Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 277 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| admagi - Ej medlem längre | 2009-03-08 11:40 | |
![]() | Tråkigare spel Är det fler än jag som tycker att spelen blivit tråkigare sedan vi fick nya SAOL? Sällan kan man fläta ord över hela spelfältet. Det blir oftast stegar och inlåsningar med alla nya kort-ord. Eller är det bara jag som tappat förmågan..? | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-03-08 11:44 | |
![]() | Nej Ja | |
| Nunnelunan | 2009-03-08 11:46 | |
![]() | Jag tycker nog att det har blivit bättre. Detta eftersom man tidigare funderade över varför vissa " vedertagna " förkortningar funkade och andra inte. Nu är det fler som funkar (fast fortfarande inte BB etc). Det kanske beror på i vilket tempo man gillar att spela??? Det är lite trist att vissa ord fallit bort här, då de fortfarande används i vanliga korsord - men det få man leva med ( dagens i-lands problem? ). | |
| vulcan | 2009-03-08 11:55 | |
![]() | Det beror nog på hur man spelar. För oss som tävlingsspelar så har de nya kortorden snarare inneburit fler hakningsmöjligheter och därmed att det är lite svårare att stänga brädet när man är i ledning. Har inte hört någon som tycker att det blivit mer stängt. "Stegar" eller "trappor" är ett fenomen som hör ihop med att båda spelarna tenderar att lägga mest korta ord och att vara lite för fixerade vid att spela på de mest uppenbara lägena och där motspelaren senast la ett drag. När förmågan ökar blir man också bättre på att hitta längre ord och att se andra lägen på planen som ger bättre poäng än den där trean som bara bygger vidare på "trappan" ner över 2xOrdpoängrutorna. Hursomhelst så vill jag förklara SAOL13 helt oskyldig till allt detta :-) | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-03-08 12:03 | |
![]() | Jag håller med om att låsta spel är skitsurt, men lär man sig lägga ord med fler än 2-3 bokstäver händer det inte så ofta. | |
| DennisPlz | 2009-03-08 12:13 | |
![]() | Det här är ett relativt dödsdömt bräde som kan vi kan tacka SAOL13 för :) CV PM Då gäller det att sitta med t ex KÖ(PM)AN, UP(PM)ED, A(VM)ÅLA, A(VM)ÄTA, A(VM)ÄTT eller HO(VM)AN. | |
| skaune - Ej medlem längre | 2009-03-08 12:16 | |
![]() | CP PC är väl nästan värre. då gäller det att man har PO(PC)ORN.. | |
| Nippe123 | 2009-03-08 12:46 | |
![]() | CP PC tillhör favoriterna. ;) | |
| DennisPlz | 2009-03-08 12:46 | |
![]() | Blanka är fusk. | |
| DennisPlz | 2009-03-08 12:50 | |
![]() | ...eller TOP(PC)HEF, ETAP(PC)HEF, GRUP(PC)HEF, KÖ(PC)ENTER eller TROP(PC)HEF :D | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-03-08 12:50 | |
![]() | Är man inte mer vaken än att man låser brädet så på första läggen, så får man väl helt enkelt skylla sig själv? :D | |
| DennisPlz | 2009-03-08 12:51 | |
![]() | Om man vinner på att låsa brädet, gör man givetvis det... | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-03-08 12:54 | |
![]() | Verkar fett trist!! Men men. Vill man spela såna panikmatcher så visst... | |