Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 171

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pst19 - Ej medlem längre2009-03-17 22:54
Antal inlägg: 132

Sämre IRL-spelare på grund av panik?
Hur många av er som är BRA IRL-spelare, i sammanhanget lika med befinner er i toppen av IRL-spelare, har blivit sämre på grund av panik?

Det finns påståenden om att så skulle vara fallet och belägg för det också tydligen, men jag har inte sett något sådant än.

Och för mig känns det lite underligt hur bra IRL-spelare skulle kunna bli sämre av något som är högst frivilligt att spela här på Betapet.

Men blev nyfiken, hur förhåller sig det med den saken? Vore intressant att inte bara få höra att så skulle vara fallet utan få belägg för det i så fall.

AnnÖst2009-03-17 23:03
Antal inlägg: 10

Dum fråga coming up... men vad är IRL-spelare?

Pialina2009-03-17 23:06
Antal inlägg: 665

Ingen dum fråga alls. IRL är In Real Life, dvs att man möts på riktigt utanför datorvärlden och spelar på riktigt. Organiserat spel finns på många orter och turneringar ordnas regelbundet. Senaste SM samlade 92 deltagare. All info finns på www.scrabbleforbundet.se och här i forum under IRL-spel. Rekommenderas starkt!

jeppe-m2009-03-17 23:07
Antal inlägg: 76

tycker faktiskt det var en bra fråga, skulle vara intressant att veta :)

ALFASUD2009-03-17 23:23
Antal inlägg: 217

Nu vet jag inte riktigt vad du menar med att IRL-spelare har blivit sämre. Däremot så gynnar det ratingsystem som finns på Betapet duktiga panikspelare framför andra spelare. Å andra sidan så kan samma sak i viss mån sägas om hets kontra stress/snabb/normal.

Även slumpad/klassisk/special påverkar ratinglistan, förmodligen mer än olika ordlistor så om jag hade fått önska fritt så hade det varit olika ratinglistor för alla olika speltyper (vilket nog kan vara lite struligt att lösa rent tekniskt)

Pst19 - Ej medlem längre2009-03-17 23:34
Antal inlägg: 132

Det som den som förde fram det argumentet menade var att de som är duktiga IRL (hör till de bästa där) skulle ha blivit sämre på IRL-turneringar efte att panik infördes här.

I övrigt håller jag med dig Alfasud.

Viktor_M - Ej medlem längre2009-03-17 23:37
Antal inlägg: 1637

Pst19: Jag känner inte till IRL-reglerna i och med att jag inte är någon seriös spelare men det ter sig ganska självklart att man använder olika taktiker när man måste spela på 6 minuter istället för obegränsat med tid. Det är min gissning.

ALFASUD2009-03-17 23:40
Antal inlägg: 217

Det tror jag är rent nonsens, de som brukar vinna turneringar IRL ligger ganska högt upp på ratinglistorna här också (lite beroende på hur mycket de spelar Betapet förstås)

Sedan kan man väl säga att olika spelares dagsform, tur och i viss mån motivation varierar över olika tävlingar men jag har inte märkt av att de spelare som brukar placera sig högt IRL har blivit sämre (möjligtvis med undantag av mig själv :S)

Däremot så blir det svårare att placera sig bra, det krävs mer och mer för varje turnering känns det ibland som.

PanikGubbi2009-03-17 23:53
Antal inlägg: 1

Vi är inte särskilt många IRL-spelare som spelar panik.

Nej, jag tycker personligen inte att panikspel har försämrat mitt IRL-spel.

Nattravn - Ej medlem längre2009-03-18 00:19
Antal inlägg: 9141

"Däremot så gynnar det ratingsystem som finns på Betapet duktiga panikspelare framför andra spelare. Å andra sidan så kan samma sak i viss mån sägas om hets kontra stress/snabb/normal."

Knevert (dvs ratingtoppen) brukar väl spela långsamma ("snabbt" eller "normalt") spel, om jag inte missminner mig?

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?