Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 294 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Skataan | 2009-02-28 21:31 | |
![]() | Misslyckad hårfärgning Jag hade mörkbrunt, med någon centimeter utväxt. Så det var dags att färga håret igen. Jag kom på att jag ville färga ljust. Så jag köpte en färg som skulle bli blond, vilken färg man än hade. När jag hade färgat så visade det sig att det bara bara utväxten som hade blivit färgad. Inte så snyggt. Så jag köpte en blond färg och färgade, då blev utväxten ännu blondare och resten av håret brun/orange. Så jag köpte en till blond och färgade, den här gången blev utväxten riktigt blond och resten av håret orange. Fy fan. Nu ger jag upp med det blonda. Min fråga är, tror ni det funkar att få tillbaka mörkbrunt på en gång om jag köper en sån? Eller krävs det flera färgningar? Tacksam för svar! (: kan inte se ut så här i skolan på måndag eller.. | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2009-02-28 21:33 | |
![]() | sånt som gör att man ska välja sin naturliga hårfärg alltid bäst så | |
| Tess 08 | 2009-02-28 21:34 | |
![]() | Har du färgat håret brunt först och sedan försöker få det blont? Man brukar kunna köpa någon avfärgning (eller så får man gå till en salong) för att det inte ska bli orange. Orange är annars standardfärgen om man bleker färgat hår ;-) Vet bara att det är skitsvårt att få det fins (har inte provat själv, men sett många kycklinghuven till kompisar) | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-02-28 21:35 | |
![]() | Åh. GÅ TILL EN FRISÖR! Vet inte hur många människor som förstör sitt hår pga att dem tror att dem själva kan. Och mycket dyrare blir det inte heller eftersom du antagligen fått lägga ut ca 300 kr och få gå med missfärgat hår. En färgning hos frisör ligger väl på ca 300. | |
| Skataan | 2009-02-28 21:36 | |
![]() | Tess08, ja. Ddet var det jag köpte först, men det fäste bara på utväxten.. | |
| magga | 2009-02-28 21:49 | |
![]() | Skataan, jag har sååå många gånger färgat mitt hår och fått FEL färg, antingen för ljus eller för mörk och behövt färga om det en eller två gånger. Boka tid hos frisör ;) Om du är desperat och inte kan vänta skulle jag avfärga det tills det blir ultrablont och sedan färga det i den blonda färg du vill ha. | |
| Skataan | 2009-02-28 21:59 | |
![]() | Magga, tror du att det funkar att färga det mörkbrunt på en gång? För jag vill ju kunna göra det imorgon.. | |
| heeting - Ej medlem längre | 2009-02-28 22:03 | |
![]() | När jag färgade min kusins hår sist blev det orange-gult typ.. Usch. Hur som helst, vi testade att lägga på en askig blond färg eller toning och det fungerade bra. Men jag tycker också att du ska gå till frisören, att chansa sig fram blir ofta bara sjukt dyrt.. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-02-28 22:20 | |
![]() | man måste ju göra en avfärgning om man har brunt å vill bli ljus,,tycker de säger sig självt ju,,=/ har jag fått gjort varje gång jag velat bli mellan brun från mörkbrun du får nog ta en mörkbrun färg för att bli jämnt brun över hela huvudet Lycka till! | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-02-28 22:22 | |
![]() | har du längre hår än till axlarna,rekomenderar jag att du köper två förpackningar så de täcker allt hår riktigt,så de inte blir som flammigt | |
| ROBODENDR0N - Ej medlem längre | 2009-02-28 22:26 | |
![]() | Lilla Pruppisen <3 | |
| canvas | 2009-02-28 22:29 | |
![]() | hahahahhaha | |
| _astrud_ - Ej medlem längre | 2009-02-28 22:30 | |
![]() | Blondering är ju jävligt svårt. Jag har själv färgat håret från svartfärgat till blont. Det tog ett par dagar och slet rätt mycket på håret. Färga det brunt om du har bråttom, brunt kan typ aldrig bli fel. Personligen tycker jag det råder en övertro på frisörer. Jag har väldigt sällan blivit nöjd hos någon av de där glättiga typerna. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-02-28 22:31 | |
![]() | Köp inte mer hårfärg. Håret oxiderar och blir som en deg. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-02-28 22:35 | |
![]() | ROB:om jag är den lilla pruppen,,vill du va den stora då?=P | |
| ROBODENDR0N - Ej medlem längre | 2009-02-28 22:40 | |
![]() | Åh, OM jag vill! *Längtar* He he :-)) | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-02-28 23:02 | |
![]() | *wiiieee*ja VISSTE att du ville!*S* | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-03-01 00:17 | |
![]() | Om man har brunt hår så kan man inte bli helt blond med de färgerna man köper i affären. Man måste gå till en frisör. (De har annan typ av blondering) Om man har brunt hår mot rött och avfärgar håret och sen försöker blondera det kan man få på sin höjd en kycklinggul färg, även om du köper flera paket i affären skaatan. Gör inte det! Sen när du försöker färga tillbaka håret brunt, blir det skogsgrönt. Om du inte vill ha en sån skogsgrön färg med tuggummikonsistens som gör att du måste klippa 80% av håret, rekomenderar jag dig att inte färga mer själv. Gå genast till en frisör, det är bättre. | |