Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade54
Mobilspel
Pågående19 175

Forumkategorier

Användare Inlägg  
dotter2009-03-11 17:37
Antal inlägg: 131

Lev idag!!!!
Hur tänker ni...lev idag eller spara alla pengarna till jag blir gammal och grå.?jag är den människan som lever idag...Vem är ni? Och vad gör ni med era pengar. ??Spara, reser,uteliv,lyxmat mm

kissed - Ej medlem längre2009-03-11 17:40
Antal inlägg: 3037

Jag lever idag!
Jag kan spara kortsiktigt till något som jag vill ha eller göra. Men aldrig att jag skulle snåla för att få en bra ålderdom och så kanske jag inte ens lever så länge. Har tyvärr varit med om för många tragedier där människor gått bort alldeles för tidigt.

run-marie2009-03-11 17:45
Antal inlägg: 1806

Vi lever IDAG, äter och dricker gott, reser om vi vill, köper vad vi har lust med för det mesta. Vad ska man spara till, man kan ju inget ta med sig dit man går iaf. Barnen får jobba för sina familjer, vi har haft tillräckligt många fattiga år när vi inte kunde "leva livet" som nu.

Tycker det är tragiskt när föräldrar som har jobbat hela sitt liv inte unnar sig nån lyx bara för att barnen ska få ärva som mycket som möjligt, men samtidigt idag tacksam för att mina levde snålt så kan min man och jag leva lite lyxigare idag. Tänker bara ofta på vad mina föräldrar kunde ha haft kul istället för att sitta framför TV:n varenda eviga vecka år ut och år in och inget unna sig.

älgvägen2009-03-11 17:49
Antal inlägg: 198

lever en dag i sänder blir inget över att spara så de är enkelt

dudeniro - Ej medlem längre2009-03-11 17:57
Antal inlägg: 6214

Jag lever för idag, men jag tänker faktiskt på det faktum att jag har noll beredskap att "ta hand om mina föräldrar" om så skulle behövas. Det känns lite oansvarit, åtminstone om jag ser på hur enormt generösa med tid, omtanke och finansiellt stöd mina föräldrar varit gentemot mig.

Så, lev för dagen men tänk för fan på morgondagen!

dotter2009-03-11 17:59
Antal inlägg: 131

Låter helt underbart..jag är typist den som vill shoppa,äta gott sen ta jag snål vecka innan löningen..

anneli72 - Ej medlem längre2009-03-11 18:02
Antal inlägg: 11612

Man får passa på när glädjen knackar på.
Sorgen kommer alltid objuden.

Grynet Molvig

anktejp - Ej medlem längre2009-03-11 18:05
Antal inlägg: 695

jag hade fogdeskulder för något år sedan och levde på existensminimum, det var som att leva för gårdagen. nu har jag dock vant mig och lärt mig att leva gott med små medel så jag funderar på att spara överskottet och investera i framtiden lite.

Nunnelunan2009-03-11 18:13
Antal inlägg: 1172

Jag lever idag, men amorterar samtidigt på huset - för att kunna leva i morgon (vid behov).

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?