Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 37 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 437 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| JC14 | 2009-04-13 22:15 | |
![]() | Vilken TV är bäst? Jag ska snart flytta till eget och har precis gett mig ut i TV-djungeln... Ehh! Det jag är ute efter är en platt-tv för runt 7000 kr. Vilken Tv är egentligen bäst? Märke? Tum? LCD/Plasma? Full HD/HD ready/HD klar? (Vad är skillnaden??! :/ ) osv osv osv... Hahha! Är verkligen jätte tacksam för alla tips jag kan få! Kram på er! /Johanna | |
| Tedacious | 2009-04-13 22:33 | |
![]() | Det var ett tag sen jag kollade upp det, men kort iaf: I en plasma-tv, om den står och visar en stillbild för länge, kan bilden brännas in i skärmen. Nu för tiden ska dock de flesta plasmaskärmar ha skydd för sådant, och det bör inte vara någon risk. LCD tv har ingen sådan, då bilden inte bränns in i dem. Däremot kan LCD tror jag däremot kan ha sämre reaktionsförmåga än plasma. T.ex. om det ska spelast tv-spel på tvn, så ska LCD vara lite sämre, då bilden reagerar segare på knapptryckningarna. | |
| Tess 08 | 2009-04-13 22:47 | |
![]() | En TV bör ha tum "motsvarande" anral meter du sitter ifrån den. 37 tum = 3,7 meter osv På så sätt kan du få storleken på TVn... Välj välkända märken (Sony är ok) 32-37 tym ligger runt 7000, men nu blir dollarn dyrare och då kan de gå upp i pris Välj inte plasma, de drar för mycket ström och är på väg bort från marknaden - alltså LCD Är den 32 tum är den egentligen för liten för att kunna dra nytta av den höga upplösningen, men det är nu i princip standars med full HD på alla TVar. HD ready - klarar av upplösning på 1200x768 pixlar, HD-klar är samma sak, Full HD klarar 1920x1080 pixlar | |
| Pseudonymf | 2009-04-13 23:10 | |
![]() | Jag har en Samsung :) Eftersom jag inte vet nåt om tv-apparater och liknande teknik, så valde jag bara den snyggaste försäljaren inne på OnOff och flirtade järnet ^^ | |
| Legobiten | 2009-04-14 00:14 | |
![]() | Jag säger också samsung! Köpte en för drygt ett årsen. 40 tums glädje! LCD blev det. Att LCD skulle vara dåligt vid TV-spelsspelande är bullshit. Att spela Playstation 3 på TV:n är nästan overkligt bra!! Däremot vinner nog plasma när det gäller filmvisning. Kan uppleva att min bild släpar något ibland. Inget jag stör mig jättemycket på dock. HD-ready eller Full HD? Om du köper en tv som är mindre än typ 40 tum behöver du inte ha Full HD. Den lilla skillnaden märker man inte. Vill man ha större och kunna utnyttja typ Blu-rayfilm till max kan det vara värt det! Kolla prisjakt.nu för bästa pris. Där finns också bilder, info, användarrecensioner och professionella diton. | |
| Exmedlem - Ej medlem längre | 2009-04-14 00:22 | |
![]() | Köp en jävligt stor dataskärm som jag gjort istället. Bättre bild och mindre plats. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-14 00:25 | |
![]() | WOW!! | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-04-14 00:32 | |
![]() | ...den senaste | |
| Pseudonymf | 2009-04-14 00:33 | |
![]() | Samsung 32", svart, stilig, snygg och det funkar faktiskt att se på TV på den också :) | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2009-04-14 01:12 | |
![]() | Sony. För märkets skull, för recensionerna, prisvärdheten och för utseendet. | |
| SämstpåBeta | 2009-04-14 02:05 | |
![]() | plasma görs inte längre, så köper du de kvarvarande plasma TV:n så går du på en nit. LCD funkar också mycket bra om man ska koppla datorn till TV:n. Kan du betala mer än 7 000 så kan du få fina stora Platt TV på 42 tum och uppåt. Jag har själv en Panasonic Veira på 47 tum som jag har kopplat datorn till med ett maffigt Subwoofers system. Hela paketet gick på 22.000 (alltså subwoofern med biosystem och TV) men man måste ju hänga med grannarna. Samsung är ju snygga och de har ju den fiffiga egenskapen att deras N-serie har inbyggd digitalbox. De är väl inte så dyra heller runt 8 000 och uppåt. Fråga mig gärna om du vill, jag älskar tekniska prylar och lägger ner mycket tid och pengar på det, anser mig ganska kunnig på de flesta tekniska prylar som finns. | |