Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 19 330 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pst19 - Ej medlem längre | 2009-04-01 18:58 | |
![]() | Högskoletermer Hej! Jag vet ju vad orden i sig betyder men inte vad det innebär när det gäller just detta. "Välj två olika studier ur boken och diskutera hur författarna förhåller sig till följande: definitioner, klassifikationer, förklaringar och paradigm". Vad förväntas man då göra vad gäller definitioner, klassifikationer, förklaringar och pradigm"? | |
| gnuBrita | 2009-04-01 19:05 | |
![]() | Tror att de vill att du ska framföra författarnas åsikter om de där orden. Vad tycker och tänker de om dem. | |
| Snurt | 2009-04-02 00:16 | |
![]() | Fysik var inte mitt starkaste ämne :D | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-04-02 03:00 | |
![]() | Fråga den som skrev instruktionerna. Det verkar vara en väldigt tråkig person, och förmodligen uppskattar han eller hon lite social interaktion. | |
| Pseudonymf | 2009-04-02 03:03 | |
![]() | Ett tips är att ta reda på vad dessa ord betyder, för om du inte vet det så kan det vara svårt att lokalisera i litteraturen! | |
| Pst19 - Ej medlem längre | 2009-04-02 03:55 | |
![]() | Pseduonymf...Läs första inlägget: "Jag vet ju vad orden i sig betyder men inte vad det innebär när det gäller just detta". 1) Skrev jag att jag inte förstår vad orden betyder? 2) Har DU besvarat frågan, "Vad förväntas man då göra vad gäller definitioner, klassifikationer, förklaringar och pradigm"? Det var just den jag ville ha svar på! Just vad som brukar gälla sådant på högskolenivå. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-02 04:10 | |
![]() | Jag saknar ett sammanhang (kontext då rå för att hålla sig på högskolenivå) för att ens våga närma mig denna frågeställning. | |
| Marjata | 2009-04-02 08:19 | |
![]() | Jag gissar på att det fins fler sätt att förklara de ord om finns i frågan och att du ska använda författarnas olika versioner i ditt svar. Det är ju dock inte säkert att författarna i valda artiklar behandlar de olika begreppen olika. Alltså visa din lärare att du läst boken och att du förstår vad författarna skriver... | |
| miss_ia | 2009-04-02 09:07 | |
![]() | Jag känner igen detta från Sociologin. Kanske kan förklara nåt, men inte allt. Definitioner: begrepp definieras på olika sätt. Hur förhåller sig författarna till att förklara sina åsikter/ord/teorier/ m.m. Klassifikationer: Hur delar författarna in det ni läser om? Förklaringar:Den kan du nog bäst svara på själv...precis som dudeniro säger, det är för kontextberoende. Paradigm: en paradigm är som en regel, ett ideal..då man talar om paradigmskifte talar om man då vetenskapen byter mönster, då man kommer på något nytt som kommer att gälla i framtiden.T.e.x. Newton sa en sak om massans betydelse inom fysiken, medan Einstein sa något annat. Där emellan inträffade ett paradigmskifte. Hoppas det ljusnade lite! | |
| Pst19 - Ej medlem längre | 2009-04-02 09:27 | |
![]() | Tack så jättemycket miss_ia! Nu klarnade allt! | |
| Knäckehäxan2 | 2009-04-02 10:36 | |
![]() | haha du visste inte vad orden betydde! | |
| Pst19 - Ej medlem längre | 2009-04-02 12:07 | |
![]() | Jo, det visste jag men inte hur man förväntas göra när uppgiften är sådan. Och jag förstår ärligt talat varför man bryr sig om att svara i en tråd där man inte bryr sig om frågan utan påstår att den som skapade den ljuger! | |
| Pseudonymf | 2009-04-02 12:27 | |
![]() | Förlåt, jag påstod inte att du ljög. Det var bara ett allmän tips, det var inte meningen att du skulle ta åt dig. Hade jag påstått att du ljugit, så hade jag skrivit just så. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2009-04-02 12:51 | |
![]() | Pseudonymf: Åhhh, nu svarade du ju inte på frågan IGEN, så kass. ;) Uh, hatar sura människor. Nästan så jag vill säga något dumt men då får jag Mouche på mig. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2009-04-02 12:53 | |
![]() | Nu kom jag förresten på att jag inte heller svarade på frågan. Höhö. Vad jag är taskig. | |
| Pst19 - Ej medlem längre | 2009-04-02 18:12 | |
![]() | Pseudo, jag har inte påstått att DU ljög. Men nu när jag fått svar kan ju tråden stängas. | |