Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten3
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade65
Mobilspel
Pågående19 382

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Chewbacca2 - Ej medlem längre2009-04-10 17:57
Antal inlägg: 2790

Att vare helg pappa eller helg mamma
Det är svårt att lämna sitt barn efter t.ex. en helg. Helgerna är oftast väldigt intensiva och går fort. Man hämtar sitt barn på fredagen, får en hel dag tillsammans på lördagen, då man förövrigt förväntas göra allt möjligt med sitt/sina barn. Det blir oftast inte något annat än det vardagliga på lördagen ändå. Snabbare än man anar är det söndag och man skall köra hem sitt barn till sin mamma/pappa

Vad ja vill ha ut av det här är är era tankar o funderingar kring detta .....

Leeuwarden2009-04-10 18:01
Antal inlägg: 84

Håller med dej om vad du skriver. Själv har jag alltid varit av den meningen att barn ska bo på ett ställe, jag dissade allt vad varannan- vecka-boende hette. Tills jag hamnade i den situationen själv. Min dotter bor varannan vecka nu och har gjort det i två år. För henne är det kanonbra. Hon slipper känna att hon väljer och får lika mycket tid med båda. Dock bor jag och mitt ex nära varandra, det underlättar ju med tanle på skola/dagis etc...

Chewbacca2 - Ej medlem längre2009-04-10 18:04

Leeuwarden: Då är du med tryggare eller hur är inte så kul att lämna sina barn det gör fan så ont i kropp o själ.

älgvägen2009-04-10 18:06
Antal inlägg: 198

vist är det svårt med att vara pappa/mamma bara på helgen,men svårt för barnen med de vill så mycket på en kort tid .
mankan försöka att göra något extra nu o då men huvudsaken är att man finns till för barnen
de måste lära sig att de finns vardagliga saker som måste göras oxå
tråkigt när de blir en sån situation men bättre än att barnen får höra strid o gnatt i ett

krutmarie2009-04-10 18:14
Antal inlägg: 1696

Själv tycker jag synd om både barnen och föräldrarna på sätt och vis, det måste på nåt sätt kännas splittrat. Idealet är väl om föräldrarna är vänner (iaf när barnen ser och hör), bor nära varandra och ungarna kan gå i samma skola/dagis/fritids som tidigare och dessutom ha samma kompisar kvar. Det blir ju sen alltid svårare när mamma/pappa hittar någon ny partner, som kanske också den har barn och delad vårdnad.

Måste uttrycka min "lycka" över att när jag skilde (eller skiljde?) mig för länge, länge sen så bodde pappan 200 mil bort och jag hade ensam vårdnad. Visst, hela ansvaret och allt det där, men idag är jag faktiskt tacksam för att barnen fick en lugnare uppväxt och själv slapp jag vara utan dom en vecka i taget.

Chewbacca2 - Ej medlem längre2009-04-10 18:15

Menar att det är tomheten man känner efter man lämnar dom. Ska det vara det hela tiden så kommer det att ta mycket på psyket .

vita_syrener - Ej medlem längre2009-04-10 18:16
Antal inlägg: 22144

Ja, jag tror inte på att vara tillsammans för barnens skull. Bättre med två lyckliga föräldrar om man så ska leva åtskilda. Men saknaden av barnen är svår. Men å andra sidan kanske det blir riktigt bra om man är helg/varannan vecka till ens/sina barn. Det som jag kan tänka mig är att det dåliga samvetet gör sig påmint. Och då menar jag: ha inte det....varje mor/far/människa gör sitt bästa och så finns det många sanningar. Min sanning är min och din sanning är din. Finns inget som är fel är min absoluta uppfattning!

älgvägen2009-04-10 18:21
Antal inlägg: 198

ja att leva tillsammans bara för barnens skull funkar int bättre då att gå skilda vägar för alla
saknaden är tung i bland de håller ja med om

Chewbacca2 - Ej medlem längre2009-04-10 18:22

älgvägen i bland vaa alltid :)

malle722009-04-10 18:30
Antal inlägg: 35

Spontant känner jag att det är konstigt att någon kan acceptera att ha barnen bara varannan vecka. Att ses så sällan måste ju otvivelaktigt leda till att man aldrig kommer varandra särskilt nära. Vilken grym förlust för såväl barn som förälder!

Linn79 - Ej medlem längre2009-04-10 18:34
Antal inlägg: 4279

Det är inte alls sant, man kan få lika nära kontakt i alla fall.
Men självklart är det säkert en jobbig situation.

ANDERStG2009-04-10 18:39
Antal inlägg: 7560

Att vara sär bo med barn kan inte heller vara lätt.

Chewbacca2 - Ej medlem längre2009-04-10 18:57

Jag tycker det är bäst att bo ihop 2samhet :

vita_syrener - Ej medlem längre2009-04-10 19:02

Jag med chew, saknar närhet och ömhet och allt vad det innebär....men loppet är nog kört?

Chewbacca2 - Ej medlem längre2009-04-10 19:05

ska vi spela en v5 då är det inte kört hahahaha.)

vita_syrener - Ej medlem längre2009-04-10 19:06

haha, kom igen bara:D

sussieloo2009-04-10 19:09
Antal inlägg: 56

Min exman träffade en ny tjej som itne ville ha mina barn där varannan v så han tog beslutet att yngsta sonen ska bo hos mig. Vi kan väl säga att han fick känna att han levde... i den män det e möjligt anser jag att barnen ska få välja själva. Min exman har nu barnen ca 4 dar/månad. Vår dotter e så arg på honom att hon vägrar vara hos honom sålänge han or ihop med sin nya brud.
Det trsitaste e att yngsta sonen som formligen avgudar sin pappa inte får ha honom lika mycket längre. För mig e det ju kanon att ha mina barn hos mig hela tiden ,de e ju den största glädjen :-)

Linn79 - Ej medlem längre2009-04-10 19:15

sussieloo, fy vad lågt - både av honom och henne. Inte väljer man en man som har barn och försöker tvinga honom att inte träffa dem. Och inte väljer man bort sina barn för en ny kärlek! Tur att de har sin mamma på heltid :)

Goliath II - Ej medlem längre2009-04-10 19:19
Antal inlägg: 460

De flesta föräldrar är ynkliga när det kommer till skilsmässa. Alltför många har sitt eget framför ögonen. Och kom inte dragandes med "att det blir så". Bullshit!

Gör som ett par av mina vänner - ungarna har bott kvar i huset, föräldrarna har bott varannan vecka. Jävligt rättvist! Barnen har inte valt föräldrarnas val.

Linn79 - Ej medlem längre2009-04-10 19:21

Goliath, jag har också bekanta som gjort så och det fungerar jättebra. Men, alla måste hitta den lösning som passar dem såklart.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?