Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade8
Mobilspel
Pågående19 320

Forumkategorier

Användare Inlägg  
NameIsNobody - Ej medlem längre2009-04-09 03:08
Antal inlägg: 1702

Häxjakt & Hatkultur
Jag tänker främst på den moderna profileringen i media där man hoppar på människor som inte vill vara med i media, inte har valt eller godkänt eventuella uthängningar. Vart går gränserna? Vem är det ok och hänga ut och vem är det inte ok att hänga ut?

NameIsNobody - Ej medlem längre2009-04-09 03:13

Upptäckte nu att det finns en ide om "Integritetslagen" .. skall en sådan även innehålla paragrafer om Statstjänstemän och Socialtjänsten kanske? Bör den även vara teknikanpassad? Skall den innehåller paragrafer som behandlar näringslivet och individen kanske?

micro1132009-04-09 09:08
Antal inlägg: 17542

Det är inte okej att hänga ut vanliga svensson - men om du är myndighetsutövande är det självklart att granska.

HäXXan - Ej medlem längre2009-04-09 10:24
Antal inlägg: 11

oj.. kände mej lite utpekad där ett tag ;)

NameIsNobody - Ej medlem längre2009-04-09 17:47

micro113, men vart går gränsen? Dom är ju också svensson. Jag tycker inte det ska ligga på godtycklig nivå, utan igentligen tycker jag nog det ska vara något som implementeras kontraktuellt. Visst, folkvalda människor behöver ju majoritetens åsiktsbild, statstjänstemän agerar ju iofs oxo i allmänhetens intresse men det känns ju som det går lite för långt ibland. När man sedan börjar "profilera" och man hänger ut kriminella eller champagnesprutande stureplans profiler, eller som i Kleerups fall, där polisen själva göra media event av dtt drogtesta artister under grammysgalan ås har det väll spårat ur totalt?

NameIsNobody - Ej medlem längre2009-04-09 17:48

Sen, så kan man ju även rapportera respektfullt och opersonligt. "Statstjänsteman i X kommun dömd för Y och Z" osv.

NameIsNobody - Ej medlem längre2009-04-09 17:56

HäXXan, jag ber om ursäkt, idag är din dag, dom stackars småhäxorna kommer och tigger här, tur att jag laddat hagelbrakaren med salt. Rekylen får det att regna godis och småpengar över hela bostadsområdet något snart väldokumenterat på youtube! :D

NameIsNobody - Ej medlem längre2009-04-09 17:56

tigger här får sig en dos,

eviltyrus2009-04-09 18:06
Antal inlägg: 606

Inga häxor har varit och plingat på min dörr idag, men kanske beror de på att de vet om att studenter har lite pengar och därmed inget godis som de vill bjuda på :)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?