Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 307 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| cicci1 | 2009-03-06 15:21 | |
![]() | Studera igen ?? Har 2 barn ett på 12 o ett på 9 år.. Efter ett par jobbiga år då deras pappa hade det jobbigt o sedan dog, så har jag lagt mycket tid på att bearbeta o hjälpa barnen igenom detta.. Har nu gått 2 år sedan han dog och barnen mår bra.. Känns nu som att jag vill göra nåt för mig själv och få en nystart i livet. Funderar på att börja studera igen, samtidigt skrämmer det mig lite. Någon annan som studerat efter att de fått barn, är själ med barnen och hinner man läsa, studera till prov m.m hemma?? | |
| Piaree | 2009-03-06 15:23 | |
![]() | Distansutbildning låter som något för dej. | |
| helbe267 | 2009-03-06 15:31 | |
![]() | Jag blev ensamstående mamma med två barn på då 4 och 6 år, mitt i min högskoleutbildning. Visst det var jobbig, det ska jag inte sticka under stolen med, men det var värt det. Man har mer tid och ork än man tror, så du fixar det. Att klara av en utbildning betyder mycket för självkänslan och man mår ju så mycket bättre när man gör det man verkligen. Kämpa på :) | |
| garder | 2009-03-06 16:34 | |
![]() | Jag jobbar som lärare med vuxenutbildning och säger: Gör det!! Välj något som du tycker är kul. Välj så du kan flexa lite, ja, distans eller halv-distans, där du kan plugga i egen takt och inte behöva stressa. Lycka till! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-06 16:37 | |
![]() | Beror på vad, komvux är ju slappare än god knows. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-03-06 16:50 | |
![]() | Kvalificerad yrkesutbildning på distans. Du studerar till något du verkligen vill göra och har därmed kanske lättare att få ett jobb då det i de flesta såna ingår praktik på arbetsplats. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2009-03-06 16:56 | |
![]() | Ähh, läs vad du vill läsa. Om distans eller ej. Jag började läsa när jag hade fått första barnet, läste på och fick två barn till. Jag har tyckt att distansutbildning (har gjort både och) var för ensamt, för mycket som ska klaras av utan att man ha ett socialt nätverk att bolla med. Barnen har varit på dagis och fritids och det blir ju sällan föreläsningar varje dag. Du lär dig att ta vara på barnfria timmar, strunta i disken eller tvätten, och använda den till att göra det du ska. Jag har även påverkat mina två grannmammor som nu också har pluggat med små barn. GÖR DET!!! För dig OCH dina barn. De kommer märka att du växer, mår bra, får något du tycker om att lära dig om, du blir en bra förebild för dem, ni kan göra "läxor" tillsammans. Du sporrar dem med dina ambitioner. Jag tycker enbart att det är positivt. För visst är man inte alltid jättepigg när man jobbar, heller . . . Go for it! | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2009-03-06 16:57 | |
![]() | Var jag otydlig? GÖR DET!!!!! | |
| MatsJoel | 2009-03-06 18:26 | |
![]() | Det svåraste med att studera som förälder är antagligen den ekonomiska biten. Plugga OCH jobba OCH ta hand om två barn själv låter som en snabb väg till utbrändhet. | |
| Tess 08 | 2009-03-06 21:59 | |
![]() | Jepp! Började plugga när mina barn var 12, 9 och 3 år ungefär. Man får omprioritera mycket i livet, men det är det värt. Jag har tur och har haft mycket hjälp av barnens far, samt hans och mina föräldrar och det har behövts bitvis. Det är dock inte mycket hjälp utan mer någon hämtning på dagis (som stänger 17)... Skit i att städa/tvätta under veckan och läs det du hinner när barnen är på dagis eller skola. Det klart det funkar!!! Gör det!! Kopierar Kafountine: Var jag otydlig? GÖR DET!!!!! | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-03-07 07:41 | |
![]() | En KY, kvalificerad yrkesutbildning, på distans måste ju vara det bästa i en sån situation. Det gör ju också att du kan jobba extra för att dryga ut kassan. Dessutom är de utbildningarna skräddarsydda för att bli just det man söker utbildning till och så får man praktisera vilket innebär att man KAN ha möjlighet att få i en fot någonstans. | |
| miss_ia | 2009-03-07 08:38 | |
![]() | Först och främst, jag beklagar verkligen din sorg och jag hoppas du verkligen känner att du är redo att gå vidare. För jag säger som många andra här: Gör det, ta en utbildning:) Jag har fyra döttrar, varav en har en funktionsnedsättning. Vi lever uder ständigt ekonomisk press, men jag ville verkligen satsa på min dröm: att bli gymnasielärare. Högskoleutbildningen är helt underbar, det är roligt (men svårt), man träffar nya vänner (om än MYCKET yngre - jag är snart 40) och man känner mening och kunskapsfyllnad. Gör Det:) | |
| Def tones | 2009-03-07 08:57 | |
![]() | Jag började plugga när mina barn var 10 och 12. Är du motiverad så är det verkligen en höjdare! För mig var det mindre uttröttande än ett heltidsjobb...men kräver förstår självdisciplin. Tveka inte! Gör det! | |
| PowerYoga | 2009-03-07 09:04 | |
![]() | GÖR DET! | |
| cicci1 | 2009-03-07 12:53 | |
![]() | Börjar så smått känna att den lilla osäkerheten jag hade, försvinner sakta men säkert nu :) Tack alla!!!! | |