Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 190 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mrpekk - Ej medlem längre | 2009-03-11 00:29 | |
![]() | Myggbett Läste precis om myggor i en annan tråd och kom att tänka på en sak som jag länge funderat över. Hur många här är immuna mot myggbett? Jag har verkligen försökt få myggbett, bland annat genom att stå med bar överkropp vid en myggrik liten skogsbäck, men det tycks helt omöjligt. Är jag ensam om detta? | |
| Ässät | 2009-03-11 00:33 | |
![]() | Min fd jobbarkompis får inte heller myggbett.. hon e sameblod i sig..e därför säger hon haha | |
| Ässät | 2009-03-11 00:33 | |
![]() | hon har ska det vara | |
| Lill-IT | 2009-03-11 00:34 | |
![]() | Du kanske smakar illa? ...för myggorna, alltså. Har hört att de skyr människor som tar extra b-vitaminer... gör du det kanske? Eller dricker du mycket öl? | |
| fiffirajtan | 2009-03-11 00:35 | |
![]() | Jag får myggbett, men dem kliar inte som tur är :) | |
| Nattpackan - Ej medlem längre | 2009-03-11 00:38 | |
![]() | Det sägs att det finns två typer av blod, en de gillar och en de inte gillar. Läste nånstans definitionen på de olika blodtyperna men har áv någon anledning inte kvar infor i minnesbanken. | |
| mrpekk - Ej medlem längre | 2009-03-11 00:39 | |
![]() | Lill-IT: alltså de äter ju lika gärna på mig som på någon annan, så jag kan inte smaka såååå illa. Ässät: Vi får hoppas att alla samer har den egenskapen! | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-11 00:39 | |
![]() | mr pekk... av ren nyfikenhet... hur tusan kom du att tänka på denna din unika egenskap... mitt i vintern!? själv dricker jag en massa öl, och det hjälper inte alls kan jag säga Lill-IT. däremot ser jag kliande som tvångsmässighet, varför jag med bestämdhet vägrar låta myggbett bekomma mig | |
| Lill-IT | 2009-03-11 00:43 | |
![]() | Dudde... jag bara tänkte öl innehåller väl nåt b-vitamin.. och... äh glöm det. | |
| Ässät | 2009-03-11 00:44 | |
![]() | mrpekk är du same?? Isåfall kanske det stämmer då | |
| mrpekk - Ej medlem längre | 2009-03-11 00:45 | |
![]() | Det var någon som ondgjorde sig över myggor i tråden "skandinavien, den ultimata platsen?" Delar din syn på kliande som något tvångsmässigt, dessutom leder det ju sällan till något gott =) | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-03-11 00:49 | |
![]() | Man får bita ihop helt enkelt. Och vägra klia. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-11 00:51 | |
![]() | exakt safflor. För övrigt kan jag tipsa om att tillämpa samma tänk vad gäller kissnödighet. Jag bestämde mig för säkert tio år sedan att det bara är OCD att behöva kissa. Mitt liv tog verkligen en vändning då, och jag började inse vad mycket kissande som sker i tid och otid på grund av att folk inte kan kontrollera sitt psyke. hmm... just det. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-11 00:52 | |
![]() | trodde jag bara tänkte det där tyst för mig själv, men jag skrev tydligen vad jag tänkte. tja, vad skall jag säga. Lycka till gott folk och sov så gott då rå... | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-03-11 00:56 | |
![]() | Dudeniro.Jag tog samma beslut då jag började gå på krogen och dricka öl i sena tonåren. Här skulle inte rännas på muggen!. Och det funkar än idag, trettiofem år senare. Folk säger; vilken jäkla partyblåsa du har. Trams. Det gäller bara att bestämma sig. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-11 01:01 | |
![]() | exakt! | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-11 01:10 | |
![]() | Jag blir inte immun, utan sjukare ju fler myggbett jag får. Det inte bara kliar, jag sväller jättemycket, får var och feber men det går att hålla undan med Loratadin. Får extra antihistamin, kortison och penicillin vid behov - myggdjävlar :P | |
| mrpekk - Ej medlem längre | 2009-03-11 17:24 | |
![]() | Nej jag är inte same =) Mommes: tråkig historia. Om nån frivillig vill leta efter immun-mot-mygg-genen kanske vi kan lösa dina problem? | |
| gnill | 2009-03-11 17:27 | |
![]() | jag får inga myggbett här hemma. Jag kan se att myggorna sitter på mig och biter (eller vad det nu är de gör), men det blir inget som syns eller kliar. Nu var jag nyss i Thailand, och de thailändska myggen kunde uppenbarligen inte förstå att jag är immun (språkproblem?) så nedrans vilka hemska kliande bett det blev (men jag fiock ändå färre bett än mina medresenärer och det tog ett dygn längre innan mina började klia jämfört med dem). | |
| Venatici | 2009-03-11 17:29 | |
![]() | Myggor föredrar A och 0 blod. Jag är B, och är i stort sett immun, de gånger jag faktiskt får bett är de inte ett dugg störande. | |