Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 380 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2009-03-17 09:52 | |
![]() | Stora Anti-Facebook-Tråden Jag avslutade mitt "konto" på Facebook för ett drygt år sedan - rensade allt och lade det bakom mig. Har sedan dess hört om människor som inte lyckats radera sina konton och om grejen med att Facebook, via någon paragraf i avtalet, tycks ha äganderätten till foton som läggs upp etc. etc. - och jag har inte förstått vad alla har snackat om. (Det var ju så enkelt att radera allt och avsluta kontot...) Jag har inte förstått ... fram tills igår. Tidigare, i förra veckan någon gång, får jag ett mejl som heter "Välkommen till Facebook" som jag raderar - oläst. Mejlet följs upp av diverse uppdateringar (jag får meddelanden till mitt avslutande (?) konto och information om vad mina gamla kontakter håller på med) och igår kväll ringer min bror och berättar att min sida ligger uppe igen - med massa bilder på mig och min före detta fästmö t ex. Får alltså logga in - och radera allt - igen... Möts självklart av hennes senaste uppdatering (hon och nya älsklingen är ute och reser någonstans) och onödiga sår slits upp. Nu till mina frågeställningar: 1.) Är ni fler där ute, som varit med om något liknande? 2.) Kan inte någon 1337-hacker bara sänka den där otäcka sidan? 3.) Varför har jag inte en tredje frågeställning? Erfarenheter och allmän bashning av Facebook, som det eländiga virus det tycks vara, välkomnas med öppna armar i denna tråd. Tack - och ha en skön non-facebookig dag. :) | |
| pennyjenny | 2009-03-17 10:01 | |
![]() | Jag har ingen erfarenhet av facebook, och har inte tänkt skaffa det heller då jag läst att man inte kan göra sig fri ifrån det. Här har vi alltså ytterligare ett exempel på att man inte kommer ur. Det är som en sekt ju. | |
| tagluff | 2009-03-17 10:02 | |
![]() | Har inte varit med om någonting liknande, har inte facebook och kommer aldrig att skaffa det, av just den anledningen att det känns läskigt att ens bilder ligger uppe för alltid+ att det ju faktiskt är skönt att inte "visa upp" delar av sitt liv för allmänheten. Lider med dig. hoppas du kan lösa det på ngt sätt! | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2009-03-17 10:03 | |
![]() | Gott så, pennyjenny! :) | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2009-03-17 10:04 | |
![]() | Tack, tagluff! Det ordnar sig säkerligen. :) | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-17 10:04 | |
![]() | jag har oxå avslutat vad ska man ha det till? | |
| Femme_Fatale | 2009-03-17 10:04 | |
![]() | Har inte facebook och fullkomligt bara vägrar att skaffa det och sen jag hört att man inte kan avsluta det så är jag ännu mer benägen att inte skaffa det. Våga Vägra! | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2009-03-17 10:06 | |
![]() | Härligt! Mer - meeer! :D | |
| pennyjenny | 2009-03-17 10:07 | |
![]() | När vi hade varit på resa i London var det någon som tyckte att alla kunde skaffa ett konto på Facebook för att kunna dela bilder från resan med varandra. Men jag vägrade. Det finns andra sätt att dela bilder än att lägga dem på en sida som säger att de har rättigheterna till dem sen. Nej tack. Mina bilder är mina bilder! | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-17 10:18 | |
![]() | nu loggade jag in och tydligen "fanns" jag ändå men jag avaktiverade kontot och det stod att de har ändrat så man ähger bilder och material själv. Men det känns ändå som en slags ytlig värld där folk tävlar i vem som känner flest. Jag menar RING om ni vill nåt. | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-17 10:18 | |
![]() | äger | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2009-03-17 10:20 | |
![]() | "...det stod att de har ändrat så man ähger bilder och material själv." Åh, f-n. Då kanske man slipper göra om hela proceduren igen om ett år då. "Men det känns ändå som en slags ytlig värld där folk tävlar i vem som känner flest." Instämmer. | |
| aaangelicaaa | 2009-03-17 10:29 | |
![]() | Förutom det där med bilderna (?) så tycker jag facebook är en bra sida. | |
| indebiti | 2009-03-17 10:32 | |
![]() | Vet inte hur många gånger jag hört; Har du inte Facebook så har du inget liv". What!? | |
| tagluff | 2009-03-17 10:33 | |
![]() | eller hur!! I't the other way around liksom | |
| tagluff | 2009-03-17 10:33 | |
![]() | It's ska det stå | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-17 10:49 | |
![]() | nu raderade jag alt extra en gång, lustigt att det tillkommit "vänner" som jag inte känner ens. Skräp tycker jag då är ju betapet säkrare eller spraydate. du kan radera med ett klick | |
| Piggelin_ - Ej medlem längre | 2009-03-17 10:54 | |
![]() | Facebook är skräp | |
| Lill-IT | 2009-03-17 10:55 | |
![]() | Vägrar facebook. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-03-17 10:58 | |
![]() | Ingen Facebook för min del. | |