Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 20 |
Mobilspel
| Pågående | 19 114 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| MaadMaxx | 2009-03-18 14:30 | |
![]() | Nicotin, detta gift. Jag lovar härmed mig själv att jag aldrig någonsin mer ska sluta med nicotin. Jag är från och med igår en rök- och snusfri människa. Fy, vad jobbigt det är! Någon som har något tips på hur man kan hålla motivationen uppe? Jag får panik när jag är påväg ut, för det är så förknippat med att tända en cigg i mitt förra liv. phu. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-03-18 14:32 | |
![]() | Djävulens äktenskap. | |
| lehena | 2009-03-18 14:33 | |
![]() | det som håller mig borta från nikotinet är att jag är gravid, så det är ju ett tips!! =) | |
| HumbleBug | 2009-03-18 14:35 | |
![]() | allt som är värt nåt här i livet är svårt att uppnå. Varje gång du inte ger upp, utan kämpar vidare så blir du en starkare människa som kan uppnå allt svårare saker som ger ännu mer tillfredsställelse. Sådeså. btw; det tog mig ett helt år att sluta röka. Fan va jobbigt, men man får bara inte ge upp helt enkelt. | |
| shoppa | 2009-03-18 14:35 | |
![]() | Hmm,jag förmodar att du menar att du aldrig ska börja med nikotin igen..Grattis,jag har själv varit utan i 15 år,det går om man bara vill!Motivationen,lägg pengarna i en burk som du skulle lagt på cigg...du blir fort varse om vad mycket det blir.Unna dej sedan nåt,resa,spa eller vad du nu gillar! Lycka till!Och ut och promenera mycket! | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-03-18 14:52 | |
![]() | Shoppa, det hjälper mot allt. (y) | |
| dgeo27 - Ej medlem längre | 2009-03-18 14:54 | |
![]() | nikotin är bra,man mår kanon med en prilla i käften :D | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-03-18 14:54 | |
![]() | Nikotin klassas i beroendeklass på samma nivå som Heroin, så det är ju inte så lätt. Önskar själv att jag aldrig hade börjat. Kan tänka mig att morötter hjälper och knapra på. Lycka till! | |
| MaadMaxx | 2009-03-18 14:54 | |
![]() | det är precis det jag menar shoppa. :) Jag förstår inte hur det kan vara så jobbigt, hela mitt intellekt talar ju om för mig att det inte finns en enda possitiv sak med att röka... Tack för alla tips! :) | |
| MaadMaxx | 2009-03-18 14:55 | |
![]() | ..eller snusa för den delen... | |
| Dyslekso | 2009-03-18 14:58 | |
![]() | Skaffa en elektronisk cigarett. Varför ge upp nikotinet? | |
| dgeo27 - Ej medlem längre | 2009-03-18 15:00 | |
![]() | morötter är för kaniner och funkar inte för att stilla suget efter nikotin,been there | |
| broccolisaur - Ej medlem längre | 2009-03-18 15:00 | |
![]() | Grattis till din första nikotinfria dag! Jag har lagt mitt snusslutande på is ett tag, jag kände mig så dum när jag bara började och slutade om och om igen hela tiden - började bli pinsamt. | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-03-18 15:07 | |
![]() | Nikotin i sig är inte så farligt, det är mer i den förpackning den kommer som är dåligt. Det fysiska behovet av nikotin är du av med på några dagar, sen är det bara karaktär och motivation som gäller. Lycka till. | |
| foxy_1 | 2009-03-18 15:09 | |
![]() | jag tycker du är jätteduktig som slutat, är själv rökfri sen drygt 1,5 år tbx. Suget slutar.... lovar men tufft är det.. jag själv läste "äntligen rökfri", rena hjärntvätteriet men det behövs all hjälp man kan få eller hur?;) Morötter, tuggummi, halstabletter .. bara käka på. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-18 15:10 | |
![]() | För mig var det barnen (ofödda eller födda med allergier) som fick mig att sluta med nikotin. Sin egen hälsa och framtid negligerar man tyvärr ofta. Ofattbart vad mycket pengar det går åt till rökning. Man kan ha mycket kul för de pengarna. Det är en motivation för mig också. Jag vill inte slösa mitt liv på rökning, snus, lådvin och ugglande framför tv:n och alla onödiga prylar - jag vill resa och se så mycket som möjligt av världen innan jag hamnar på ålderdomshemmet. | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-18 15:52 | |
![]() | Jag slutade bara sådär, det är nog närmare 3 veckor nu För jag var MOTIVERAD jag insåg att mitt liv skulle aldrig bli det jag ville om jag fortsatte röka jag var helt enkelt TVUNGEN att sluta Hade INGEN abstinens inget sug INGENTING Det känns bara som jag är den personen som aldrig nånsin kommer röka igen sanningen ska sägas att jag vi 2 tillfällen första dagarna försökte "teströka" tände och det smakade bara ÄCKLIGT så det stärkte min motivation. Jag skänkte sista paketet till en dam på gatan och sen började mitt nya liv: tvätta allt som kan tänkas lukta, städa fönster och lägenhet, möblera om kör supergreens för utrensning, äter alkalisk mat och kör yoga så ofta jag kan. Jag ÄR den nya bättre jag nu. Man måste alltid ha motivation som säger JAG MÅSTE ändra på detta för att..eller Jag MÅSTE leva så här annars.. Nu är jag på vägen till mitt riktiga liv mitt mål. Och varje dag hittar jag nästa steg för att komma dit. Jag har tillochmed slutat med alkohol. (inte för att jag var ute ofta men en sak ger en annan). Börjat gå på bio istället. Och pensionssparar!! Jag är värd nu ALLT GOTT | |
| krutmarie | 2009-03-18 16:07 | |
![]() | Grattis, DU är duktigt! Önskar jag var lika stark, men har inte kommit så långt än. Har iaf tänkt tanken flera ggr senaste året och kanske, kanske klarar jag det en dag. Tror iaf att enda chansen att lägga av är att man bestämmer det själv, andras goda råd och antirökkampanjer ger jag inte ett skit för. Håll ut och var stolt över dig själv för att du har så bra karaktär! | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-18 16:21 | |
![]() | bbecker, det var fint att höra :) Fortsatt lycka till! Krutmarie, kanske andras råd och rökkampanjer kan bidra till att man mognar i sitt beslut att göra sig kvitt sin last ändå? För det stämmer, man måste vara nog motiverad, vilja av hela sitt hjärta och kämpa för att bryta ett beroende. Det gäller nog även alkohol eller ett dåligt förhållande. | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-18 16:36 | |
![]() | tack | |