Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 199 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Malla13 | 2009-03-02 16:50 | |
![]() | pussar? Tänkte ställa en fråga för att se hur ni tänker om detta.. Jag kom var nyss och hämtade min son på dagis, där han berättade för mig att han hade pussat sin tjejkompis ( som är från ett annat land ). Fröken berättade då genast för mig att man inte fick lov att pussa på denna flickan för hennes mamma. Det var hon VÄLDIGT bestämd med. Fröken förklarade också att detta med pussandet kunde misstolkas, hur då undrar jag? Barnen är 5 och 6 år gamla, på vilket vis skulle detta kunna misstolkas? Den ena sekunde pratar fröknarna om att barnen använder för mycket våld, det slåss och härjas för mycket, när dem sedan pussas så är det fel eftersom detta kan bli fel.. Hur ska dem ha det. vad är det för fel med pussar. barn som är 5 och 6 år tänker väl knappast på hångel...eller? Jag tyckte att detta var otroligt tramsigt med tanke på barnens ålder? Hur ser ni på saken? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-03-02 16:53 | |
![]() | kan bara hålla med dej...tragiskt egentligen=/ men visst,det med att mamman sagt ifrån om pussar på sin dotter,får man väl respektera då även om man själv kan tycka ngt annat... | |
| Malla13 | 2009-03-02 16:55 | |
![]() | Absolut...det respekterar vi till 100% men tycker att det var ett tramsigt upplägg från frökens sida... Det är ju bara barn...=) Dem har väl alltid pussats och kramats... Kan minnas det själv från man va liten...När man kramades och pussades och inte har jag blivit sämre människa med konstiga tankar för det...=) | |
| Eufonisk | 2009-03-02 16:56 | |
![]() | Klart att mamman sätter sig emot det, pussar är jätteäckligt. | |
| skrabban | 2009-03-02 16:58 | |
![]() | Det kan ju vara så att mamman och flickan är muslimer och då får inte svenska pojkar pussa dom eller så kan det vara så att de tänker på smittspridning. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-03-02 16:58 | |
![]() | malla:ja ja trodde inte ni inte respekterade det heller=) jaaaa,herregud,,,visst minns man det*S*!men aldrig att ngn fröken sa emot elr så=/vad händer egentligen? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-03-02 16:59 | |
![]() | smittspridining,haha,ja då får man nog stänga ner hela dagiset*S* | |
| Tess 08 | 2009-03-02 16:59 | |
![]() | Det kan ju vara så att något i flickans kultur säger att man inte får pussa henne och då helst inte en killa (oavsett ålder). Jag tycker att man ska respektera en sån sak och helst om mamman har sagt till och varit så bestämd. Det kan säkert handla om misstolkningar från hennes sida också... Däremot fattar jag inte varför barn ska springa omkring och pussa varandra... | |
| Mandark | 2009-03-02 16:59 | |
![]() | Den dagen jag får höra att min 5åring pussar en flicka på hans dagis kommer jag pussa honom, för jag är så himla trött och höra att han jagar dom andra barnen, drar flickorna i håret och rivs. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-03-02 17:01 | |
![]() | nej inte SKA pussa varandra,,men OCH om det händer lixom? | |
| Malla13 | 2009-03-02 17:04 | |
![]() | Mandark: Exakt vad jag tänker på... Folk klagar alltid över att barn slåss , sparkas, bits, drar i håret osv...Nu får dem banner för att dem pussas..det är ju inte klokt. Jag respekterar att andra kulturer har sina seder och regler..MEN jag kan inte förstå på vilket vis det ska kunna misstolkas.. Fröken talade tydligt om att vi Uppmuntar INTE dem till att pussas på dagis..Det kan jag också förstå, men inte att man nästan bannar dem för att dem pussas. Själv tycker jag att bilden av två barn som pussar varandra är sött. Det hade man ju massor av plancher på förr som man kunde köpa i butik. jaja..jag förstår inte... men det är kanske inte meningen..Kul att höra era åsikter i alla fall. | |
| Malla13 | 2009-03-02 17:06 | |
![]() | Mysgruppen: Jo då..Vi sespekterar det och har talat om för vår son att det är strängeligen förbjudet att pussa henne och han sa jaja.. =) Skrabban:Att det skulle ha med smittrisk att göra..det tvivlar jag på..vad skulle barn kunna smitta barn med.. som inte redan smittas av att vara i samma miljö hela dagen? | |
| Tess 08 | 2009-03-02 17:07 | |
![]() | Om det händer tycker ajg att fröken ska ta det med den som pussar henne. Jag vet inte om det ger så mycket att fröken ska berätta för pojkens mamma att han pussat flickan när mamma kommer för att hämta. Då känns det lite för sent. Att informera om att man inte får pussa henne är väl bra, så kan man prata om det hemma om det skulle behövas... Barn är fenomenala och kan snabbt lära sig vad som är ok och inte och sedan är det liksom standard. Min äldsta dotter gick på dagis med en blödarsjuk pojke och ALLA barn visste vad de fick göra och inte med honom och det var så "vanligt" att ingen tyckte det var konstigt.. Det man måste göra är väl att inte förstora upp saker utan visa att detta är helt normalt och inte alls konstigt. (OT) | |
| Malla13 | 2009-03-02 17:11 | |
![]() | Tee 08: Det är sant som du säger att det inte ska förstoras upp mer än vad det behövs.... MEN att det skulle kunna misstolkas av min son tex... Det är ju helt sjukt!! han är 6 år gammal... Herre gud..Om det är så allvarligt att ett barn pussar ett annat barn...vart är denna värld på väg då? | |
| run-marie | 2009-03-02 17:16 | |
![]() | Verkar urlöjligt tycker jag. Varför ska inte små barn få visa att dom tycker om nån? Det blir ju inte lätt att förklara för din lille kille att just den här flickan får han inte pussa för hennes mamma vill inte det. | |
| frippefrappe | 2009-03-02 17:19 | |
![]() | Jag tycker att det var väldigt gulligt gjort! =D Jag tycker också att det var urlöjligt att han inte fick! Vad har det med religion att göra??? | |
| Tess 08 | 2009-03-02 17:20 | |
![]() | Fast jag tycker inte det är så svårt... 5-6-åringar är smarta! Klart han fattar att han inte får om man berättar och förklarar. Varför man inte får det är av sekundär betydelse, det är inte viktigt. Detta enbart sagt om att han inte får pussa henne. Sen kan jag också tycka att det är lite småfjantigt (mest eftersom jag inte vet den exakta anledningen till att mamman inte vill) att det ska vara så farligt med en puss. Det är sällan de går och småhånglar hela dagarna utan mer en puss "bara sådär"... | |
| Malla13 | 2009-03-02 17:21 | |
![]() | Run-marie: Ja det är inte det enklaste att få barn att komma ihåg att man inte får pussa på någon. Om dem hade varit i tonåren och hon inte hade fått pussa svenska killar för sin mamma så kunde jag mera förstå det, men detta handlar ju inte om sexuella saker alls, utan två oskyldiga barn som pussas och inget mer. Jag tycker att det är flickans mamma som förstorar upp saken helt i onödan. Men jag respekterar det ändå eftersom jag inte vill köra över andra människors åsikter. Men det är oerhört tramsigt av dem tycker jag. Det är att göra saker stora av ingenting tycker jag! | |
| skrabban | 2009-03-02 17:22 | |
![]() | Det finns ju de som har bacillskräck. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-03-02 17:24 | |
![]() | Rakt av idiotiskt. | |