Spelrum
Giraffen37
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade54
Mobilspel
Pågående19 339

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Dyslekso2009-03-31 21:08
Antal inlägg: 8945

Gensekvensering für alle
Skulle ni tycka det var intressant och värt pengarna att skicka in ett spottprov för analys, och sedan få en massa information om vilka sjukdomar ni löper si/så stor risk att få? Varför (inte)?

www.23andme.com/howitwork s/
www.23andme.com/health/al l/

Själv vet jag inte om jag skulle vilja känna till risken för olika sjukdomar. Lever tillräckligt sunt som det är, och det skulle nog mest leda till att jag oroade mig för något som ändå inte kunde påverkas. Men om man planerar att skaffa barn så kanske det känns som en bra grej om båda gör ett test... eller?

pion ekrot2009-03-31 21:14
Antal inlägg: 3340

Ignorance is a bliss, tänker jag spontant. Men sen kanske man sitter där med skägget i brevlådan.

Jag har en bekant som har en åkomma eller vad man ska kalla det för som innebär att han löper betydligt större hälsorisker om han börjar röka (än alla som redan finns alltså) och det där talade hans föräldrar inte om för honom förrän han var typ vuxen. Helt absurt. Så ja, om man ska skaffa barn kan det ju vara en bra idé.

E Soul - Ej medlem längre2009-04-01 02:39
Antal inlägg: 813

Jag tänker inte börja innan det kommer en genkompilator för hobbyautogenterapi, alternativt hobbysnickrande av domedagsvirus och andra djurarter. Sånt kan vara kul att prova på när nanobubblan växt till sig lite mer.

mon poupon2009-04-01 02:42
Antal inlägg: 16

Jag tror att vetskapen om att man löper risk för att få sjukdomar, kan hela livet bli hämmat och man kanske drar sig för att leva! Detta gäller såklart inte alla människor, men jag tror på ödet. Det som sker det sker :)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?