Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 37 |
| Inloggade | 83 |
Mobilspel
| Pågående | 19 445 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| CHL | 2009-04-15 19:14 | |
![]() | glasbitar i kyckling osv.. Vad tror ni om detta. Först blev det rikslarm i alla butiker att all kronfågel som var fryst skulle återkallas. Vilket skedde, åtskilliga ton med kyckling kasserades och många fler kycklingar än vanligt fick sätta livet till för att mätta behovet som kvarstod ändå. Strax därefter har någon hittat en glasbit i korv, inte samma pådrag, men mycket frågor. Efter detta har det varit både öl, köttfärs, frysrätter, frukt och grönsaker. Vad tror ni om allt detta kaos? Jag vet ju att det hittats glas i ett parti med kronfågels frysta kyckling med vissa datum. Det är tråkigt och polisen utreder fallet vidare. Resten då??? Hysteri enligt min tro. Minsta lilla ben kan bli glas i konsumentens ögon efter en sån här "skandal" | |
| wildman | 2009-04-15 19:17 | |
![]() | Jag tror också en del "hittar" glas i sin mat i syfte att få skadestånd och/eller uppmärksamhet... | |
| le-lou | 2009-04-15 19:21 | |
![]() | ätit kyckling 2 ggr i veckan, inte hittat glas i nåt. Hysteri är ordet. | |
| Lill-Lurv | 2009-04-15 19:30 | |
![]() | Nej jag tror mest på att det är hysteri jag oxå.. Jag har inte heller hittat någonting i den mat jag tillagat.. | |
| Gungner | 2009-04-15 19:30 | |
![]() | Det finns inte många platser på institituonerna numera, detta torde förklara en hel del. Dagens mediakåta samhälle är en annan förklaring. En rolig grej med detta är hur många artiklar som tagit upp farligheten med att äta glasbitar. Jag har sett väldigt få iaf. | |
| CHL | 2009-04-15 19:32 | |
![]() | om man mot förmodan skulle få i sig glas, så ska man väl äta sparris? Om jag inte minns fel :) | |
| Nunnelunan | 2009-04-15 19:34 | |
![]() | Jag tror att många svar finns i följande tråd: www.betapet.se/forum...=- 0#998477 | |
| Gungner | 2009-04-15 19:37 | |
![]() | Ja, det finns ju "fakirer" som ätit det mesta inom glas och tom personer som ätit upp hela flygplan. | |
| Gungner | 2009-04-15 19:37 | |
![]() | I smådelar dvs... | |
| CHL | 2009-04-15 19:38 | |
![]() | hmmm.. möjligtvis. Fick inte upp den när jag sökte på glas, ej heller när jag sökte på glas i kyckling. | |
| CHL | 2009-04-15 19:39 | |
![]() | dock är det på tavlan efter påskhelgen igen, så det gamla tråden kanske är just gammal? Nu gäller det ju öl å diverse annat. | |
| Palini | 2009-04-15 20:04 | |
![]() | Med tanke på hur många portioner kyckling som slukas varje dag, så borde det vara större risk att få sju rätt på Lotto än att hitta en glasbit i filén. Jo, det är nog hysteri med det här, precis som allt annat. Mig veterligen är det heller ingen som direkt har tagit nån fysisk skada av dessa glasbitar, eller? Så långt är man visst inte beredd att gå för att få lite uppmärksamhet. En annan konspirationsteori (på med foliehattarna) är ju att en maffia utövar utpressning mot t.ex. Kronfågel. Eller kanske militanta veganer som vill få folk att sluta äta kyckling...? | |
| CHL | 2009-04-15 20:09 | |
![]() | nej, ingen har tagit fysisk skada. Har hafft misstankar om veganer med Palini, dom har gjort otroligt dumma saker förr. Dock är svensken såååå otrolig känslig med, det får inte finnas en enda bakterie nånstan, inte nåt främmande man inte mött på förr, inte nåt fel och absoluuuuut inte nåt som överhuvudtaget kan va skadligt :P Töntar | |
| Eva_Margaret | 2009-04-15 21:01 | |
![]() | jag tror att det var glas i nån förpackning sen helt plötsligt hittar ALLA glas i olika maträtter... helt plötsligt blir det hysteri och ALLA hittar glasbitar i all mat... Konstigt ? Vi äter massor av kyckling tex och har aldrig hittat något annat än kyckling i förpackningen! Ändå har vi massor av glasbruk här i närheten *S* | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.