Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 285 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Intet | 2009-03-27 18:26 | |
![]() | Mjölbaggar Idag när jag bestämde mig för att städa lite mer nogrannt än vanligt upptäckte jag att vi hade små döda husdjur i gammal maizena, välling och idealmjöl. Nu tänkte jag då vara duktig och kolla dels hur de små kräken uppstår och också om det räcker med att slänga förpackningarna. Men jag hittar bara andra forum på nätet med folk som verkar lika osäkra som mig. Så, någon som vet? 1. Finns det mjölbaggeägg i alla sorters mjöl jämt? Det verkar ju som att det alltid börjar leva kräk i mjöl när man glömt det för länge. 2. De som är i mina mjöl är vita med ben typ. På nätet hittar jag bara nått om några som ska vara svarta om kunna flyga. Är det inte mjölbaggar jag har? 3. Sen när jag läst lite nu verkar det som att folk har behövt sanera hela skafferier efter att ha haft såna kräk. Räcker det inte med att slänga mjölet och städa ur ordentligt? Aja om nån med stora mjölbaggekunskaper finns här vore jag tacksam. Ursäkta att jag är långdragen. | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-03-27 18:30 | |
![]() | Jag har inget mer att komma med än att min pappa hade svarta skalbaggar i sitt mjöl. Han satte bara mjölpåsen i en återförslutningsbar plastpåse, verkar ha funkat. | |
| Intet | 2009-03-27 18:32 | |
![]() | Han hade inga kräk kvar sen efter att han slängt det gamla då? | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-03-27 18:33 | |
![]() | Har du rent mjöl i din påse så kan det räcka med att ha en plastpåse runt påsen. Det brukade jag ha när jag hade mjöl. Då är det lite extra svårt att hitta mjölet för baggarna. | |
| gnuBrita | 2009-03-27 18:33 | |
![]() | Jag hade fläskängrar förr. ungefär som mjölbaggar men svarta med ett vitt sträck på ryggen. Det enda sättet att bli av med dem var att lägga alla mjölprodukter i burkar och behållare. då hamnade de på locket istället för i maten. Och efter ett tag försvann de. de svalt väl. | |
| Intet | 2009-03-27 18:34 | |
![]() | Men jag har mjölet i såna utdragbara glaslådor du vet, som sitter på hyllor på väggen. Ingen bra idé eller? Om jag tvättar ur de ordentligt så finns det inga ägg kvar eller så? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-03-27 18:34 | |
![]() | Om det är norrbaggar kan du ha påsens öppning mot söder. | |
| corrina1 | 2009-03-27 18:54 | |
![]() | Nattravn: Hahaha.... den var bra. ;-) Intet: www.anticimex.se/def...bj ectid=87 Där kan du läsa om alla småkryp och deras släktingar. | |
| Intet | 2009-03-27 22:05 | |
![]() | Haha I wish it was that simple Nattis. :D Jo var in å glutta där innan mä men hitta inge bra. Får väl ta en glutt till. | |
| Intet | 2009-03-27 22:10 | |
![]() | Nu vet jag! Är larver på väg att bli skalbaggar, men är mjölbaggar eller bröd och tobaksbaggar. Äckligt! | |
| Sotfinger | 2009-03-27 22:18 | |
![]() | Släng allt som innehåller larver och baggar, även sånt som ser lite spindelvävsliknande ut. Torka ur skåpet ordentligt och sätt övriga mjölpåsar i plastpåsar. | |
| Pseudonymf | 2009-03-27 22:19 | |
![]() | Sotfinger, spindelvävsliknande saker ser man väl ändå till att rensa ur skafferiet ändå? *huh* Jag har bara silverfiskar, men när jag målade om i några köksskåp så försvann de därifrån och håller endast till i de som är omålade! | |
| Intet | 2009-03-27 22:19 | |
![]() | Men de verkar ju vara döda redan..är inte det märkligt? Fast ja, ska ta till mig alla råd! | |
| allida | 2009-03-27 22:20 | |
![]() | Är dom väldigt små, typ i storlek som kli kan det vara mjölor, det kan se ut som om hela påsen med kli rör på sig. jag slängde allt mjölaktigt och torkade ur skåp. Sedan lade jag i Tupperwares modulettburkar respektive plaspåsar som jag knöt till. Funkar bar. | |