ju de här champix - slutaröka pillrena. Jag vet inte, men om man inte verkligen VILL så är det nog svårt. | |
| Tess 08 | 2009-03-01 11:07 | |
![]() | Fattar inte hur man kan riskera sitt/sina barns hälsa genom att röka under graviditeten!! Jäkligt oansvarigt! | |
| Behringer | 2009-03-01 11:20 | |
![]() | varför ens börja? | |
| Tess 08 | 2009-03-01 11:23 | |
![]() | iofs Kapis, men jag anser att det är jäkligt egoistiskt att enbart tänka på sig själv om man är gravid. Under en graviditet har man ju en liten försvarslös människa som verkligen lever på sin hyresvärd. | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2009-03-02 15:50 | |
![]() | varför sluta? | |