Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
6
Inloggade31
Mobilspel
Pågående19 914

Forumkategorier

Användare Inlägg  
athena666 - Ej medlem längre2009-03-20 01:03
Antal inlägg: 26

Legalisering av prostitution(är dysslektiker så kanske nån felstavning när och här:)
Är det bra att prostitutionen skall legaliseras????

tjockpetter2009-03-20 01:05
Antal inlägg: 11

Det vore helt klart en fördel för oss män som aldrig får till det utan att använda våran kära pung. Problemet består väl i att många kan bli utnyttjade av hallickar och kunder som inte sköter sig som dom borde.

väldigt intressant tråd i alla fall.

Nasty Nimrod2009-03-20 01:15
Antal inlägg: 1063

Menar du "om prostitutionen legaliseras"? En positiv sidoeffekt skulle möjligen kunna vara att det blir säkrare, en negativ att beteendet avstigmatiseras/ uppmuntras.

athena666 - Ej medlem längre2009-03-20 01:19

Nasty bra formulerat. Men jag skulle värdera det högt om du inte skrev så punktligt och mer gick in på djupet i denna fråga.

Nasty Nimrod2009-03-20 01:25
Antal inlägg: 1063

Jag gissar att om prostitutionen legaliseras kommer det bli via statliga bordeller eller liknande, så staten får in pengar (iallafall via skatter, om inte annat) och det blir lättare att kontrollera vad som händer därinne, smittospridning etc.?

Viktor_M - Ej medlem längre2009-03-20 01:29
Antal inlägg: 1637

"Skall legaliseras?". Vart då..?

Personligen tycker jag prostitution är äckligt. Jag skulle aldrig vilja betala för något som jag tycker hör hemma i kärlek mellan två människor.
Det finns platser där man skapat företag inom prostitution som ska vara trygga och säkra. Bland annat i Tyskland. Verkar förövrigt inte fungera särskillt bra. Mycket som spårar ur.

Sen så skulle det som vanligt vara kvinnor som är mest eftertraktade vilket skulle göra att nästan bara kvinnor skulle ha möjligheter i branschen. Vi lever trots allt i ett samhälle som eftersträvar att bli så jämställt som möjligt.

Fattar inte att jag ens försöker diskutera saken. Jävla vidrigt med prostitution.

tjockpetter2009-03-20 01:33

"Sen så skulle det som vanligt vara kvinnor som är mest eftertraktade vilket skulle göra att nästan bara kvinnor skulle ha möjligheter i branschen. Vi lever trots allt i ett samhälle som eftersträvar att bli så jämställt som möjligt." Citat viktor m

Haha det var den roligaste anledning jag någonsin har hört för att inte legalisera prostution

Viktor_M - Ej medlem längre2009-03-20 01:35

tjockpetter: Det är trots allt den effekten som jag tror att en legalisering skulle få. Så för mig är det ett bra argument :)

athena666 - Ej medlem längre2009-03-20 01:43

Man kan förknippa sex och kärlek,Men det behöver inte ha någonting alls med sacken att göra.Annars gillar jag ditt argument..viktor m

tjockpetter2009-03-20 01:47

Sacken är det ett smeknamn för snoppen ?? snoppen har väl en hel del med saken att göra. verktyget som gör oss män berädda att betala ( fel eller rätt? inte upp till mig att bestämma).

dudeniro - Ej medlem längre2009-03-20 01:48
Antal inlägg: 6214

Sverige har ju ett "förbud mot köp av sexuella tjänster" som det så fint heter, d.v.s. man får inte köpa sex. Att sälja är dock lagligt, däremot får ingen tredje part göra pengar på försäljningen - vilket i praktiken kan innebära att det är olagligt att betala hyra för en lägenhet med pengar man tjänat på prostitution.

Jag tycker denna lagstiftning är konstig, och jag tror - men vet inte säkert - att den har gjort livet jävligt mycket värre för många kvinnor som är prostituerade i och med att "klienterna" måste skyddas. Det innebär att gatuprostitutionen har upphört i stockholm t.ex., och ersatts med källaraktiviteter. Jag tror att den goda tanken att kvinnor skall inte skall ses som "brottslingar" om de prostituterar sig utan våga ta kontakt med myndigheter och få "hjälp" gjorde misstaget att bortse från det faktum att redan ljusskygga halickar nu dessutom måste skydda sin verksamhet från att deras "kunder" faktiskt begår brott. Därmed drabbas kvinnorna, eftersom de utsätts för hot och en del hålls möjligen inlåsta av sina hallickar för att de "inte skall tjalla" om de är missnöjda.

Mycket snack. Jag tycker att prostitution är en verksamhet som kommer att finnas, hur lite jag än vill det. Jag tycker därför att staten skall skapa seriösa (inte socialdemokratiska kvinnoförbundets bidrag till feministiska historieböcker) möjligheter att reducera skadorna och minska problemet, i den mån det nu är ett problem (vilket jag antar att det är).

Jag tycker det var bättre förr faktiskt. Skall det vara olagligt, så skall det vara det för både köpare och säljare. Skall det vara tillåtet, skall det vara tillåtet både att köpa, sälja och tjäna pengar på det. "Mellanmjölkslösningen" är inte att föredra, tycker jag

grinolle12009-03-20 01:52
Antal inlägg: 69

Jag tycker inte det är något staten ska lägga sig i.

Viktor_M - Ej medlem längre2009-03-20 01:54

Jag förstod redan från början att duden skulle dyka upp.
Vet inte om jag håller med dig, dude. måste fundera lite. men skönt att se dig iaf. Nånstans måste disskussionen leda till nåt vettigt :P

grinolle12009-03-20 01:54

Knappast något som dödar någon, bättre att staten förbjuder tobaksvaror som dödar mer än 5000 per år i sverige genom cancer och relaterade följdsjukdomar.

katten65 - Ej medlem längre2009-03-20 01:57
Antal inlägg: 1231

dödar inte prost då hmmm låt mej tänka aids hiv knark o sprit vanliga sjukdomar för en hora väl

grinolle12009-03-20 02:00

Vad kommer först, blir man först prostituerad och sedan knarkare ? Förbjud sprit också, det dödar många fler än att man är prostituerad.

tjockpetter2009-03-20 02:00

Motiveringen finns i utredningen Könshandeln (SOU 1995:15), som dock föreslog kriminalisering både av köp och försäljning. Utredningen inriktade sig huvudsakligen på heterosexuella förbindelser, då homosexuella förbindelser tydligen bedömdes mindre problematiska. Enligt utredningen är de kvinnliga prostituerade ofta missbrukare av narkotika eller alkohol och har i ökande omfattning psykiska störningar, även om Kunskapen om säljarna i könshandeln är i stort begränsad till kvinnorna i den synliga prostitutionen på gatan. De har fått en dålig start i livet, tidigt berövats sin självrespekt och fått en negativ självbild. Männen som är köpare är avvikande när det gäller inställningen till sexualitet och kvinnor, ibland med allvarliga problem när det gäller synen på och förhållningssättet till sexualitet. Prostitutionskontakterna innebär sexuell utlevelse utan relation, närhet eller krav, i motsats till genuina mänskliga kontakter. Troligen skulle många av männen behöva behandling. Prostitutionen är också skadlig för samhällsmoralen: Att män kan köpa tillträde till kvinnors kön för att tillfredsställa sina egna sexuella behov strider mot uppfattningen om alla människors lika värde och strävandena mot full jämställdhet mellan kvinnor och män. Könshandeln förmedlar en oacceptabel människosyn och är ett hinder för individens utveckling. Utredningen genomsyras av tanken att det är myndigheternas uppgift att med lagstiftning och andra åtgärder påverka människornas beteende i riktning mot sunda ideal, eller social ingenjörskonst

Även förbud mot försäljning av sexuella förbindelser har föreslagits i riksdagen. Motiveringen är att lagen blir verkningslös mot prostitution om endast köp är olagligt, att försäljning av sexuella tjänster innebär aktiv medverkan till brott, och att i den nuvarande situationen kan skatteintäkter härstamma från prostitution, så att myndigheterna tjänar på en olaglig verksamhet.

dudeniro - Ej medlem längre2009-03-20 02:02

nä det skulle jag faktiskt inte göra. Men det är inte särskilt relevant i sammanhanget, jag vet inte vad jag tycker i frågan riktigt... annat än att jag inte tror på idén att lagstifta så att det är lagligt att sälja men olagligt att köpa. Det är konstig. Och jag förstår logiken:

Ur jämställdhetssynpunkt oerhört viktig markering. De prostituerade är inte brottslingar, utan offer. Det är (mannens) köp som är kriminellt och kvinnor i prostituion skall få hjälp.

Ur praktisk synpunkt är det nog dock så att prostitureade rimligen också måste ha ett intresse att skydda sina klienter. Annars blir det ingen business. Okej, om kvinnorna är offer så kan man åtminstone säga att det ligger i deras halickars intresse. Hur påverkar de "arbetsmiljön"?

dudeniro - Ej medlem längre2009-03-20 02:03

(min inledning var riktad till katten)

katten65 - Ej medlem längre2009-03-20 02:05
Antal inlägg: 1231

det var inget illa menat tjockpetter ta det rätt o inte fel ja förstår att du kan nuuu

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?