Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 119 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-tigre | 2009-02-28 20:16 | |
![]() | långdistansförhållanden? vad har ni för erfarenheter av dem? är de bra eller dåliga? åsikter? själv sitter jag hos min kille just nu som bor 40-50 mil ifrån mig. han pluggar här, jag jobbar och pluggar i stockholm. saknaden och längtan efter varandra är en klar fördel med långdistansförhållanden men ibland blir det förjävla outhärdligt.. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-02-28 20:23 | |
![]() | Varför i hela de sju kaninelefanternas riksdag, vilken ligger uppå de fem kullarna bakom de trehövadade indianernas cykelplats, ska man ha en åsikt om långdistansförhållanden? Nåväl, jag tycker det är fel. | |
| Miraculous | 2009-02-28 20:28 | |
![]() | Det är tufft men inte omöjligt. Jag och min man bodde 200 mil från varann under början av vårt förhållande. Det var mycket tårar, längtan, saknad, frustration och höga telefonräkningar. Nu har vi varit tillsammans i elva år. Men man måste fatta ett beslut till slut, för i längden är avståndet ingen höjadare. Jag flyttade till honom, sedan bröt vi upp och flyttade till Sverige. Men besluten var tuffa, men kärleken starkare. | |
| emmylicious | 2009-02-28 20:29 | |
![]() | Senast jag hade långdistansförhållande så tog det slut efter ca en månad. Vi hade bott tillsammans i 10 månader, sen var vi tvungna att flytta isär av olika anledningar (tillfälligt var det tänkt...) men det tog slut. | |
| le-tigre | 2009-02-28 20:32 | |
![]() | nattravn: varför kan inte silvia prata svenska efter så lång tid? många frågor, inga svar. snack-forum är väl ändå till för just snack? för övrigt är alla relativt negativa till långdistansförhållanden.. nervöst det här, hehe. | |
| Zmrzlina | 2009-02-28 20:34 | |
![]() | Enda långdistansförhållandet jag haft var 12 mil bort och då tog det slut efter fem månader när vi tröttnade på det. Det är min erfarenhet. Annars är det bitterljuvt att gå och längta efter varandra om dagarna, tycker jag. | |
| sakoline | 2009-02-28 20:35 | |
![]() | Har inte haft ett långdistansförhållande, men känns som att man måste kanske ha en plan om att snart flytta närmare eller något, så man kan stå ut? Hade inte velat träffa min käresta max en gång i månaden/varannan vecka om jag inte såg en ände på det hela... Hur länge ska ni ha det sådär? "Målet" måste väl ändå vara att någon får flytta på sig? | |
| Ässät | 2009-02-28 20:39 | |
![]() | Jag har i stort sett bara haft distansförhållanden.. allt från 22-75 mil.. visst har det vart tufft många gånger men det har funkat. Min andra sambo bodde 40 mil från mig o flyttade upp till mig efter 4 månader.. vill man så går det att ha ett distansförhållande :) | |
| le-tigre | 2009-02-28 20:41 | |
![]() | zmrzlina: bitterljuvt är det rätta ordet. telefonräkningar ett annat. jag har aldrig gjort av med så mycket pengar på så kort tid. kär? ja. skönt? NEJ. sakoline: hur länge ska vi ha det såhär.. ja du. hans brandmansutbildning varar i två år och jag kan väl ändå inte flytta in i hans lilla studentlya? vi ville bygga bo i stockholm för övrigt.. hm.. målet är att skaffa kattungar någon gång i framtiden. sen vettefan. | |
| sakoline | 2009-02-28 20:51 | |
![]() | le-tigre: Menade inte planer för livet på så sätt, utan mer tidsmässigt/tankar om hur länge det ska pågå i den här formen. Men så man kan stå ut. Veta att det finns ett slut. För tror ärligt talat inte att förhållanden kan överleva långdistansförhållanden som pågår en längre tid. Närhet är viktigt, och om ni båda börjar känna er frustrerade och "uppdelade" i varsina liv/vardagar, så kan det fresta på relationen, och göra att man ifrågasätter om det verkligen är värt det. Nu känner jag dock att jag gissar väldigt mycket... Ni som haft förhållanden, hur länge står man ut? Och kan stå ut utan att veta att det finns ett slut? | |
| Pseudonymf | 2009-02-28 20:55 | |
![]() | Alla mina har tagit slut. Långdistans funkar inte för mig, med andra ord! | |
| Pialina | 2009-02-28 21:02 | |
![]() | Le-tigre, går det inte med Skype så ni slipper så höga telefonräkningar åtminstone? | |
| fiolemelie | 2009-02-28 21:03 | |
![]() | Jag och min pojkvän bor vanligtvis i samma stad i sverige båda 2. Just nu är jag iväg och pluggar nere i södra Frankrike vilket innebär att det är 200 mil mellan oss... Eftersom detta bara är under 5 månader så har inte vi sett det som något problem.. Men det är sjuukt jobbigt att inte kunna ses. Marssor av tårar och massor av saknad. Vi pratar ungefär 1-2 timmar varje dag på skype (god bless SKYPE!!) Utan det hade det inte varit lätt.. Nu är det 33 dagar kvar tills vi ses igen.... | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-02-28 21:05 | |
![]() | Det funkar om båda verkligen vill. | |
| Pseudonymf | 2009-02-28 21:08 | |
![]() | Nej Hanna, det funkar inte ens då! Man kan verkligen, verkligen vilja, men avstånd, ekonomi och tårar är nåt som verkligen kan tära på en. Trist men sant. Men det är bara för att jag är nydumpad som jag svartmålar allt. Antar jag. Men lycka till med alla förhållanden ni har på avstånd. Själv ska jag käka popcorn i min melankoliska lilla bubbla! | |
| Fånmåne - Ej medlem längre | 2009-02-28 21:13 | |
![]() | Pseudonymf, många förhållanden mellan folk som bor i samma städer tar slut. Statistiken pekar på att merparten av alla förhållanden förr eller senare spricker. Inte för att jag har några siffror på det, iofs... men inte är det mer ovanligt att ett distansförhållande spricker än att ett odistansförhållande spricker.... Känner en som nu vart tillsammans med sin karl i... jäkligt många år, den ena från Västerbotten, den andra från Skåne. Tråkigt hur som helst att du är nydumpad, kan inte vara en behaglig känsla. Krya på dig! | |
| Pseudonymf | 2009-02-28 21:16 | |
![]() | Javisst är det trist, men nu pratade jag enbart om långdistans. Jag har iaf lovat mig själv att jag inte kommer ha ett till. Någonsin! | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-02-28 21:18 | |
![]() | le-tigre: Förstår bara inte vad du får ut av att läsa vad andra tycker om det? Kan du inte själv avgöra om det är bra eller ej? | |
| Pseudonymf | 2009-02-28 21:22 | |
![]() | Vad andra tycker ska väl inte spela nån roll, såvida det inte bara är en allmän diskussion om tyck och tänk. Men om du menar att du ska hämta inspiration från våra svar, så råder jag dig att strunta i det och satsa på det som känns mest bekvämt för dig själv! | |
| abk | 2009-02-28 21:30 | |
![]() | Min pojkvän och jag har varit ett par i 1,5 år och det har alltid varit på distans. Innan var det i Gbg och nu Sthlm. Just nu är det kämpigt, men jag vill att det ska vara vi och han också. Tyvärr har vi haft en massa yttre faktorer som försvårat vår situation, såsom sjukdomar både för oss båda, men även släktingar. Jag är väldigt kär i honom och han i mig och jag vet att någon måste flytta och det blir troligen jag då jag är inte lika rotad här. Men det är jag beredd att göra. | |