Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade20
Mobilspel
Pågående19 114

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Zizzi2009-03-19 14:19
Antal inlägg: 866

Nikotintuggummi.
Jag är en snusare. Har en prilla under läppen oavbrutet (förutom när jag sover).
Var in på Apoteket idag och fick syn på hyllan med nikotintuggummin och tänkte fråga personalen lite mer om dessa, men de var så upptagna, så jag ställer några frågor här istället.
Är det någon här som prövat?
På bipacksedeln stod det att det bara passade för rökare, men det borde väl passa en snusare lika bra?
Min tanke är ju att tugga tuggummit och sen lägga det under läppen, men som jag förstod det var det inte bra att ha tuggummit så länge i munnen. Max 30 minuter, eller förstod jag det fel?
Tuggummit kan tydligen irritera i munnen och svalget och man behåller det för länge i munnen.
Någon som prövat och fått irritation i munnen?
Om man som jag, snusar hela tiden, vilken styrka ska man då ta, tro? 2 eller 4 mg? En storrökare skulle ju välja den starkare styrkan stod det och man får väl i sig mera nikotin som snusare än som rökare?
Och man fick ej röka när man använder dessa tuggummin, men det menas väl röka samtidigt? Jag tänker ju varva tuggummin med snusning, iaf i början och det måste väl gå bra? Eller bör man helst sluta direkt med snus och bara tugga tuggummin?

Någon som vet?
Jag ska iofs fråga imorgon på Apoteket, men hinner ej idag och det hade varit intressant att få andras synpunkter på detta.

Skörbjugg2009-03-19 14:24
Antal inlägg: 112

Funkade ett tag för mig. Beroendet minskar lite grann... men det är godare med snus (så klart).

katalias - Ej medlem längre2009-03-19 21:06
Antal inlägg: 2032

Snusare jag känner som försökt sluta med hjälp av tuggummi har inte lyckats. Åtminstone en av dem provade att ha under läppen, men var inte alls bra. Exakt varför det inte var bra minns jag dock inte.

Har du provat att lägga av med snuset cold turkey? Känner fyra storsnusare som klarat det. (Att minska antalet snusar per dag ska tydligen bara öka suget och i längden sabotera slutaförsöket.)

Lycka till!

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?