Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 430 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-04-13 16:38 | |
![]() | Dags för "föräldrakörkort"!?? Fick precis höra att en bekant är gravid. Skulle väl vara kul om det inte vore för vissa omständigheter. Hon har två barn sen tidigare. Med två olika män, vilka hon hatar båda två - och det är vad barnen får höra om sina pappor. Jämt. De är värdelösa inte värda vatten. Den killen hon är tillsammans med nu har hon varit ihop med i tre-fyra månader och är naturligtvis störtkär - men vis av erfarenhet så tror jag att det inte kommer att hålla. Även han kommer att bli ett hatat ex. (Det är alla, även de som inte blivit fäder till hennes barn). Tyvärr rätt snart. Det är liksom hennes sätt att vara och hon håller det definitivt inte inom sig. Men. Är det okej? Borde det inte vara dags att inför nån form utav "föräldrakörkort"?? | |
| Broder Truck - Ej medlem längre | 2009-04-13 16:40 | |
![]() | Det räcker med truckkörkort tycker jag. Annars blir det så många utgifter att barnen inte har råd att köpa datorer och blir IT-illiterater. | |
| Tess 08 | 2009-04-13 16:41 | |
![]() | Kanske dags att tipsa soc? Jo, ibland funderar man inte på om ett försäldrakörkort hade varit en bra idé.. dock tror jag inte att hon hade visat sin "negativa sida" om de gjort ett sådant... | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-04-13 16:42 | |
![]() | Vad skulle soc göra? Det handlar ju inte om misskötsel på något vis. Ungarna har det toppen, förutom just hennes eländiga skitsnackande. (Vilket förstås inte är bra för barnen egentligen.) Soc verkar inte kunna hantera riktigt eländiga situationer... | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-13 16:42 | |
![]() | Jag är nog för föräldrarkörkot om vi måste ha körkot för att köra bil. Men före det tycker jag att man måste implementera företagskörkort så det finns en värld och leva på för både fordon och barn. | |
| DennisPlz | 2009-04-13 16:55 | |
![]() | Djurförbud, näringsförbud och körförbud i all ära. Jag efterlyser föräldraförbud! | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-13 17:04 | |
![]() | Jag tycker absolut att det borde finnas ett statligt "duglighetstest" för att bli förälder. Inte nog med att social kompetens borde stå på listan över kriterier, andra viktiga aspekter är språklig kompetens (man vill ju inte att barn skall gå omkring och prata så att man inte hajjar tugget), kulturell och historisk förståelse och acceptans, moralisk (biblisk?) förståelse, en allmänt accepterad sexualitet och sexuell läggning. Sen kan man slänga in lite biologiska (genetiska) variabler när man ändå håller på tycker jag: Friskhet, intelligens, m.m. Jag tycker man också skall utreda vilken tid på året som de mest välmående barnen är födda, och införa "krav" i körkortet i stil med "får endast alstra barn som föds i perioden april-maj". Har man en väldigt jyste profil kan man få ett "AB-körkort" för föräldrar, då är man berättigad att skaffa flera barn och även bistå ensamma vuxna med AB-körkort som inte kan förmå finna en partner med föräldrakörkort. (En form av legitimerad avelshingst alltså) | |
| Lasse1978 | 2009-04-13 17:07 | |
![]() | Goliath, och hur hade du mått psykiskt om du fått höra att din ena förälder är värdelös hela tiden? Psykisk vanvård är nästan värre än något annat, för skadorna syns inte förrän långt senare. Jag tycker dels du ska kontakta Soc och berätta om din oro, om inte annat så finns där ju isf en anmälan om nåt annat skulle hända längre fram. Sen anser jag att din väninna bör besöka psykiatrin och ta reda på varför hennes hat är så starkt. Det är inte speciellt normalt att hata så mycket och uppföra sig som en tonåring mot sina barn. Skitsnack får de nog höra så det räcker framöver i livet. | |
| LowProfile - Ej medlem längre | 2009-04-13 17:09 | |
![]() | Dude, mossan och jag slöjdade till dig under industrisemestern (husvagnen i Borgholm). Det är därför du är ett sånt praktexemplar till grabbhalva. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-04-13 17:13 | |
![]() | Svårt det där, med vilka som är lämpiga föräldrar. Det låter såklart inte så bra med en mamma som pratar illa om barnens pappa, rent förskräckligt rent utav. Sen finns det föräldrar som är olämpliga på massor av sätt, men som ser bra och "rätt" ut enligt samhällets normer. Kan inte föreställa mig hur ett körkort skulle se ut. Jo, det kan jag faktiskt, och ryser. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-13 17:14 | |
![]() | Tack farsan! | |
| silia | 2009-04-13 17:22 | |
![]() | Jag är helt klart för föräldrakörkort, men hur sjutton skulle det tillämpas? Förbjuda sex för de som ej passar som föräldrar, tvinga en kvinna till abort efter ett negativt "lämplighetstest" eller helt enkelt kastrera olämpliga män? | |
| Tvillingbror - Ej medlem längre | 2009-04-13 17:27 | |
![]() | usch silia så du säger! nu var det ju inte männen vi klagade på här även om vi inte vet något om dem... Jag tycker hela tråden verkar mysko, gör ett psyktest på tjejen och se om hon är lämplig att skaffa mer pojkvänner när man vet hur det går nu ändå! | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-13 17:28 | |
![]() | Man får ju dra tydliga gränser: Tvingad abort eller adoption för personer som alstrar barn utan godkänt körkort! Sila, vad elakt att föreslå kastrering av olämpliga män. Man bör väl ha rätt att försöka köra upp igen om man inte lyckas få körkort!? Fast man skulle kunna ha ett "three strikes and your out"-system. Har man missat lämplighetsproven eller om man har oförbättrade gener (tough luck!) tre gånger så kommer socialtjänsten med stora saxen: tjopp tjopp bättre lycka i nästa liv! Åh, du sköna framtid | |