Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 171 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stol | 2009-03-16 18:21 | |
![]() | Bonusar Ska man ha bonusar | |
| Quelle | 2009-03-16 18:22 | |
![]() | bonusar för ord? Bonusar för väl utfört arbete? Bonus på matinköp? Bonus för vad? | |
| JuicyM | 2009-03-16 18:22 | |
![]() | Jag får bonus på mitt ICA-kort varje månad. Skitbra!! :) | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-16 18:24 | |
![]() | En vild gissning är att ts anspeglar på näringslivet. | |
| Quelle | 2009-03-16 18:24 | |
![]() | Ja det får jag med Juicy :) Men det finns ju de som säger att COOP är bättre och då är ju ICA-bonusen bara ett verktyg för att behålla kunder..? | |
| mrperfect | 2009-03-16 18:24 | |
![]() | Företagsledningen borde kunna ha bonusar ifall aktieägarna tillåter det, men ifall företaget går med förlust så borde det inte vara bonus, jag har själv arbetat på ett ericsson företag där man fick bonus som vanlig anställd, det var mycket poppis ska jag säga, varför skall företagsledningen vara utan? Det var ju där det började. | |
| annelille | 2009-03-16 18:24 | |
![]() | ...bonuscheckar från ICA är den enda bonus jag får.... så är jag ju inte chef för något pensionsbolag heller.... | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-16 18:26 | |
![]() | Om man tog bort bonusen för telefonförsäljare så skulle livet bli trevligare för många. | |
| Quelle | 2009-03-16 18:27 | |
![]() | Okej, näringslivet... visst ska man kunna dela ut bonus, men då borde bonus endast kunna delas ut om företaget går med vinst och ALLA som arbetar där ska få vara med och dela kakan. Idioti med mångmiljonbonusar till höger och vänster. | |
| annelille | 2009-03-16 18:28 | |
![]() | ...om man gav bonus för kommunanställda så skulle livet bli trevligare för många.... | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-16 18:31 | |
![]() | inga bonusar till någon tycker ja o inte till chefer för dom tjänar pengar ändå | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-16 18:34 | |
![]() | en bonus är väl ett bra incitament att jobba hårt för sin arbetsgivare. Jag har haft det (utan att vara chef eller överbetald i övrigt), och visst var det ett visst stimuli! Så generellt sett: Absolut bonus kan vara bra. | |
| mrperfect | 2009-03-16 18:34 | |
![]() | Jag är arbetslös ifall jag hade ett jobb så skulle jag hellre välja ett jobb med bonus än utan men det viktiga är månadslönen, jag vill inte ha ett arbete som baserar sig på säljbonus, däremot på arbetsbonus, jag vill över huvud taget inte ha ett säljjobb, jag är tekniker | |
| mrperfect | 2009-03-16 18:34 | |
![]() | dudeniro just det, men inget säljjobb för mej | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-16 18:35 | |
![]() | men inte astronomiska bonusar som finns idag dudeniro | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-16 18:41 | |
![]() | generellt sett så ser jag inget fel på bonusar, katten. De astronomiska bonusarna är ju vansinne, så klart. | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2009-03-16 22:24 | |
![]() | Jag tycker det är fantastiskt bra att höga chefer som redan tjänar miljoner får bonus. Särskilt bra är det att de får bonus hur uselt verksamheten än går. Då får de tydligen bonus för lyckade besparingar (per avskedat huvud). Och de klart att cheferna blir lite lessna om verksamheten går dåligt. Det är ju då en uppmuntran i form av bonus verkligen behövsd. Det kan ju betalas med att alla andra i företaget får ut 80 % av lönen. | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2009-03-16 22:28 | |
![]() | "en bonus är väl ett bra incitament att jobba hårt för sin arbetsgivare" Skälet till att man nu börjar uppmärksamma bonussytemen internationellt är ju, att de till en del kan ha orsakat den ekonomiska krisen. Mekanismen var i korthet, att ju mer mäklarna mäklade lån (oavsett till vem, oavsett säkerheter) ju större blev bonusen. Så de kunde bygga upp en finansbubbla utan täckning i verkligheten under att antal år där bankverksamheten såg ut att gå bra, men i själva verket hade man tänt på luntan till sprängladdningen för att få en snygg belysning. | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-03-16 22:54 | |
![]() | Bonusar är bra. Har man inte möjlighet att påverka sin lön har man inte någon större anledning att göra annat än ett godkänt arbete. | |