Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 320 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-04-09 16:32 | |
![]() | Hur viktigt är bra sex i ett förhållande? Är det så viktigt med bra eller dålig sex ?. Spricker förhållandet bara på det .... | |
| krutmarie | 2009-04-09 16:39 | |
![]() | Chew, sex är jätteviktigt, men ett bra förhållande tror jag inte spricker p g a avsaknad av sex. Det kan ju hända att den ena parten blir sjuk (allvarligt alltså) och då tror jag inte att det första man tänker på är: jaha, och hur ska det nu gå med vårt sexliv? I ett förhållande spelar ju jättemånga saker in, man känner ömhet, värme, omtanke och har roligt tillsammans med sin partner. Man vill helt enkelt inte var utan honom/henne. | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-04-09 16:44 | |
![]() | krutmarie: tack förstår ditt tankesätt.) | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-09 16:55 | |
![]() | Det är jätteviktigt med dålig sex i ett förhållande chewie! ;) | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-04-09 16:56 | |
![]() | Ja då spricker det säkert dudeniro VAD ÄR BAD O BRA:) | |
| Iamx | 2009-04-09 16:57 | |
![]() | ja, funkar inte sexet måste man ju hämta in det på annat håll och det brukar inte de flesta partners tåla. | |
| Tess 08 | 2009-04-09 16:58 | |
![]() | Var frågan om det går att ha ett förhållande med dåligt sex eller avsaknad av sex? Har man dåligt sex får man väl lära upp varandra eller hitta de positioner som funkar bäst.. Sen får man ju komma ihåg att det bara är fantasin som sätter gränsen, har man tex problem med potensen får man väl vara lite påhittig med andra kroppsdelar... Avsaknad av sex är väl svårare... för mig i alla fall. Att vara het utan den biten skulle nog ganska snabt få mig att fundera på om det är dags att dra vidare :) | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-04-09 17:00 | |
![]() | Dålig sex Tess 08 :) | |
| _astrud_ - Ej medlem längre | 2009-04-09 17:04 | |
![]() | Jag undrar om sex kan vara kul med samma person i mer än sådär två år? I alla förhållanden jag haft har jag fått panik efter ett par år och tänkt på att jag aldrig mer ska få vara nykär eller kyssa någon första gången. Nästa gång jag träffar någon ska jag flytta ihop och skaffa barn innan den paniken kommer så finns ingen återvändo. Sen kan man ägna sig åt att renovera huset och leka med barnen när förälskelsen lägger sig. | |
| Behringer | 2009-04-09 17:08 | |
![]() | Är det nu vi ska lägga in en en youtube-länk till "summer of 69" ? Men för att inte glida (kan vara en ordvits) ifrån ämnet så visst är bra sex viktigt i ett förhållande. Sen finns naturligtvis andra faktorer som spelar in. Men dessa leder inte sällan fram till bra sex... | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-04-09 17:15 | |
![]() | Men alltså, det beror ju på i vilket stadie i förhållandet man befinner sig i. Tror inte att de första gångerne med varand alltid är så jäkla bra. Man får liksom hitta sig fram i sängen. För att ha ett bra sexliv måste man antingen ha super bra kemi redan från början, eller helt enkelt lära känna varandras punkter, vad som känns bra, vad den andra gillar osv. Man måste VÅGA säga till sin partner vad som känns rätt och inte även om det kan kännas lite vemodigt och ibland pinsamt. Är man feg och inte säger till vad man tycker om och när den andra gör fel, kan man aldrig få ett bra sexliv... och det är ju trist, tycker jag :) Ge och ta är det viktigaste, och att se över den andras behov. | |
| mrsH | 2009-04-09 17:16 | |
![]() | Min erfarnhet är att sexet med en och samma person växer sig starkare. Det hela handlar inte bara om själva akten i sig, utan det är att man vet att man tillsammans är "vi". Det är en oerhörd stark känsla, som väcker i alla fall min lust. Sex blir inte sämre med åren, inte ifall man kan snacka om det öppet och tar upp ev. problem kring det. Flyktig och tillfällig sex löser inget! | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-04-09 17:17 | |
![]() | You said it mrsh!! | |
| skaune - Ej medlem längre | 2009-04-09 17:20 | |
![]() | min erfarenhet är att om ett förhållande är bra så betyder sexet ungeför 10%.. är det ett dåligt förhållande så är det istället 90%... | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-04-09 17:23 | |
![]() | Okej var också ett synsett " skaune" | |
| mrsH | 2009-04-09 17:25 | |
![]() | Rätt skaune. Jag tror även att man i ett dåligt förhållande gärna skyller på att sexet är dåligt, för att ha det som en sorts "ursäkt" över att vara otrogen... Det finns de som resonerar "jag är otrogen, men det gör att jag mår bra - och således mår även min fru/man bra".. Urk! Vilken usel ursäkt! | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-04-09 17:36 | |
![]() | hm... Finns ju faktiskt folk som väntar med att ha samlag till de är gifta. Och de brukar ju ofta ha ett bra förhållande trots avsaknaden av sex. Tror faktiskt att det sexuella har med de olika individerna i sig att göra, så länge man visar varandra respekt och är nöjda med lsin partners beslut och sexlust så spelar inte sexet så stor roll. Tror dock inte att en person som kräver sex 4 ggr om dagen bör vara tillsammans med en återhållsam person. Allt handlar om respekt, förståelse, person kemi och Ett likadant "tänk" personerna emellan... | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-04-09 17:37 | |
![]() | ursäkta särskrivningen* | |
| mrsH | 2009-04-09 17:38 | |
![]() | Du är klok du mollee! Jag håller med dig till fullo! Dessutom är det ju som så att en persons sexlust kan variera genom åren. Då är det viktigt att man har något att bygga på och inte har hängt upp hela förhållandet på att man har fantastik sex tillsammans. | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-04-09 17:39 | |
![]() | MMMM :) JO :) | |