Spelrum
| Giraffen | 10 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 19 159 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| steffin - Ej medlem längre | 2009-03-16 08:24 | |
![]() | Djurplågeri? Min väninna hade träffat på ett par gemensamma bekanta till oss två som har en ny hund. Dom var ute och gick och hon upptäckte att dom hade satt tejp runt nosen på hunden! För att få den att sluta skälla sade dom. Min väninna blev lite chockad och fundersam och berättade detta för mig när hon kom hem till mig. Jag blev ju rasande.. hur kan man göra så?? En hund måste ju kunna flämta med tungan och även svettas genom tungan! Vad ska man göra? anmäla? jag har ju inga bevis. Vad tycker ni? | |
| steffin - Ej medlem längre | 2009-03-16 08:34 | |
![]() | putt | |
| micro113 | 2009-03-16 08:51 | |
![]() | Prata med personen, föreslå antiskäll spray istället. | |
| CBP | 2009-03-16 08:57 | |
![]() | Ursch, det låter riktigt hemskt. Du och din väninna borde verkligen prata med dem. De kanske inte vet bättre? | |
| le-lou | 2009-03-16 08:58 | |
![]() | ja prata med dem. Jag hoppas att det är som CBP skriver, de kanske inte begriper bättre? | |
| Curly Girl - Ej medlem längre | 2009-03-16 09:12 | |
![]() | fy fan vilka puckon. Du vet ju vilka dessa är så åk sj på ett spontanbesök till dem o se va som försigår. De kanske är jätteälskvärda till sin hund men inte vet hur de skall lösa problemet. Prata med ägarna på ett trevligt sätt och förklara att de är väldigt grymt att göra så. kanske även du kan hjälpa dem med hundens oönskade betende om inte så hjälp ägarna till en instruktör. | |
| micro113 | 2009-03-16 09:30 | |
![]() | Antiskäll är faktiskt bra, ger en direkt korrigering utan fördröjning, och är alltid närvarande. Ett antiskällhalsband kostar runt en tusing, och spay och batteri kan vara ganska dyra -- men det är det värt för att ge hunden rätt signal i rätt tid. Jag har bara behövt använda mitt korta perioder. | |
| steffin - Ej medlem längre | 2009-03-16 10:19 | |
![]() | Jag känner dom inte så bra, och inga jag heller vill lära känna bättre. Men jag tror inte att dom skulle lyssna på mig utan bara fnysa till. Jag kan ju bara hoppas på att någon annan också ser det och ger dom en rejäl utskällning. | |
| Eukonkanto - Ej medlem längre | 2009-03-16 10:21 | |
![]() | Föreslå att de förbannade idioterna inte skall ha hund. Mer konstruktivt: förklara för dem att så gör man för i helvete inte - tejpar de för käften på barnen om de gråter? Och anmäl gärna, om inte på en gång så så fort de visar minsta antydan till att inte fatta hur fel det är. Och antiskällhalsband och sprayer??? Vad fan är det för fel på folk? Skall är hundens sätt att kommunicera, fattar folk inte det skall de fanimej inte ha hund. Jävla djurplågeri. | |
| Lasse1978 | 2009-03-16 10:22 | |
![]() | Och detta är ännu ett bevis på att man bör införa "körkort" för djur. :| Det är alldeles för lätt att skaffa djur och sen göra vad man vill med dem och ingen kan göra nåt förrän det är försent. Ja, jag vet att sveriges lagstiftning är snäppet bättre än på många andra ställen, men ett fel gör automatiskt inte att annat blir rätt. Jag tycker du ska tejpa igen munnen på dina bekanta och fråga hur det känns. | |
| emmylicious | 2009-03-16 10:27 | |
![]() | "Jag kan ju bara hoppas på att någon annan också ser det och ger dom en rejäl utskällning." Då bryr du dig kanske inte så mycket om hunden trots allt? | |
| Lill-IT | 2009-03-16 10:29 | |
![]() | Man behöver inte köpa ett dyrt antiskallhalsband. Det finns att hyra och ofta behöver man bara använda det ett kort tag för att bryta beteendet. Jag har aldrig själv behövt använda ett sådant på mina hundar men jag vet flera som gjort det med gott resultat. | |
| Eukonkanto - Ej medlem längre | 2009-03-16 10:29 | |
![]() | Lasse: den sista meningen var SPOT ON! Jag skall noga köpa en sån gastuta folk har på sportevenemang och en vattenpistol med citronsaft i, och sen gå och använda de båda rakt i fejjan på de som använder sig av antiskällhalsband etc. | |
| steffin - Ej medlem längre | 2009-03-16 10:29 | |
![]() | emmy- jo, så klart, men jag vet ju hur dom där människorna är, speciellt mannen. man skulle säkert få på käften av honom. Jag vet inte hur jag ska göra faktiskt. | |
| steffin - Ej medlem längre | 2009-03-16 10:29 | |
![]() | jag vill ju inte utsätta mig för fara heller | |
| Eukonkanto - Ej medlem längre | 2009-03-16 10:31 | |
![]() | Skriv ett brev, kanske? | |
| emmylicious | 2009-03-16 10:31 | |
![]() | Lämna anonym lapp och föreslå någon åtgärd? | |
| steffin - Ej medlem längre | 2009-03-16 10:32 | |
![]() | ja det kan ju vara en bra ide. | |
| Lill-IT | 2009-03-16 10:34 | |
![]() | Enligt 16 kap. 13 § i brottsbalken så är djurplågeri faktiskt ett brott. www.djurskyddet.se/v.../i ndex.asp | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-16 11:14 | |
![]() | Jag har då aldrig hört något liknande! Ska man tejpa igen munnen på gubben också, när han låter för mycket? Jag tycker att du ska ringa till kommunen. De ska ha djurtillsyningsman. Kan ju vara bra att de känner till familjen om det dyker upp fler signaler på missförhållande för djuren. Kanske kan de bistå med en lektion på normal hundhantering. | |