Spelrum
Giraffen | 6 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 5 |
Inloggade | 11 |
Mobilspel
Pågående | 20 109 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
nina1 | 2009-03-15 13:59 | |
![]() | Diet på kycklingsoppa Nån som provat att köra den dieten på kycklingsoppa? Den är på 7 dagar och man ska hela tiden äta soppan och sen är det olika varje dag med vad man mer får äta. Man ska aldrig vara hungrig utan när man är hungrig ska man äta denna soppa. Jag är just nu inne på min fjärde dag och jag har gått ner 5 kilo redan så den verkar fungera. Sen återstår ju att se om det håller sig sen efter att man slutat med dieten, om man håller vikten eller om man rusar upp i vikt igen när man äter som vanligt igen. Det fungerar bra för mig men den där soppan, ja första och andra dagen var den ju ganska god men nu är den inte så lockande längre. Men det är bara att kämpa på, ju mer soppa man äter ju mer fett förbränner man enligt anvisningarna. En kickoff är den i alla fall för att kanske fortsatt tänka på sin vikt och äta bättre. | |
nina1 | 2009-03-15 14:26 | |
![]() | ingen som har nån erfarenhet av denna diet?? | |
Nasty Nimrod | 2009-03-15 14:28 | |
![]() | Den där teorin om "negativa kalorier", att man förbränner mer fett ju mer man äter, verkar i sig ganska tveksam... | |
Tess 08 | 2009-03-15 14:31 | |
![]() | Jag har aldrig hört talas om kycklingsoppa... någon form av rotfruktssoppa har jag hört om. Kan jag inte få lite mer info?? Tror iofs inte å sånt här utan tror att man rusar upp så fort man börjar äta, men som du sa så är det ju en bra start på en fortsatt "diet". (nu ska man ju inte heller hålla på med bantning utan äta bra jämt, men går inte det så...) | |
le-lou | 2009-03-15 14:50 | |
![]() | 5 kg på fyra dagar? Över ett kg om dagen, bara för att man äter kycklingsoppa? Verkar helt uppåt väggarna om du frågar mig. Man går knappast ner såpass mycket ens om man struntar i att äta på några dagar? | |
Nasty Nimrod | 2009-03-15 14:53 | |
![]() | Mycket motion, träning, det är det som förbränner... (Själv borde jag gå upp...) | |
nina1 | 2009-03-15 14:53 | |
![]() | denna soppa är det mycket grönsaker i. 2 burkar tomater(krossade eller passerade 3 stora purjolökar 5 st kycklingfileer ett paket nudlar 1 stångselleri 2 burkar gröna bönor nästan ett kilo morötter denna ska kokas ihop tills grönsakerna är genomkokta och likaså kycklingen( man kan också lägga in kycklingen i ugnen o så lägga i dom när de är klara i soppan) Sen kan man krydda som man vill . ganska god som sagt men inte i många dagar. Men jag skulle kunna tänka mig att senare göra denna soppa för att ha som middag med smörgås till . men det får man ju inte äta i denna dieten. sen är det ju lite olika att äta varje dag sen men det är mycket grönsaker och frukt. sen är det dagar man får äta kött längtar till imorrn då får man äta en biff | |
nina1 | 2009-03-15 14:55 | |
![]() | ops jag glömde en ingrediens 2 st gröna paprikor ska det vara i soppan också | |
nina1 | 2009-03-15 14:55 | |
![]() | ops jag glömde en ingrediens 2 st gröna paprikor ska det vara i soppan också | |
1stclassriot | 2009-03-15 14:56 | |
![]() | 5 kg på fyra dagar är inte normalt. du kommer absolut att gå upp så fort du slutar med dieten! | |
kilgast | 2009-03-15 14:57 | |
![]() | hade en kusin som gick igenom en liknande diet i början på 90talet... men då va det en grönsakssoppa och det va likadant att vissa dagar fick man äta vissa saker... soppan fick man äta av hur mycket man ville... Slutresultatet var iaf att det funkade inte, visst kusinen gick ner ett antal kilo men när hon slutade med dieten gick hon upp ännu mer... Nej, motion och sluta ät onyttiga saker och strukturera upp dina måltider, med den metoden kommer man längre... | |
nina1 | 2009-03-15 15:02 | |
![]() | jag har gått ner 5 kilo av detta redan (jag har ingen anledning att ljuga om det) (som jag ser här att nån tror) Jag rör ju på mig också. stepup och promenader varje dag. sen har jag en crosstrainer som jag jobbar lite på också. så i kombination med allt detta så har det faktiskt blivit 5 kilo redan | |
Realisten | 2009-03-15 15:05 | |
![]() | När man börjar en diet betyder det att man även kommer att sluta med dieten förr eller senare. En sund grundinställning varvat med motion är det som gäller. Näringsförteckningen är din bästa vän. Man vill sträva efter ett relativt högt protein- och fiberinnehåll, och ett lågt sockerinnehåll. Tänk på att socker är en kolhydrat, omnämns "varav sockerarter" i förteckningnen. | |
mackz_ | 2009-03-15 15:06 | |
![]() | nu vet vi ju inte hur mkt hon väger... hon kanske väger tusentals kilon och alltid ätit fem pizzor per mål, då är fem kilo kanske inte så konstigt? | |
nina1 | 2009-03-15 15:08 | |
![]() | givetvis så höll jag på med stepup o promenaderna innan jag startade denna diet. kan ju ha med saken att göra förstås | |
Niko2008 | 2009-03-15 15:14 | |
![]() | 5 kilo på 4-5 dagar är inte hälsosamt det är direkt farligt. Man ska tänka långsiktigt, då hinner kroppen justera sig och får lättare att hålla vikten. Det handlar mycket om att ändra livsstil (gällande maten i alla fall). | |
nina1 | 2009-03-15 15:15 | |
![]() | att jag har börjat denna diet är ju för att gå ner i vikt relativt fort för att fortsätta att träna som jag gör och tänka på vad jag äter och när jag äter. o några fem pizzor om dagen är det inte snarare fem om året kanske om ens det. men det är kul att höra andras tankar och o erfarenheter. | |
nina1 | 2009-03-15 15:18 | |
![]() | jag kan ju meddela också att jag tänker inte göra denna diet igen. men prova kan man ju göra en gång. | |
Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-15 15:20 | |
![]() | Man kan gå ned fort i vikt, men det inte effektivt på sikt. Oftast blir en "bantare" fetare på lång sikt. (t.ex. även om vågen står kvar på samma siffra som innan bantningskuren, så har fettmängden procentuellt ökat.) Rekommenderas inte. | |
mackz_ | 2009-03-15 15:22 | |
![]() | menar bara att vi inte vet så himla mkt om själva dieten, tidigare levnadssätt, vikt eller hur mkt du tränar osv... men rekommenderad viktnedgång ligger väl typ på 0,8-1kg per vecka så man ska akta sig för att gå ner för fort.. risken för hängande skinn är väl också ganska stor vid snabb viktnedgång, och det är väl inte så snyggt kanske | |