Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
6
Inloggade20
Mobilspel
Pågående19 114

Forumkategorier

Användare Inlägg  
SashaLuna2009-03-08 21:18
Antal inlägg: 320

Bröllop
Hur va erat bröllop? Stort och sagolikt, litet och intimt? Är det så viktigt att ha det perfekta bröllop? Vill höra massa tips, idéer och erfarenheter för om man själv kanske skulle gifta sig någon gång...

lehena2009-03-08 21:28
Antal inlägg: 116

Lite roligt, då jag själv satt och funderade på nästan samma fråga innan idag. Jag vill egentligen inte gifta mig, MEN om något skulle hända min sambo så står jag där och se hans ägodela delas lika mellan hans barn och jag står utan. dessutom så har han barn sedan tidigare förhållande...
Anledningen till att jag skulle gifta mig i sådana fall är för att vara på den säkra sidan... Låter det taskigt??

ANDERStG2009-03-08 21:29
Antal inlägg: 7560

lehena: Så romantiskt.

Omoralen - Ej medlem längre2009-03-08 21:32
Antal inlägg: 19

Well, jag har haft ett av varje. Allt har sin charm. Men andra gången var det ju mycket för juridikens skull, även om det var trevligt ändå.

Pseudonymf2009-03-08 21:34
Antal inlägg: 8282

Jag har inte haft nåt, men det viktigaste i mitt liv är att få bli gift. Utan det får jag inga pengar från min makes död. Det vore tragiskt.

Den mer seriösa sidan av mig tror på äktenskap och vill gärna gifta sig.

Liveloveburn - Ej medlem längre2009-03-08 21:35
Antal inlägg: 2

lehena:
är det HANS ägodelar så tycker jag att du tänker lite konstigt om du tycker det skulle va orättvist om du inte fick något men hans barn fick. Är det dock ERA ägodelar är det en annan sak. Men har han själv betalat för dem så har du egentligen ingen rätt till dem. Så du vill gifta dig bara för att få hans saker om han dör?

dragabol2009-03-08 21:37
Antal inlägg: 382

en sjuhelvetes rolig fest - slutet minns jag knappt, vi gjorde "det" innan vi gick in i kyrkan o blev försenade till vigseln

emmylicious2009-03-08 21:37
Antal inlägg: 4501

Jag skulle gifta mig för klänningens, tårtans och presenternas skull, och då ska det givetvis vara ett riktigt sagobröllop med femvåningstårta (eller mer) och rena gräddbakelsen till klänning.

Men å andra sidan så tycker jag det är fel anledningar till att gifta sig så jag kommer aldrig att gifta mig.

dragabol2009-03-08 21:37
Antal inlägg: 382

vi var ca 70 personer, fri sprit o mat, serveringen sköttes av personal - nice

Mimikryp2009-03-08 21:38
Antal inlägg: 9057

*fnittrar hejdlöst åt Anders (' kommentar)*

SashaLuna2009-03-08 21:50

Liveloveburn jag tycker inte lehenas resonemang är alls konstigt. Tänk om det är han som står på pappret för till ex. hus, bil och andra ev saker man byggt upp som familj. Sen händer en olycka och plötsligt har man ingenting för styv barnen vill sälja allt och dela på pengarna. Inte så kul liksom... samma sak gäller ju även åt andra hållet om hon skulle gå bort. Sen är jag inte helt insatt i det juridiska men tror man får mer rättigheter om barnen med om man är gift väl?

_Mickan_2009-03-08 22:03
Antal inlägg: 8

Jag skulle vilja gifta mig för att jag verkligen älskar han jag ska dela resten av mitt liv med. Jag trodde det var därför man gifte sig? Kärlek, minns ni? ;)

guran_36 - Ej medlem längre2009-03-08 22:05
Antal inlägg: 14

Gifta sej???bah...I nöd å lust byt ut den frasen till Så länge de håller...

mrperfect2009-03-08 22:08
Antal inlägg: 11437

Någon ogift rik kvinna som vill att jag skall hjälpa till att förvalta bohaget?

Risotto - Ej medlem längre2009-03-08 22:13
Antal inlägg: 3069

lehena, vilket skäl till att fundera på äktenskap, girighet är en dödssynd om man är religiös. Nej jag tycker inte att ni ska överväga äktenskap, om inte så i alla fall för hans barns skull som jag anser har rätt till arvet efter honom framför dig.

Tess 082009-03-08 22:15
Antal inlägg: 18003

Jag skulle vilja gifta mig... någon gång, innan jag blir "för gammal". Vill ha ett vackert bröllopsfoto (jaja, vet hur det låter, men så är det).
Såg ett par i ålder "nära 50" där hon hade värsta bröllopsklänningen och det matchade inte med resten... håret, gubben och hans klädsel osv...

Och så skulle jag vilja vara gift! Ha en make!

Dock haglar inte frierierna över mig och jag har en känsla att Kapis frieri inte var så seriöst menat....

SashaLuna2009-03-08 22:16

Men va tråkig denna tråden blev jag ville höra roliga berättelser om hur er dag var och inte påhopp på lehena som uppenbert tycker om sin kille så mycket att hon är villig att gifta sig med honom trotts att hon inte står för äktenskap!

Så folk valde ni kyrka eller borgligt??
Och fixade ni festen själv eller tog ni något all included paket?

Linn79 - Ej medlem längre2009-03-08 22:16
Antal inlägg: 4279

Jag tycker man ska gifta sig av kärlek och för att man tror på att man kommer älska varandra och ta hand om varandra hela livet. Däremot är det ju inte alltid skälet till att folk gifter sig. Senaste åren har jag blivit rätt desillusionerad gällande äktenskap tyvärr - romantiskt lagd som jag är trodde jag inte att så många gifta människor var otrogna och såg på sina äktenskap med sådan cynism. Jag blev jätteledsen och förvånad när jag insåg att det inte är helt ovanligt.

Mimikryp2009-03-08 22:52
Antal inlägg: 9057

Jag är fast besluten om att jag aldrig ska gifta mig. Men om jag mot förmodan ändå skulle göra det så ska jag göra det i svart klänning med röda detaljer, gärna i skinn, och definitivt INTE i eller i närheten av någon jävla kyrka!

Linn79 - Ej medlem längre2009-03-08 22:54
Antal inlägg: 4279

Jag vill gifta mig på en strand med en blomma i håret och en vacker klänning. Viktigast av allt är att det är med mannen jag älskar - får jag honom kan jag gifta mig lite varstans

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?