Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 306 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-23 17:10 | |
![]() | Beskriv er kärlek till sverige ge mej en beskrivning vad ni tycker om ert land svedala | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-03-23 17:13 | |
![]() | Bittersöt med kemikalisk eftersmak. Som sockervadd kryddad med råttgift och sedan lite raketbränsle (kaffe) för att dölja smaken. | |
| Zapatista | 2009-03-23 17:14 | |
![]() | Obefintlig | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-03-23 17:21 | |
![]() | Ett bra ställe att bo på i jämförelse med många andra platser i världen. Kärlek vet jag inte för jag tänker inte hänfalla till att bli patriot vilket jag tycker är larvigt i tider utan hot utifrån. Ja vi har det bra och Sverige är ett fint men kallt land, helt ok men det kunde vara kul att vara någon annan stans ibland också. | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-23 17:35 | |
![]() | patriotism är det fel då eller. Risotto ???? | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-03-23 17:41 | |
![]() | I andra sammanhang kan man ju see problem med nationalism och patriotism. Att vi integrerar Nationalismen in i vår Identitet gör ju att vi på gott och ont får äta i det sura äpplet när det skiter sig galant. Ett bra tecken är ju majoriteten i USA som inte står för sin nationalstats utrikespolitik, och sedan dom som faktiskt står för den, som hamnar i våldsamma skyddsmekanismer. | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-23 17:42 | |
![]() | usa skiter ja i sverige pratar vi om nu | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-03-23 17:45 | |
![]() | jag älskar alla våra årstider & våra fjäll=) jag tycker det är ett bra land men som helt klart har sina fel å brister med.. men jag är glad jag är född här | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-23 17:46 | |
![]() | fint sagt Myspruppen..... | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2009-03-23 17:47 | |
![]() | Jag älskar mitt land. Och är stolt över att vara född här. <3 | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-03-23 17:47 | |
![]() | =) | |
| emmylicious | 2009-03-23 17:49 | |
![]() | Dom flesta land har väl sina brister, och alla tycker olika om vad som är bra och dåligt. Jag trivs i Sverige och tror inte att jag skulle vilja bo någon annanstans (har inte testat förstås). Klart att jag skulle gilla ett varmare klimat, men då skulle jag inte få längta efter våren och sommaren på samma sätt... :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-23 17:50 | |
![]() | Detta känns igen... | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-03-23 17:53 | |
![]() | Jag kan inte förstå vad jag skulle tjäna på att blint följa en statsmakts intressen i ett land. Vad får jag ut av det? Har aldrig förstått meningen med patriotism riktigt. Sverige råkar vara landet som ger min fysiska kropp uppehälle men jag kan inte påstå att jag älskar det här landet. Däremot är jag glad av rätt naturliga anledningar att jag är född här och inte i Kongo exempelvis. Alla länder har sin charm och alla olika miljöer är storslagna och vackra. | |
| HumbleBug | 2009-03-23 18:27 | |
![]() | Svenskar jobbar mindre antal timmar per dag än i många andra länder, men längre antal år än många andra. Vi har väldigt hög skatt, höga omkostnader och väldigt dyra matpriser. Vi har fortfarande en rätt liten klassskillnad. Men "bristen" på skillnader innebär också att alla kostnader ligger på samma nivå. Vi har alltså inga särskilda lågprisalternativ. Detta innebär att det är mycket dyrare att vara "fattig" i Sverige än i många andra länder. Det är betydligt lättare att sparka folk i Sverige än i ex. England & Tyskland. Vår A-kassa är mycket låg och gäller under mycket kortare tid jämfört med de flesta länder. Vi får helt enkelt väldigt lite för våra pengar här. Det är svårt att spara, investera och bygga upp ett kapital. "Medelsvensson" är fattigare och lever under sämre villkor än många, många länder jämfört med länder världen över. Jag förstår inte hur man kan "älska" ett land som bygger på jante-lagsmentalism, samt uppfostrar folk att nöja sig med att vara medelmåttor. Så är det, Sverige är ett fantastiskt land för medelmåttor. Och ett medelmåttigt land. | |
| Palini | 2009-03-23 18:39 | |
![]() | Så, till vilket land har du flyttat, HumbleBug? På vilket sätt är det bättre där? *nyfiken* | |
| PongGongPing - Ej medlem längre | 2009-03-23 18:43 | |
![]() | Varför skulle jag älska ett land? | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2009-03-23 18:43 | |
![]() | "Jag förstår inte hur man kan "älska" ett land som bygger på jante-lagsmentalism, samt uppfostrar folk att nöja sig med att vara medelmåttor." HumleBug; nåt fel med att vara nöjd med det man har? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-23 18:45 | |
![]() | Det är väl inte konstigare att älska ett land jämförelsevis med.. en bil, ett marsvin, sin mobil, cigaretter mm | |
| Bertil Truck - Ej medlem längre | 2009-03-23 18:51 | |
![]() | Varför måste älska sitt land ha nåt att göra med statsskick, samhällssystem eller förd politik? Det är väl individuellt. Jag älskar naturen, byggnader, årstider och landskap, språket. Även om Bert Hitler och greven kommer till makten eller ett virus äntligen tunnar ut befolkningsmängden så finns allt det kvar. | |