Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 167 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| MiniLudd | 2009-03-15 23:22 | |
![]() | Lasangetråden Gick den bara upp i rök eller? Hur funkar det på den här sidan egentligen?? | |
| Jollz | 2009-03-15 23:25 | |
![]() | Är väl inte så underligt egentligen? | |
| MiniLudd | 2009-03-15 23:27 | |
![]() | Nä men utan kommentar? Låses inte trådar för fler kommentarer ist. för att bara försvinna? | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-03-15 23:28 | |
![]() | Trådar försvinner då och då. Har tänkt på det ett par gånger. Vissa låses och vissa tas bort. Det rör sig väl antagligen om ett gudomligt ingripande. | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2009-03-15 23:28 | |
![]() | Tycker att det var bra i det här fallet, MiniLudd. Tråden innehöll ju så vidrigt skriftspråk att det var bättre att radera den helt imo. | |
| MiniLudd | 2009-03-15 23:30 | |
![]() | Och medlemmen som skrev allt detta då? Tänker på hur lätt man själv blivit avstängd för vad kan ses som petitesser i jämförelse :P | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-03-15 23:31 | |
![]() | Folk som gillar lasagne får tydligen inte ha en tråd. | |
| mackz_ | 2009-03-15 23:40 | |
![]() | lasagne heter det väl? | |
| mbp293 - Ej medlem längre | 2009-03-15 23:43 | |
![]() | :) Nu skrattade jag... Och förstog samtidigt varför det smakade så fel. Jag kunde ju inte ens stava till eländet... | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-03-16 05:38 | |
![]() | I natt har det tydligen hänt saker? | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2009-03-16 06:17 | |
![]() | vita_syrener 2009-03-16 05:38 I natt har det tydligen hänt saker? Det hände saker igår kväll som de flesta verkade missa... | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2009-03-16 07:33 | |
![]() | Synd att mina fina lasagnetips bara försvann i etern. Gjorde inte ens en kopia. Men att både tråden och mpb blev beamade var iofs förståeligt, med tanke på hur lågt mpb satte ribban i den tråden. | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-03-16 07:46 | |
![]() | Här är dina tips från den andra tråden salthatten: Lasagne är en av mina specialrätter. Tittade på receptet www.recepten.se/rece...sa gne.html och det är ok, men med följande modifieringar: 1) Köttfärssåsen: Lasagnen blir saftigare om du byter ut en del av köttfärsen mot 2-3 rivna morötter. 2) Jag gör den vita såsen (bechamelsåsen så här: Sätt på plattan, slå i lite olja och/eller smör (smält) och vispa ner tre matskedar mjöj. Så fort det börjar tjockna, späd lite med mjölk. När du fått till en klimpfri mjösats i botten på kastrullen, slå i resten av mjölklitern. När såsen börjar bli varm, kan du röra ner riven ost, och ta gärna lite mosarella/parmesan i också. 3) Jag brukar nog grädda lasagnen längre tid, ca 40 minuter, vid ca 210 grader. Även efter detta kan konsistensen vara något lös, så sen kan man ställa lasagnen ovanpå spisen ytterligare 10 min, så att vätskan levs in i plattorna och dunstar. 4) Använd alltid Barillas plattor (ingen förkokning behövs), faktum är att jag provat många olika, men numera är det bara Barilla som gäller. Baskryddorna är salt, svartpeppar/vitpeppar oregano, men det går lika bra med t ex färsk basilika som man finhacker och lägger i köttfärssåsen. // Ditt minne i etern. | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.