Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 167 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 1stclassriot | 2009-03-13 16:46 | |
![]() | byta yrkesbana? jobbar i restaurangbranschen just nu. det är kul, men det är ingen framtid om man inte startar eget, vilket jag vill, men jag inser att jag aldrig kommer ha råd med eftersom jag aldrig kan få ett fast jobb med månadslön. så jag funderar på att byta yrkesbana, men jag vill inte ge mig in på något som tar fem år och sen står man där och det finns inga jobb. jag har funderat på allt möjligt - mäklare eller inredningsarkitekt (för mycket plugg), massör, fritidsledare, idrottslärare... jag skulle vilja jobba i klädaffär eller nåt, det verkar kul, men vad krävs för att jobba med det? | |
| eeistan | 2009-03-13 16:57 | |
![]() | Säljare som säljare antar jag, har du jobbat som bartender i nyktert tillstånd så är du säkert så social att du kan sälja grejer var som helst... | |
| eeistan | 2009-03-13 16:59 | |
![]() | remember that only the sky is the limit in america... | |
| 1stclassriot | 2009-03-13 17:00 | |
![]() | självklart. finns det bartendrar i sverige som jobbar onyktra så är de väldigt oseriösa... | |
| eeistan | 2009-03-13 17:02 | |
![]() | Om man är säljartypen så spelar det väl ingen större roll vilken business man är i, service yrke som service yrke liksom vd som vd. | |
| 1stclassriot | 2009-03-13 17:04 | |
![]() | jo men på sista tiden har jag börjat tvivla lite om jag passar som säljare. jag ahr alltid varit blyg och när jag jobbade på ett ställe på sistone så fick jag höra från min chef att jag såg sur ut och bla bla bla. men jag ser sur ut när jag slappnar av men jag ansträngde mig verkligen. | |
| eeistan | 2009-03-13 17:05 | |
![]() | Sadla om är ju en annan sak... typ bli dataprogrammerare | |
| eeistan | 2009-03-13 17:08 | |
![]() | fast blygheten övervinner ju man genom erfarenhet | |
| Mekano - Ej medlem längre | 2009-03-13 17:35 | |
![]() | Jag började jobba i klädaffär efter att ha gått runt en hel dag i stan ( min första arbetslösa dag) och bestämt redan innan att jag inte fick åka hem förrän jag fått jobb. Jag var 21 då och kanske det är mer representabelt att gå runt och fråga efter personalchefen i affärer på det sättet när man är ganska ung. Jag fick i alla fall jobb i en klädaffär den dan! | |
| 1stclassriot | 2009-03-13 17:38 | |
![]() | jo jag tycker inte att jag är så blyg längre i och med att jag jobbat i branschen i två år nu. det känns lite som om de som jobbar i klädaffär är modell/docksnygga och jag passar inte in den kategorin direkt. hoppas inte det är nåt krav. problemet är där det finns jobb inom klädaffärer (norrköping närmast mig) så verkar det finnas personal redan, jag har inte frågat själv än, men jag har hört från andra. jag vet inte... | |
| 1stclassriot | 2009-03-13 17:40 | |
![]() | jag har inte stenkoll på mode precis, lite kanske man har koll, men jag är väl mest rädd att de ska se ner på mig om jag går dit och söker jobb. usch... | |
| canvas | 2009-03-14 15:39 | |
![]() | om du ser sur och dryg ut så har du all kompetens man behöver som klädsäljare, servicen suger nu förtiden! | |
| Tess 08 | 2009-03-14 15:43 | |
![]() | Tror du ska ta och funder ut vad du vill göra med ditt liv! Gör något du tycker är kul! Gillar du bartender-arbete så sikta på något sånt/liknande... Det är inte så roligt om du genomgår en utbildning med studielån och sedan inser att du inte alls vill hålla på med det. Då är det nog lätt att bli bitter.. | |
| 850710 | 2009-03-14 16:00 | |
![]() | 1st class: Som säljare på de större klädkedjorna behöver du ingen utbildning, du blir ju lärd i företafet, med deras rutiner, kassasystem, vilket system du har när de hänger kläder, ja, you name it... | |
| 1stclassriot | 2009-03-14 18:04 | |
![]() | jag har ju kassavana och säljvana i och med mitt bar och serveringsarbete, så svårt att jobba kan det inte vara, det svåra är att FÅ jobbet!... | |
| Tess 08 | 2009-03-14 18:09 | |
![]() | Har du jobb nu?? Om du har det kanske du kan behålla det i jakt på ett annat. Om du hellre jobbar dagar än kvällar (på krog) kan du väl gå runt och höra dig för? En utbildning i någon form är iofs aldrig fel heller... | |
| 1stclassriot | 2009-03-15 14:54 | |
![]() | Jobb och jobb... Jag jobbar kanske en helg i månaden. Jag är utbildad bartender och servitör. Jag har haft sån jävla otur hittills, antingen har jag blivit utnyttjad eller sparkad för att jag inte passade in i gänget (fast chefen kallade det för att han måste lyssna på gästerna och inte låta mig jobba p.g.a det fast jag hela tiden fick beröm för hur duktig jag var) | |