Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 37 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 19 445 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| XY_ | 2009-04-15 19:06 | |
![]() | Pages - MAC Jag har ett litet, irriterande dilemma när jag arbetar i Pages. Stavningskontrollen markerar varje ord på svenska! Jag är en ny-gammal lycklig mac-användare som håller på att bekanta mig med alltifrån hård- till mjukvara så, håll i dig Mac-Yoda, som jag hoppas finns därute!:): - jag skapade ett dokument A i Pages. - jag öppnade det Textredigeraren och fortsatte skriva på det. - jag la märke till mitt misstag och öppnade det i Pages. Nu är all text alltså understruken med stickande röda streck. Om jag skapar ett nytt dokument i Pages har jag inte det här problemet. Texten i dokument A är skriven på svenska. Skriver jag på franska markeras den i rött, men engelska passerar. Alltså borde det handla om en språkjustering, men se den hittar jag inte var jag ska göra. Då problemet inte finns när jag skapar nya dokument i Pages måste väl detta ha att göra med en skillnad mellan Textredigeraren och Pages. Hur justera detta i mitt viktiga dokument A? Mycket tacksam för pedagogisk hjälp!:) | |