Spelrum
Giraffen54
Krokodilen1
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
35
Inloggade92
Mobilspel
Pågående19 314

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nunnelunan2009-03-23 21:07
Antal inlägg: 1172

Politik och bortförklaringar.
Vanja är den sista i raden som blir tagen med fingrarna i syltburken.
Som vanligt i dessa sammanhang kommer det en idiotisk bortförklaring (Jag är lurad).
Hur skulle du försöka dupera oss andra om du vore i toppskiktet och blev ertappad?
Fantasin skall användas, då man bara kan spekulera.

Händelse: Själv skulle jag bli ertappad med att köra en miljöovänlig bil, trots att mitt hjärta ligger skarpt åt miljöfrågor.
Bortförklaring: -Jag trodde att man i den nya bensinen tagit bort alla skadliga ämnen. Jag skall genast skaffa en ny bil.

JaapConrad - Ej medlem längre2009-03-23 21:13
Antal inlägg: 1788

Jag får en Husselius-känsla av allt det här. Han, Lilja och någon annan svensk ishockeyspelare hade gruppsex med en tjej som senare anmälde dem för våldtäkt. Fallet lades ned, Lilja gjorde en fullständig pudel, men Husselius lackade ur på presskonferensen och sade att allt var medias fel, att han blivit grundlurad.

Det spelar ingen som helst roll om Vanja missade vad som hände den där olycksaliga dagen på styrelsemötet: man skyller ALDRIG på någon annan när drevet går på det här sättet. Husselius har så vitt jag vet inte varit i Sverige sedan den där presskonferensen...

Nunnelunan2009-03-23 21:15

Att man aldrig lär sig? Men hur skulle din pudel se ut Jaap?

JaapConrad - Ej medlem längre2009-03-23 21:19
Antal inlägg: 1788

Så här sade hon:

- Den förklaring vi fick var att man inte hade betalt in tillräckligt mycket pension till Elmehagens pension, och för att klara av det till hans 65-årsdag var vi tvungna att snabba på avsättningarna. När han stannade 2,5 år till måste det förstås också ge pension.

Att det blev så stora summor kom som en obehaglig överraskning, hävdar hon. Att Elmehagen och vice vd Ingvar Skeberg flyttade sina pengar innan AMF tvingades göra sitt återtag är ”fruktansvärt”.

- Jag är så besviken på dem. De har gjort ett fantastiskt fint jobb i AMF Pension och så slutar det så här.

Hon KUNDE ha sagt sanningen:

-När Elmehagen bad om 33 milijoner så tyckte jag att han var värd det. Det är inte så stora belopp i dessa sammanhang, och jag gillade verkligen det han gjort. Att jag inte minns detta speciellt bra var för att jag överhuvudtaget inte reflekterar över rätt och fel längre, vilket beror på en kombination av stress och att jag i princip aldrig varit speciellt intresserad av politik, jag tröttnade bara på att vara undersköterska.

ELLER så kunde hon ha gjort en pudel:

- Att jag godkände Elmehagens bonus var ett fruktansvärt misstag från min sida. Jag tappade omdömet fullständigt. Jag skall ta mig en riktig funderare på vilka prioriteringar jag har i livet, och tar därför en time-out.

På sin höjd skulle hon kunna klä sig i vitt och avsluta med:

- Jag ÄR ingen fifflare!

Viktor_M - Ej medlem längre2009-03-23 21:22
Antal inlägg: 1637

Husselius myntade därmed uttrycket "att göra en Husselius"

För övrigt, just miljöfrågor kan vara lite svåra att avgöra tycker jag. Om man får igenom ett jättebra miljöförslag, ska man sedan få skit för att man inte har råd med en miljöbil, men måste köra bil? Vettefan alltså, jag är inte så haj på politiker.

Finns många dumma och roliga bortförklaringar i alla fall. Här är en riktig höjdare www.youtube.com/watc...1b lriVw7Sc

Linn79 - Ej medlem längre2009-03-23 21:24
Antal inlägg: 4279

Om man får en obehaglig fråga som man inte vill svara på kan man alltid svara som Carl Lidbom gjorde 1989. Något i stil med "det där tänker jag inte svara på, för det är TRAMS!".

Bekvämt, kan man tycka.

remvanrijn2009-03-23 21:25
Antal inlägg: 16501

men politikerna är några riktiga hajar Viktor..=)

ElectricEye - Ej medlem längre2009-03-23 21:25
Antal inlägg: 3604

Det var ju trams.

Linn79 - Ej medlem längre2009-03-23 21:26
Antal inlägg: 4279

ElectricEye, det är möjligt - men svaret kan användas oavsett. :)

Nunnelunan2009-03-23 21:30

Carl Lidbom var cool. Han nervärderade inte någon!

skogstorparn2009-03-23 21:56
Antal inlägg: 2287

björn rosengren var väl på porrklubb och brände 50000 på tco s kontokort,skyllde sedan detta på att han inte riktigt visst var han var eftersom "det var mörkt därinne.."

Dyslekso2009-03-24 09:09
Antal inlägg: 8945

Tveksam till om Lundby-Wedin ska göra en pudel, det torde vara lika med att hon måste avgå. Nu kanske hon ändå måste avgå till slut, men att erkänna att hon som LO-ordförande och under kännedom varit med och godkänt jättepensioner går bara inte. Det är för magstarkt, hur rationellt hon än argumenterar. Bättre att köra med klassikern "Jag visste inte." och hoppas att stormen avtar.

Snoosy2009-03-25 00:24
Antal inlägg: 4273

Allt är skådespel på högsta nivå.
Ohly och kristdemokraten, minns inte vad han heter och tänker inte säka upp namnet heller.
Dom var med i en intervju för några år sen. Där de båda fick frågan om hur de står politiskt? Båda svarade goddag yxskaft. I slutet sp skämtade Ohly. Ska du vara vänster imorgon hihihaha.

Allt är bara ett enda stort spel.

Snoosy2009-03-25 00:25
Antal inlägg: 4273

*så

belugavis - Ej medlem längre2009-03-25 00:45
Antal inlägg: 1600

Vanja har själv 25 olika uppdrag eller så hörde jag fel? Det betyder väl att hon själv får en fetlön?

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?