Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 18 654 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mamman - Ej medlem längre | 2006-04-03 21:20 | |
![]() | SNÖKAOS! Hejsan! Sitter och ser snöflingor falla... Bor i Ångermanland som faktiskt ligger i Sveriges mitt TROTS att det hör till "norrland". Jobbade två nätter (slutet av mars) och då snöade det som attan! På onsdag morgon skottade jag runt bilen och mätte drygt 3dm snö, som fallit på inte fullt tre dagar. Då snöade det fortfarande så det blev nog 4dm i slutänden. Min fråga är VAR ÄR NYHETERNA??? Jag satt och väntade på Mittnytts eller Rapports utsända för att få visa på vårat snökaos.... men inte då!!!! Hade det varit i skåne hade det varit förstasidesstoff i Aftonbladet, men vad gör vi? Jo, vi tar fram snöspaden igen och skottar.... Grannen tog fram snöslungan igen och fixade farbar led på sin tomt. Kan dom inte sånt i Skåne??? | |
| odin - Administratör | 2006-04-03 21:33 | |
![]() | Har bott på ångermannagatan i vällingby, sjukt va!? ;P | |
| mamman - Ej medlem längre | 2006-04-03 21:34 | |
![]() | mmmm... men det är låååångt bort!!! ;-) | |
| nina73 - Ej medlem längre | 2006-04-03 21:44 | |
![]() | ååå. vi har åxå snökaos... högst upp i jämtland.. de har säkert snöat 5 cm idag... vill inte ha mer snö.. det går alldeles utmärkt att köra skoter ändå.. Å isarna håller säkerligen i påsk me.. nä hit med våren... Allvarligt, så här lite snö har vi inte haft på . jag-vet-inte-hur-länge. för ett år sen.. Då kunde inte jag se ut gm fönstret, men i år.. ja alltså, det skiljer säkert 1.5 meter !!! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2006-04-03 21:48 | |
![]() | Jamen nina har pressen varit hos er??? Visat alla översnöade bilar och hur himla halt det är... Vet med säkerhet att många är de tanter och farbröder som halkat och brytit både det ena och det andra i "kaoset". | |
| IMO - Ej medlem längre | 2006-04-03 21:56 | |
![]() | Ta det lugnt mamman! Har lite inside information om att både Luleås och Skellefteås snöröjare är på väg! Bre om er med varma filtar och drick O´boy så länge! (Otto Sjöberg har för övrigt lovat publicera en bild av gatukontorets chef på både löpsedlar och framsidan imorgon!) | |
| nina73 - Ej medlem längre | 2006-04-03 21:56 | |
![]() | Nä, du har rätt.. pressen skiter i oss norrlänningar..... Men du... vi får se de positivt.. sörlänningarna vet ju inte vad dom ska ta sig till , när de ramlar ner vitt från himlen... Herregud.. bodde i Uppsala i 5 år.. å de konstiga e att folk där nere kan inte anpassa farten efter väglaget... fan dom kör ju som dårar trots snöstorm o halka. Inte konstigt att de blir så många olyckor. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2006-04-03 22:01 | |
![]() | Det märkliga är att VARJE ÅR blir dom lika förvånade när det där vita singlar ner.... Borde dom inte vänja sej vid något tillfälle och inhandla en egen spade??? Men kanske Rapport och Aftonbladet har sitt kontor nära och kan skildra SNÖKAOSET... Det är längre till norrland. IMO, jag skottar själv! ;-) Frågan är hur intressant detta snökaos är jämfört med Skånes... | |
| IMO - Ej medlem längre | 2006-04-03 22:07 | |
![]() | Har lite insidesinformation där med. Malmö kommun bistår med ett kilo tösalt, medan Täby var lite mer på alerten: Dom har redan bett den 16-årige praktikanten börja varmköra trädgårdstraktorn, så håll bara ut! | |
| nina73 - Ej medlem längre | 2006-04-03 22:07 | |
![]() | Nä du mamman.. Vårt snökaos är inte intressant,förrän man inte ser taken på husen... bättre att informera om oplogade vägar i Malmö... o vårflod ... | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-27 16:05 | |
![]() | Samma sak varje år. | |
| lovroth | 2010-11-27 16:07 | |
![]() | Mer snö nu!!! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-27 16:14 | |
![]() | Mer snö? Nja. Tror inte vägverket och sj klarar det | |
| Tess 08 | 2010-11-27 16:21 | |
![]() | Hahaha!! Gammal tråd :) Dock lika aktuell nu som då... | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-11-27 16:26 | |
![]() | Snö? Vad är det? Vi är lika förvånade varje år... | |
| reallynx | 2010-11-27 16:30 | |
![]() | Bara för att Pressen skriver snökaos i södra Sverige betyder det inte att vi inte kan skotta. Vi styr inte över vad som skrivs fattar du väl. ????????????????? | |
| reallynx | 2010-11-27 16:33 | |
![]() | Sen kan tilläggas att det är betydligt vanligare med massa snö hos er "samer" än hos oss sydeuropeer =) | |
| Gautama | 2010-11-27 16:34 | |
![]() | Men jag undrar ofta varför vi i södra sverige alltid blir drabbade i form av inställda tåg och bussar så fort några snöflingor tittar ner från himlen. Är det så förvånande att snö faller på vintern? De i norra sverige verkar fatta att det kommer snö på vintern. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-11-27 16:37 | |
![]() | Mm, fast i Ume är det oskottat på gång/cykelvägarna på Tomtebo. De har inte hunnit hålla efter, det har vräkt ner i två dagar nu... | |
| blue_moon | 2010-11-27 16:39 | |
![]() | Det blåser nog mer här nere i söder. Snön fyker och bildar enorma drivor, som pluggar igen väggarna på nolltid. | |