Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 916 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2009-03-06 14:34 | |
![]() | Får och kan man skämta om precis allt? Satt och surfade runt på sajten tusen apor, en sajt jag många gånger tycker är väldigt underhållande rent allmänt - tills jag stötte på det här. www.1000apor.se/blog...en t-136272 Den här ritade bilden fick mig att må illa. Jag är av åsikten att man inte kan skämta om allt, men ni som tycker tvärtom- vilka argument har ni för det? Att "roligt" är roligt för vissa, och "äckligt" bara är äckligt för vissa och således vem kan bestämma vad är roligt? Nåt mer? | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-03-06 14:36 | |
![]() | The Schulmans tror att dem ÄR roliga. Sen vill de provocera så mycket det bara går. Pengar är pengar? | |
| Camilla9 - Ej medlem längre | 2009-03-06 14:37 | |
![]() | illamåendet väller över.... | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-03-06 14:37 | |
![]() | Tilläggas ska att enligt mitt tycke har de gått över gränsen (för) många gånger. Klickar in på hans blogg när jag absolut inte har något att göra. | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2009-03-06 14:39 | |
![]() | den sidan var kul 1 gång sen | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2009-03-06 14:40 | |
![]() | Verkligen motbjudande och jag kan inte förstå hur man kan tycka det är kul MEN är det tryckfrihet så är det.. Vi som äcklas får väl göra det och oja oss över vilka idioter som kan tycka att något sånt är kul. | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-03-06 14:45 | |
![]() | Jag tror inte det där är ett skämt, humor har inte bara som syfte att få människor att må bra och skratta. Man kan använda humorn som ett verktyg för att ta upp det som är motbjudande och osmakligt. Precis som konsten. Jag tycker faktiskt det var ganska lysande. De använder precis det som konsten använder, det som de samtidigt kritiserar. | |
| krutmarie | 2009-03-06 14:46 | |
![]() | Finns det inte en tråd redan som heter ungefär likadant som den här? Har för mig att jag läste där förra året iaf. | |
| le-lou | 2009-03-06 14:51 | |
![]() | upa - att syftet är att jämföra ett med två (i det här fallet Konstfack) är en sak. Men att illistruera detta med en så grov och vidrig bild är inget annat än ett helgerån. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-03-06 14:52 | |
![]() | håller med dej le-lou | |
| le-lou | 2009-03-06 14:52 | |
![]() | krutmarie - leka forumvärd funkar ju om man inte har nåt annat för sig. | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-03-06 14:54 | |
![]() | le-lou, men jag tror det kan vara svårt att lyfta fram det här med gränsdragning om man inte överträder just en gräns. Eller? | |
| krutmarie | 2009-03-06 14:57 | |
![]() | le-lou, ja, det var jättekul att leka lite och just då hade jag inget annat för mig ;) | |
| le-lou | 2009-03-06 15:01 | |
![]() | upa - jag förstår också själva syftet med skämtet, men är "ändamålet helgar medlen" tillräckligt som försvar att sätta sig ner och måla en sån här bild? Det är inget lastgammalt mord heller, nu väntar vi bara på att de mördade barnen i arvika ska avbildas på nåt lika vidrigt sätt. | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-03-06 15:17 | |
![]() | le-lou, på något sätt tror jag redan att man har förverkat rätten att behålla englamordet heligt när man blottat precis allt i media redan. Vad finns att skydda? Har vi inte redan klivit över de gränser som inte skulle klivas över? Vill vi behålla det som är heligt på bekostnad av vårt lystna förhållande till andras olycka och tragedi. Det verkar inte så. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-06 15:20 | |
![]() | le-lou, jag förstår din upprördhet och avsky. Folk brukar ju vara behjälpliga på Betapet med redan förekommande trådar. Det är nog inte direkt meningen av mig och krutmarie att "leka spelvärdar". www.betapet.se/forum...ad id=16718 | |
| dgeo27 - Ej medlem längre | 2009-03-06 15:22 | |
![]() | hahaha den var fasiken bra | |
| milvusmilvus | 2009-03-06 15:23 | |
![]() | Man kan skämta om allt, men allt är inte kul. Det här ett bra exempel på något som inte är kul. Ett problem med just den här bilden skulle kunna vara att den gör sig skyldig till samma meningslösa effektsökeri som jag uppfattar att den vill kritisera. Det är tydligen så att provokation har hamnat på modet. | |
| Robbansknop - Ej medlem längre | 2009-03-06 15:27 | |
![]() | Den där bilden är enligt mig endast simpelt effektsökeri. Humor för mig är inte att skratta på någon annans bekostnad. Att skämta om en sådan här tragisk händelse är mycket, mycket svårt - jag dristar mig till att säga att det är omöjligt. Hur ska man kunna skratta åt ett mord på en liten flicka liksom?! Svart humor funkar nog endast när man kan känna någon slags värme för de som medverkar i skämtet. En av mina stora favoriter är Jan Stenmark och hans underfundiga texter till gamla foton och teckningar. Han väver ofta in ett sådant avgrundsdjupt vemod i sina alster att skrattet fastnar i halsen och man till slut bara sitter där med ett fånigt och snett leende på sina läppar. Ska man skratta eller gråta, frågar man sig. :-) Ett exempel: bp3.blogger.com/_H79...nm ark1.jpg | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-03-06 16:07 | |
![]() | Nu tror jag inte att det skämtas om mordet på Engla i sig, om det ens är ett skämt i ordets mening, utan kanske mer en reflektion över tidsandan just nu. Sen att det var en osmaklig bild/text kanske beror på att man ville väcka uppmärksamhet, vilket man ju också gjorde. Jag kan inte tänka mig att Schulmans ville skämta om mordet på en liten flicka(inte ens de två knickedickerna). Ja man får skämta om allt, men alla tycker inte att det är roligt alla gånger. Vem bestämmer vad som är roligt? Nån på beta? SCB? Tv4? Dessutom tror jag att det kan vara ett sätt att bearbeta saker på ibland. Om man ska hårddra det hela så kan man ju säga att det alltid finns någon som retar sig på vissa skämt, allt från muslimer till Laila Bagge. | |