Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 309 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Saltnarv | 2009-04-05 16:19 | |
![]() | Kycklingrecept efterlyses! Nu när hysterin med glas i kycklingen är här så har ica i mitt kvarter extrapris på just färsk kyckling. Har köpt en del och stoppat i frysen då jag gillar kyckling skarpt och inte är särskilt rädd för att få glasbitar i den. Men fantasin tryter. Fram med era bästa (och lätta) kycklingrecept! | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-04-05 16:26 | |
![]() | Lägg kycklingfilén i en glasform på citronskivor. Häll över olja, soja och curry, lite salt och peppar och vin. Ugna i 20 minuter på 200 grader. | |
| gnill | 2009-04-05 16:32 | |
![]() | Gott, inte svårt men kanske inte så lätt som du var ute efter: 2 msk olja 1 burk kokosmjölk 2 kycklingfiléer citrongräs färsk koriander (om man gillar det) vitlök färsk eller torkad chili grönsaker, t ex zucchini eller svamp, eller blomkål 1 buljongtärning fisksås (står på thaihyllan i butiken) lite socker hacka chilin, dunka lite på citongräset och skär det i bitar, hacka ett par vitlöksklyftor. Fräs kryddorna i oljan och rör hela tiden, i ett par inuter. Häll på kokosmjölken. Lägg i buljongtärning, kyckligen i bitar och grönsakerna i bitar, koka/sjud ca 10 minuter (tills kycklingen är klar). Rör i en msk fisksås och 1-2 tsk socker. Servera med ris. | |
| gnill | 2009-04-05 16:33 | |
![]() | extremt lätt: Köp stekpåsar. Lägg en kycklingfile med de kryddor du gillar i stekpåsen. I ugnen 20-30 min (beroende på hur stor filén är), 200 grader. Blir väldigt saftig. | |
| gnill | 2009-04-05 16:36 | |
![]() | Till sist: Kyckling med "glaskross" för bjudmiddag. Laga till kycklingen på valfritt sätt, servera den på krossad is så att det ser ut som glas. Du och dina gäster har ett givet samtalsämne. | |
| Tess 08 | 2009-04-05 16:37 | |
![]() | Det finns en påse från Santa Maria, tror jag, som är någon form av currykyckling. Man behöver bara tillsätta creme fraische... In i ugnen och sen klart! Den är jättegod till ris och en sallad | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2009-04-05 16:39 | |
![]() | Enkel och väldigt god kycklinggryta - obs använd gjutjärnspanna! Bryn kycklingfilé/klubbor i olivolja och låt dem sedan småputtra tillsammans med lite vitlök, buljong och en rejäl skvätt portvin. När den fått gona till sig lagom länge och koka bort lite vätska tillsätter du grädde, färska champinjoner, finhackade cornichons och sockerärtor. Låt den sjuda ihop sig och red möjligen av med lite maizena om den känns för rinnig. Mycket mumsigt. | |
| Snurt | 2009-04-05 16:41 | |
![]() | Stick hål med kniv och peta in halva vitlökslyftor och lite olja/smör. pressa över citron och kör som vanligt i ugnen, saftigt.ja | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-04-05 16:53 | |
![]() | Jag tycker att lergryta är det bästa sättet att tillaga en hel kyckling i. Jag brukar proppa grytan med olika typer av grönsaker som tomat, majskolvar, squash och lite annat vad jag känner för och sen lägger jag min kyckling ovanpå och ställer in i ugnen. Den vätska som kommer att bli är en superbas för sås och grönsakerna serverar du bredvid, ris är gott till. En idé bland flera. | |
| Lindalainen | 2009-04-05 16:57 | |
![]() | kolla på tasteline recept.nu arla.se google.se o.s.v. | |
| dgeo27 - Ej medlem längre | 2009-04-05 17:03 | |
![]() | www.google.se | |
| sussieloo | 2009-04-05 17:04 | |
![]() | gör en pajdeg... medans den vilar fräser du på rivna morötter och lök när löken e mjuk lägger du i kycklingen (skuren i små bitar) och låter den steka med tills den e klar,häll i en creme fraiche från milko med svamp och konjak. Låt puttra en stund... häll i en pajfom och täck med pajdegen .. grädda tills skalet fått fin färg. Helt sjukt gott | |
| Lisaa | 2009-04-05 17:17 | |
![]() | Jag gillar Gnills idé med att servera pippin på krossad is :-) och föreslår att man har glasnudlar till: www.tjuvlyssnat.se/m...os s-heller Mitt eget favvisrecept på kyckling är enkelt: bryn filéer runt om, häll på lite grädde, på med lock så sjuder filéerna färdigt. Grädden behöver inte täcka. Dela vindruvor och precis när kycklingen är färdig slänger man i druvorna och en skvätt konjak. Alternativ: Konserverade mandariner, persikor eller aprikoser. Whisky eller citruslikör. Möjligen några grönpepparkorn och konjak. | |