Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 243 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Annfi | 2009-03-01 12:00 | |
![]() | OK att gräla? Min man har just begärt skilsmässa med motiveringen att han vill ha ett grälfritt liv, att man inte kan ha känslor för en som grälar. Jag tror att det kan vara nödvändigt att gräla ibland, om man avstår från personangrepp. Vad tycker ni? | |
| Lasse1978 | 2009-03-01 12:03 | |
![]() | Jag tycker att en man som vill ta ut skilsmässa pga gräl borde tänkt efter innan han gifte sig. Skriv under papperna och kasta ut karl. Det hade jag gjort. :D | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-01 12:05 | |
![]() | Beror på, vissa grälar ju och gapar bara för att. Jag kan tjura mig genom mkt utan att gräla. | |
| Tess 08 | 2009-03-01 12:07 | |
![]() | Gräla kan man väl göra... om man anser att det är viktigt. Att ha olika åsikter ibland händer alla, det kanske mer beror på hur man löser de problem som uppstår. | |
| dragabol | 2009-03-01 12:09 | |
![]() | låter som en märklig anledning att vilja skiljas... att gräla eller vara oense är väl ingen vettig anledning - finns det andra anledningar? nja, jag hade ju genast misstänkt att han försöker lägga skulden hos dig.. men det är ju jag det. Finns väl inga äktenskap där man är överens om precis allt och inte uttrycker en egen åsikt? | |
| le-lou | 2009-03-01 12:12 | |
![]() | det beror väl mer på VAD man grälar om. Ändlösa gräl om samma sak tar död på den bästa av kärlekar. Tror med andra ord (efter det du själv skriver) inte att hans motivering till skilsmässa handlar om grälen i sig, utan om vad de handlar om. | |
| Pseudonymf | 2009-03-01 12:17 | |
![]() | Åh samma sak hände precis mig - det var därför min pojkvän gjorde slut med mig. För att jag grälade så mycket med/på honom, för att jag har kort stubin och för att vi inte tycker tillräckligt lika. Nu inser jag nog att det var det bästa. Det känns dumt, men den bästa förklaringen jag kan komma med är att jag vill ha en pojkvän som inte tar illa vid sig eller tar det personligt för att jag slänger igen en dörr. Det låter kanske knasigt, men jag kan nog inte förklara det mer utförligt än så. Men om han vill göra slut på ert gemensamma liv pga av det, då vill han inte ha dig som den du är. Kasta ut honom! | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-03-01 12:18 | |
![]() | man måste få utlopp för sina känslor på nåt sätt och alla är inte dr phil. Gräl är väl bättre än inget då det åtminstonde fortfarande är någon sorts kommunikation. | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-01 12:20 | |
![]() | gräl är bra tror jag, håller med nymfen anktejp vem är du? | |
| lillebenito - Ej medlem längre | 2009-03-01 12:20 | |
![]() | Nu hittade jag inget klipp på youtube -- men det här är Jonathan Richman's syn på saken (gör sig bäst som låt -- så ladda ner på soulseek/dc): Couples must fight, couples must argue from time to time, to clear the air when all is calm, that's when it's hard to but they must argue, couples must fight Well my heart knows pain, my heart knows sorrow My heart knows wrongs it could never make right but for a better day tomorrow couples must argue, couples must fight my heart knows pain, my heart knows sorrow My heart knows wrongs it could never make right so for a better day tomorrow couples must argue, couples must fight | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-03-01 12:22 | |
![]() | Jag tycker att man får gräla så mycket man vill så länge man undviker direkta personangrepp. | |
| Pseudonymf | 2009-03-01 12:24 | |
![]() | Jag tror på att man måste gräla lite, för att rensa luften. Men viktigast för mig (min utbrott brukar vara 10-20 min :P) är att man faktiskt kan prata om det med varandra i slutänden, varför man bråkade - så att man kanske kan diskutera det bättre vid nästa tillfälle. För mig funkar det inte att bara le och se glad ut eller tiga när jag blir arg. Jag vill skrika lite, slänga igen en dörr eller två, gråta några tårar! Men det är ju bara jag :) | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-03-01 12:26 | |
![]() | vem jag är? hmm... ja, inte dr phil iaf =) Jag har definitvt ett och annat att lära mig om att gräla konstruktivt. | |
| RikaM | 2009-03-01 12:28 | |
![]() | Ofta ser man olika på vad som är gräl också. Jag tyckte att jag och min man grälade om allt och inget. Kändes som att vi aldrig tyckte samma om något. Sedan lärde jag känna en person som hävdade att hon och hennes man aldrig grälade. När jag lärde känna familjen bättre insåg jag att de var precis som min man och jag, men de definierade sina ordväxlingar annorlunda. Mao, de tyckte att de diskuterade högljutt medans jag ansåg att jag och min man grälade. De kunde hantera sina diskussioner, medans jag tyckte att våra gräl var uppslitande och själa(kärleks)dödande! | |
| lillebenito - Ej medlem längre | 2009-03-01 12:36 | |
![]() | www.airmp3.net/downl...l_ 05180_85 <-- låten. så funkar det. | |
| Annfi | 2009-03-01 12:45 | |
![]() | Han har också blivit kär i en annan, var otrogen med henne förra månaden, fick jag just veta. Han säger att det beror på att hon aldrig höjer rösten, att hon ser när han har huvudvärk och att hon förstår honom. | |
| Tess 08 | 2009-03-01 12:47 | |
![]() | Då svarar jag BULLSHIT!!!! Han vill alltså få dig att må dåligt över att DU varit den som drivit stackars honom till denna underbara tjej! Pyttsan! Dom har inte hunnit BÖRJA gräla än eftersom de fortfarande är i förälskelsestadiet. Släng ut han med röven före! | |
| Tess 08 | 2009-03-01 12:48 | |
![]() | Alternativt är hon så pass ung/kär att hon inte VÅGAR säga som hon tycker än... Sorglig karl.. tycker synd om honom! Han verkar vara himla patetisk... | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-03-01 12:48 | |
![]() | med röven före? då landar han ju mjukt... | |
| Tess 08 | 2009-03-01 12:49 | |
![]() | ansiktet före då? ;-) | |