Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 864 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -BAUDI - Ej medlem längre | 2009-04-14 18:34 | |
![]() | Vad ska jag äta idag? tips någon? inte sugen på något... men det är fint väder och tanten vill matas (jag brukar laga mat). eller lite inspiration; vad ska ni själva äta? | |
| lyckligast | 2009-04-14 18:36 | |
![]() | lasagne | |
| steffin - Ej medlem längre | 2009-04-14 18:36 | |
![]() | spagetti med vitlökssås med tomater, kryddor | |
| Kois | 2009-04-14 18:39 | |
![]() | Jag ska antingen laga kottbullar el kottfarslimpa... | |
| Limer | 2009-04-14 18:40 | |
![]() | I dag blev det hemmagjord pizza. Ingen av sönerna framförde direkta klagomål. | |
| VaKul | 2009-04-14 18:42 | |
![]() | Hittade lite "gamla" revbensspjäll i frysen, tillsammans med en stor bunke sallad...Mumsigt värre ! | |
| Skrallanda | 2009-04-14 18:47 | |
![]() | saft och jordnötter | |
| BenDavis | 2009-04-14 18:48 | |
![]() | Vad har du hemma? | |
| pensionären | 2009-04-14 18:52 | |
![]() | Bjud ut tanten på mat. | |
| miss_ztar - Ej medlem längre | 2009-04-14 18:59 | |
![]() | grillad kyckling med potatischips :) | |
| fpsorknet | 2009-04-14 19:00 | |
![]() | Jag önskar att inte ens min värsta fiende (om jag nu mot förmodan har någon) skulle behöva äta eller bjuda på vad jag just åt till middag: Överkokta makaroner och tre sunkiga microvärmda varmkorvar. Inte bra att ha ett tomt kylskåp och dessutom få besök mitt i matlagningen... Å andra sidan medförde besöket att jag fick 1000kr för en gammal TV, så om jag hade haft någon i närheten att bjuda ut så hade jag följt tipset från pensionären här ovan. | |
| ledzeplin | 2009-04-14 19:17 | |
![]() | du kan laga till min bluesröra: broccoli mjölk fiskpinnar potatismos bacon nån soft sås du stuvar broccolin i mjölk. sen steker du fiskpinnarna och bacon. sen blandar du allting med potatismoset och häller i såsen. det är gott. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-14 19:19 | |
![]() | Allt hänger på ditt bmi. Säkra med en naturdietpåse. | |
| -BAUDI - Ej medlem längre | 2009-04-14 21:21 | |
![]() | jag köpte en hallomi-ost... stekte den med lite paprika och toppade en sallad som jag blandade till. men tack för alla tipsen :) tanten hon köpte en halv grillad kyckling på ica-maxi. sen var hon belåten. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-05-19 18:51 | |
![]() | Måste tipsa om en annorlunda men jättegod kycklinggryta. Klyftpotatis i ugnen med olivolja, flingsalt, svartpeppar och generöst med hackade örter, och till det en kycklinggryta med hallon, apelsin, vitt vin, grädde och även där hackade örter. Mums! Lite annorlunda med hallon i grytan, men jag måste säga att det här är faktiskt den godaste kycklinggrytan som jag någonsin har lagat och smakat! :-) 4-6 Portioner Kycklinggryta med Hallon • 800g Kycklingfilé • 2 dl frusna Hallon • ½ dl Apelsinjuice • 2 dl Vitt Vin • ½ dl Rapsolja • 1 pressad Vitlöksklyfta • ½ dl strimlad Basilika • ½ dl fint hackad Persilja • 2 dl Vispgrädde • 2 msk Tomatpuré • 1 tsk Soja för färgens skull • 2 msk Strösocker • Salt & nymalen Svartpeppar Gör så här 1. Mixa de frusna hallonen med apelsinjuice, vin, olja och den pressade vitlöksklyfta. Rör ner örterna. Lägg i kycklingen i marinaden och låt stå och dra i ca 1 timma. 2. Häll i de marinerade kycklingfiléerna samt marinaden i en traktörpanna eller dy.l. 3. Tillsätt grädde, tomatpuré, soja och socker. 4. Låt grytan koka upp och låt sedan sjuda på svag värme i ca 45 min. Rör om då och då. 5. Smaka av. Servera med klyftpotatis och gärna en god mangosalsa! Smaklig måltid:-) | |
| nettan23 | 2009-05-19 19:00 | |
![]() | Jag åt korv stroganoff med fullkornsris tilll middag idag, lätt, gott, billigt :) | |
| appl | 2009-05-19 19:13 | |
![]() | Jag har ätit kebab.. bröööö pallar inte äta kött egentligen, känner mig som bajz. | |
| Kjempegrejt | 2009-05-19 19:31 | |
![]() | kissed: intressant, måste testa! :) | |
| Kjempegrejt | 2009-05-19 19:35 | |
![]() | idag när det är vanlig vardag i väntan på goda helgmaten, så spelar det väl inte så stor roll. Idag mättar pyttipanna här :) Dock sugen på champinionstuvade varma mackor, med lök, ost och trevliga kryddor *mums* | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-05-19 19:46 | |
![]() | Det tycker jag Kjempegrejt:-) Mina barn är gourmeungar som kommer hemsläpande med olika recept som de tycker vi ska prova. Snäll som jag är så lagar jag till det även om vissa saker låter tveksamma, som just det här receptet med hallon!! Men det var jättegott faktiskt:-) | |