Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 309 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-04 16:51 | |
![]() | nääe.. Varför svarar nästan alla idrottsmän(mest fotbollslirare) varje fråga med "näe"? Fråga: gick det bra idag? Svar. Näe, det gick bra idag... Fråga: Kändes det bra? Svar: Näe det kändes bra... Ja ni vet nog vad jag menar. | |
| Harlort - Ej medlem längre | 2009-04-04 16:54 | |
![]() | Det blev ju väldigt fokus på Bengt-Åke för några år sedan p g a just det. Han började alltid men "Näe" och gör det fortfarande. Dom måste alltid motsäga sig själva först som något slags försvar. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-04-04 16:54 | |
![]() | nääe.. | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-04 16:56 | |
![]() | jooooe, det gick inte så bra idag. Inom engelskan så finns det ett uttryck som gallas "Oxymoron" som står för just motsägelser. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-04 16:56 | |
![]() | Henke Larsson och Johan Mjällby har upphöjt detta otyg till en skön konst... Att svara med en negation när det handlar om något positivt är enbart sportstjärnor förunnat. | |
| one-punch - Ej medlem längre | 2009-04-04 16:58 | |
![]() | Det finns ju han stockholmaren som kommenterat hockey sen sent 40-tal (L-G nånting?) som börjar varje mening med "eeaaahh". | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-04 17:01 | |
![]() | kan det ha nåt att göra med jantelagen? att inte förhäva sig, även om man faktiskt gjort nåt bra eller slagit någon bättre? | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-04 17:01 | |
![]() | En positivt laddad fråga måste alltid svaras med en negativ inledning? | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-04 17:04 | |
![]() | Tror det har med "The Law of Attraction" och göra, logik, "Kärlek börjar alltid med bråk" .. Vi strävar efter balans, och när man startar med minus så vill motpartens intuition jobba mot pluss. | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-04 17:04 | |
![]() | Syntax trick kanske man kan kalla d. | |
| sussieloo | 2009-04-04 17:06 | |
![]() | jag tror lite son kanin... det e för att inte verka stöddiga å överdriva sin egen insats | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-04-04 17:07 | |
![]() | Det kan bero på att varje gång man nickar så dör ett antal hjärnceller. | |
| Gafflaren - Ej medlem längre | 2009-04-04 17:15 | |
![]() | Alla vill vara som Henke Larsson? Nej, detta förekom faktiskt långt innan Henke slog igenom. Jag minns speciellt att "Ankan" Parmström körde med detta "näe ..." när han var bisittare till Hegerfors på det glada åttiotalet. Arne: Ankan, borde det inte ha varit utvisning där? Ankan: Näee, det är ju helt klart. Arne: Oj oj oj, vilket fantastiskt mål!! Ankan: Näee, det är ju mycket bra där. Arne: Och där ljuder "Hesa Fredrik", matchen är slut. Ankan: Näee, det är bara att gratulera Sovjet. En polare och jag hade mycket skoj åt det där och under en tid inledde vi varje mening med ett "näee" - helst med lite stönande tonfall, helt i Ankans anda. För att svara på Micks fråga: I don´t know. :-) | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-04-04 17:21 | |
![]() | det används för att skapa ett avstånd från föregående talare. både ett avstånd i tid (en utfylld pausering) och genom att starta en mening med en negation signalerar man att man skiljer sig från den andre och skapar därigenom en egen identitet. tror jag. | |
| Gafflaren - Ej medlem längre | 2009-04-04 17:25 | |
![]() | Det kan vara så att det används som engelskans "well". | |
| Gafflaren - Ej medlem längre | 2009-04-04 17:26 | |
![]() | Eller "you know". Jag hörde en intervju med Steve Harris i Iron Maiden. Han inledde varje svar med "you know...". | |
| one-punch - Ej medlem längre | 2009-04-04 17:28 | |
![]() | Engelska fotbollsklyschor ska vi inte ens gå in på...("well, at the end of the day - it's a game of two halfs"). | |
| Hr Winbladh | 2009-04-04 18:21 | |
![]() | Ungefär samma sak när tonåringar som intervjuas alltid inleder sina svar med "Ja' vet inte". | |
| megasen | 2009-04-04 18:49 | |
![]() | nääe det menar du inte..ler | |
| heeting - Ej medlem längre | 2009-04-04 22:29 | |
![]() | Det händer att jag säger så. Kanske skulle satsa på fotboll? | |