Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 722 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| IMO - Ej medlem längre | 2006-04-02 21:49 | |
![]() | Kvinnliga orättvisor Har tänkt och tänkt, men kommer inte på nån... Kanske ni kan hjälpa till? | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2006-04-02 21:50 | |
![]() | Att ni inte kan bestämma er lika fort som killari affärerna måste vara en kvinnlig orättvisa | |
| 25 to Life - Ej medlem längre | 2006-04-02 21:50 | |
![]() | föda barn låter ju föga lockande ? | |
| nina73 - Ej medlem längre | 2006-04-02 21:55 | |
![]() | att inte vi kan stå o pissa överallt, utan att visa hela rumpan.. Det tycker jag e orättvist ! | |
| odin - Administratör | 2006-04-02 22:21 | |
![]() | ja herregud, fruktansvärt ... :P | |
| jenns | 2006-04-03 00:12 | |
![]() | mens? :P | |
| Nithro | 2006-04-03 00:16 | |
![]() | Att alltid bli anklagade för att ha simultankapacitet... ?? | |
| Scandal - Ej medlem längre | 2006-04-03 00:49 | |
![]() | Ingen verkar ta mig på allvar på KTH, bara för att jag är blond (nuförtiden) och snygg =( | |
| odin - Administratör | 2006-04-03 07:23 | |
![]() | det lät verkligen som en kvinnlig orättvisa, har precis samma problem på mitt jobb :( | |
| Zizzi | 2006-04-03 09:07 | |
![]() | Bara för att man är kvinna så antas man kunna laga mat bättre än män. | |
| Fjupplisa | 2006-04-03 10:27 | |
![]() | Hmm, näe, de främsta av världens kockar är faktiskt män :) Men, ska det nu vara orättvist så tycker jag det är just orättvist att barnen i regel verkar ha större respekt för pappor än de har för mammor. | |
| vulcan | 2006-04-03 10:56 | |
![]() | Det kanske beror på att vi uppträder med mer naturlig auktoritet :-) (men visst: En rösthöjning från mig har något större effekt på busfröna än motsvarande från deras mamma) | |
| Dicea - Ej medlem längre | 2006-04-03 12:13 | |
![]() | Ett exempel på orättvisa: En kvinna, som är van att köra mycket bil och långt, dagligen, märker på vägen till jobbet att kopplingen slutar fungera. Då hon "tuffat" fram till verkstan (hon kände dock inte till att det går att växla beroende på hur man varvar bilen, men, men..) och ska lämna in bilen för rep säger hon: "Ni måste fixa kopplingen för det funkar inte att växla längre." Till svar från den som ska laga bilen får hon: "Vad har kopplingen med växellådan att göra?". Varvid denna timida vän till mig fick ett adrenalinanfall och utropade "Jaa, vad har kopplingen med växellådan att göra?". | |
| Dicea - Ej medlem längre | 2006-04-03 12:16 | |
![]() | Ska tillägga att denna kvinnliga orättvisa även blir en orättvisa gentemot män - de förväntas fatta precis allt tekniskt "tjafs", medan vi kvinnor många gånger antingen dumförklaras, eller får "undervisning" vi inte bett om. Och då pratar jag ur egen erfarenhet - bilbesiktningen är t ex ett fascinerande tillfälle att fundera runt förväntningar utifrån kön. | |
| jenns | 2006-04-03 14:27 | |
![]() | Samma när det gäller datorer... Vi skulle köpa ny och jag var med min mamma till affären. Försäljaren (som var en man) förväntade sig att vi var helt dumma på datorer bara för att vi var kvinnor, dessutom var/är jag ungdom. (min mor är dum när det gäller datorer men :P) Mig lurar ingen på en skit dator för dyrt pris... ;) även när killar/män pratar om datorer tror de att de måste översätta allt till klarspråk... | |
| Schackrutor | 2006-04-03 15:16 | |
![]() | Jag håller med jenns om att mensen är en riktigt orättvisa.. Kom och tänka på den där reklamen när en man är förkyld och säger - "Ni kvinnor klagar på att föda barn och att ha mens, då har ni aldrig haft en riktigt förkylning". Eller något liknande. :) | |
| IMO - Ej medlem längre | 2006-04-03 19:03 | |
![]() | Och är det inte det ena så är det det andra sa flickan som blödde näsblod.. (Gammal, jag vet...) | |
| Scandal - Ej medlem längre | 2006-04-03 21:51 | |
![]() | Vi tjejer släpps in på krogen utan att behöva visa leg mens våra manliga polare måste nästan alltid visa leg! (Såvitt de inte är kändisar, dvs, vilka de tyvärr inte är) Och vad ska vi tjejer till utan snygga killar omkring oss? Orättvisst mot bägge könen! | |
| Nauticat | 2011-11-23 12:46 | |
![]() | Håller med Jenns. När jag skulle köpa dator så var min pappa med. Trots att jag pratade med försäljaren och ställde alla frågor så vände han sig hela tiden till pappa när han svarade. Urjobbigt! Lika jobbigt när man har varit ute och ätit och lämnat sitt betalkort, och personalen sedan lämnar tillbaka det till min pojkvän. Händer också då och då. | |
| blue_moon | 2011-11-23 13:05 | |
![]() | Nog tycker man att restaurangfolk borde ha såpass mycket blick för människor, att de noterar vem som lämnar kort, liksom de noterar vem som beställer vad? Eller är kroggästerna inte individer utan bara _bord_? | |