Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade62
Mobilspel
Pågående19 430

Forumkategorier

Användare Inlägg  
rockopongo2009-04-13 10:19
Antal inlägg: 231

kul eller hur?
Jag är rätt ny här och inte alls speciellt bra på Beta men jag tycker spelandet är roligt och frustrerande ;-)

Jag funderar och delvis irriterar mig på sättet vissa har. Neka och stressa på...OK, vissa har ngt mål att bli bäst och klå andra så mycket det går men jag funderar om det går att kombinera det med lite hyfs och ödmjukhet...berätta/chatt a er åsikt.

OCH

Hur kommer det sig att så många är inloggade och halvt aktiva men inte vill spela, ens går att få kontakt med...är det inte bättre att bara stänga då??

Surtanten har skrivit klart :-)

Väl mött...

Axmed2009-04-13 10:34
Antal inlägg: 120

En viss kultur växer fram beroende på omständigheterna. Här på Beta har det blivit så här pga av vissa premisser. Jag tycker det är helt ok, jag är här för att döda tid och spela mot andra.

och:

Ratingen är allt... :)

Paradisia2009-04-13 10:37
Antal inlägg: 52

Välkommen till Betapet får jag väl vara den första att skriva då. Många kanske glömmer av att dom är inloggade i ett rum medan dom tex städar, umgås med familjen eller annat. Det har hänt mig flera gånger att jag upptäckt att jag är i ett rum i flera timmar för att jag hastigt fick lämna datorn och sen glömt av det. Många faktorer spelar in.
Många spelar för ratingens skull, för att komma högre upp. Stressar man så är det kanske för att man är van vid ett annat tempo än det vi spelar i ditt spel eller har bråttom till något vad vet jag. =)

katalias - Ej medlem längre2009-04-13 10:40
Antal inlägg: 2032

Rockopongo, jag är osäker på vad du syftar på. Vilket sätt är det du irriterar dig på? Jag har då aldrig haft problem att kombinera hyfs och ödmjukhet med att spela betapet. De allra flesta av mina motståndare har varit trevliga. De ytterst få som inte är det brukar jag helt enkelt inte spela med mer.

Förklara gärna lite mer detaljerat vad du funderar och irriterar dig på. Och glöm inte att anmäla otrevliga medlemmar till en spelvärd. Kopiera chatten och skicka till abuse@betapet.se.

Gloxinia - Ej medlem längre2009-04-13 10:52
Antal inlägg: 24

Det här är nätets roligaste ställe. Kul att spela, kul med ordlekar och chatt. Strunta i det du tycker är irriterande och bara njut av resten!

Välkommen och hoppas du kommer att trivas här!

KaKoC2009-04-13 11:06
Antal inlägg: 8

Välkommen till Betapet - det absolut bästa scrabble-spelet!

Och de flesta är verkligen trevliga. Man hälsar innan man börjar spela och chattar lite emellan... inte alltid.

Och när nån är otrevlig, behöver man inte vara otrevlig tillbaka.

Ratingen kommer och går, vill man bara höja sina poäng så kollar man in vem man spelar med... men det är roligare att bara spela och strunta i ratingen.

rockopongo2009-04-13 16:39
Antal inlägg: 231

Tack för välkomnandet och tack samtliga som kommenterat. Jag känner att svaren givit mig fler sätt att se på och sätt att resonera och därmed mer förståelse. Vi möts ;-)

Spela är tokskoj!

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?