Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 213 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Curly Girl - Ej medlem längre | 2009-03-21 13:58 | |
![]() | tips på fina ord Jag håller på med en hyllningsfilm till min hund som betyder massor för mig. Ja undrar om någon vet någon fin dikt eller liknande som skulle passa. Typ om villkorslös kärlek, äkta vännskap eller sammspelet mellan hund och människa. | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-03-21 14:12 | |
![]() | Finns massor med fina ord-trådar redan. | |
| emmylicious | 2009-03-21 14:14 | |
![]() | Mitt liv varar i cirka 15 år. Att vara skild från dig betyder sorg för mig. Ge mig tid att förstå vad det är du begär av mig! Var inte arg på mig för länge åt gången och spärra inte in mig som straff. Gör mig tillitsfull, ty du är hela mitt liv! Du har ditt arbete, dina vänner och dina nöjen. Jag har bara dig. Tala till mig även om jag inte förstår dina ord. Din stämma översätter allt. Jag glömmer aldrig hur man är mot mig. Jag blir den du gör mig till. Tänk på att om du slår mig så kan mina tänder med lätthet krossa din hand, men jag använder inte min makt. När du blir irriterad på mig för att du själv har brått, så tänk på att jag kanske har ont i magen, kanske låg jag för länge i solen eller bara är trött och ledsen på allt. Ge dig tid med mig när jag blir gammal ty även du blir gammal en dag. Var hos mig när jag har det svårt. Allt blir lättare för mig om du är nära. (Detta fick vi nedskrivet på ett papper av kvinnan som sålde hunden till oss, tycker det är fint och tänkvärt) | |
| golden | 2009-03-21 14:14 | |
![]() | hundar är otäcka | |
| Curly Girl - Ej medlem längre | 2009-03-21 14:15 | |
![]() | jasså ja har bara sätt trådar med enstaka ord typ någon som tycker ordet solnedgång är vakert. Ja vill gärna ha dikter och liknande | |
| Quelle | 2009-03-21 14:21 | |
![]() | vovve.net/Rastplatse...id =3444922 | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2009-03-21 14:31 | |
![]() | En schäferhatt en schäferhatt mitt kungarike för en schäferhatt. | |
| The_Viking | 2009-03-21 14:31 | |
![]() | Jag hittade denna dikt på Sockerdricka.nu. Jag fick tillåtelse att lägga upp den här om jag förklarade en del saker. Personen ifråga skrev denna när han/hon var väldigt ung och det var den första dikten som skrevs av personen ifråga. Därför är den lite "slarvigt" gjord. "En kall och mörk augusti dag så kom du in i mitt liv, så illa behandlad så att du var rädd för allt. Det första du gjorde när du skulle hälsa på mig det var att skaka som höstlöven på träden. Nu för tiden så visar du din kärlek så ofta du kan genom att ligga vid min sida eller komma upp i mitt knä där du kan ligga hela kvällar. All din rädsla verkar ha försvunnit och livs glädjen börjar synas i dina ögon. Min älskade lilla hund att ta hand om dig är iallafall en sak som jag har gjort rätt i mitt liv. Den glädje du skänker mig är obeskrivlig, du lyssnar på allt jag berättar men kanske inte på allt jag säger till dig att göra. Men att du inte lyder allt jag säger gör inte så mycket med tanke på vad du ger mig. Tack min älskade lilla hund för att du kom in i mitt liv!" | |
| Zickzacker | 2009-03-21 14:36 | |
![]() | "Finns massor med fina ord-trådar redan." Ska man hålla reda på sådant? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-03-21 15:03 | |
![]() | "Kärlek är helt enkelt att känna igen sig i hunden, och glädjen över denna upptäck." Anonym | |
| emmylicious | 2009-03-21 15:07 | |
![]() | Zickzacker, finns en sökfunktion som håller reda på sånt åt dig :) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-03-21 15:20 | |
![]() | ZickZack,om du inte uppskattar vårt skapande så behöver inte du skriva det på näsan på oss. Såna som vi måste också få finnas. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2009-03-21 15:23 | |
![]() | trofast som en hund, den är ju jättebra | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-03-21 15:30 | |
![]() | "Att vara älskad av sin hund ger dig styrka, men att älska din hund ger dig mod. Lao Zi-Anneli | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-21 15:35 | |
![]() | Knevert, du är ju vacker | |
| _astrud_ - Ej medlem längre | 2009-03-21 15:51 | |
![]() | Ha ha, vad roligt det var att anneli tog åt sig av zickzacks kommentar till hannaroman. Det blir liksom intriger av ingenting. Lycka till med din hundhyllning! Tänk på att inte snurra in dig i för många klichéer och använda ett för högtravande som "ty" och sånt. Att bara rätt och slätt säga vad man känner funkar oftast bäst. Jag vill också ha ett litet djur! | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-03-21 16:27 | |
![]() | Visste inte att du gick igång på hundar.... | |