Spelrum
Giraffen10
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade10
Mobilspel
Pågående19 159

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mollee - Ej medlem längre2009-03-16 17:09
Antal inlägg: 6087

Läkt?
Efter att ha mått dåligt ett tag på gymnasiet, med en viktuppgång på cirka 10 kg, varit mkt trött, haft problem med frossa och humörsvängningar som heter duga gick jag till vårdcentralen för att kolla sänkan och ta lite prover.

Jag fick då diagnosen Struma (det var för cirka 5 år sedan.)
Åt levaxin i ungefär 4 och ett halvt år, sedan gjorde jag ett uppehåll på ett halvår...

Började känna lite ångest över att jag ej ätit levaxinet på ett tag, och ringde till sjukhuset och fick ta ett sköldörtel prov. Detta var för några månader sedan.

Det visade att nivåerna var helt perfekta och att ämnesomsättningen helt plötsligt blivit normal.Läkaren sade till mig att ag kunde strunta i levaxinet för att min struma helt plötsligt var borta!!

Kan verkligen struma försvinna av sig själv? 8 hade ju som sagt inte ätit medicinen på ett tag)
Var det bara en tillfällig rubbning som gjorde att jag fick problem med sköldkörteln?

Vart först glad över beskedet, men nu är jag lite orolig över att kanske proverna visade fel, att medicinen fortfarande var kvar i systemet när jag tog proverna...

Någon som vet nåt om detta?

Min mamma har oxå struma och påstår att det inte kan försvinna av sig själv!

Vore tacksam för svar!

Pseudonymf2009-03-16 17:11
Antal inlägg: 8282

Är du orolig så bör du kontakta din läkare för fler prover! Hoppas du kommer över din noja och att du är frisk :)

Myspruppen - Ej medlem längre2009-03-16 17:25
Antal inlägg: 5000

håller med Pseudo:Du får ju ett snabbare å korrekt svar om du slår en signal till din vårdcentral å ber å få prata med en sköterska=)
så kasta dig på telefonen i morron bitti!

E Soul - Ej medlem längre2009-03-16 17:28
Antal inlägg: 813

Proverna kan lika gärna ha visat fel när de visade att du hade struma. Levaxin är farliga grejer. Jag vet, för jag har ätit det (eller börat äta det) i några år.

P-Rat2009-03-16 17:28
Antal inlägg: 1380

Min försvann också så efter ett par års medicinering... Jag hade varianten som man gick ner i vikt av. Detta är nog 7-8 år sedan och sköldkörtelproverna har varit bra sen dess :)

mollee - Ej medlem längre2009-03-16 17:38
Antal inlägg: 6087

Tack för alla svar!

canvas2009-03-18 01:30
Antal inlägg: 282

Det skulle vara kul att få reda på hur mkt jobb du får lägga ut på att få ngt svar av vårdcentralen! kul att du är frisk nu lr vad säger man

Venatici2009-03-18 01:41
Antal inlägg: 1318

Min syster hade hyperthyreos, åt levaxin ett tag och fick sedan sluta då hon inte behövde det mer. Får man det i unga år (vilket inte är det vanligaste), kan det "växa bort".
Men är du orolig så stå på dig!

BlondiBella2009-03-18 04:42
Antal inlägg: 58

släpp datorn och skaffa dig en sysselsättning så kanske du slutar att grubbla så mycket. Gå till doktorn i stället för att få en massa toksvar här!

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?