Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 40 |
| Inloggade | 84 |
Mobilspel
| Pågående | 19 445 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| megasen | 2009-04-16 06:58 | |
![]() | Grönsaker kan öka cancerrisk för rökare Ännu en undersöknings som ska skrämma skiten ur de som röker?? För rökare som äter mycket frukt och grönsaker ökar risken för grovtarmscancer jämfört med rökare som äter lite av detsamma. Det visar en omfattande forskarstudie. Jahaja det är farligt att leva man kan dö?? | |
| kilgast | 2009-04-16 07:23 | |
![]() | självklart är det farligt att leva, det är det som gör livet!! | |
| Amiable | 2009-04-16 08:36 | |
![]() | Ett tag var det gröna äpplen, sen var det chipsen osv osv Orka ens att bry sig. Säger som kilgast - leva är farligt, vi ska dö oavsett... | |
| boffertomte | 2009-04-16 09:17 | |
![]() | För en del år sedan visade en större studie att betakaroten kunde vara skadligt för rökare. Apoteket satte ut varningsskyltar på kosttillskottshyllan. Senare visade det sig att resultaten i studien inte stämde eller hade misstolkats. Apoteket tog bort varningsskyltarna. Man skall alltid fråga sig vad det är för studier som ligger till grund för olika påståenden. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-04-16 09:26 | |
![]() | Jag fick en idé... sluta röka=) kanske? | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-04-16 09:56 | |
![]() | Min syster har haft grovtarmscancer. Det är en hemsk sjukdom, som tar lång tid att bota. Operationer och 26 veckor med cytostatika. Min brors leukemi botades med medicin och 4 cytostatika. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2009-04-16 10:58 | |
![]() | Att röka säger sig själv att det inte är hälsosamt men att grönsaker skulle vara extra farligt för rökare jämfört med icke rökare är ju bara löjligt. Det som irriterar mig mest är att det finns folk som sitter och slösar tid på att forska i sånt och att de förmodligen också får betalt för det... Och att äta vissa saker kan vara farligt, visst, men man dör definitivt om man inte äter alls... | |
| Rukas - Ej medlem längre | 2009-04-16 11:02 | |
![]() | Sluta röka och börja ät kött;-) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-04-16 11:06 | |
![]() | Hittills har vi ju lärt oss att mycket grönsaker hjälper magen att må bättre och håller undan fria radikaler men alltid ska de ju forska fram nya rön. Ett tag var det livsfarligt att äta ägg, nu kan man ju äta hur många ägg man vill om man inte har ovointolerans eller gallbesvär, förstås. | |
| wildman | 2009-04-16 11:09 | |
![]() | Som vanligt så gissar jag att sunt förnuft och variation är det bästa.... | |
| Minta | 2009-04-16 11:11 | |
![]() | Jag säger som Marit Paulson: inegnting är så nyttigt att man kan äta det hela tiden och ingenting är så onyttigt att man inte kan äta det iband (livsmedel). | |
| Teppy | 2009-04-16 11:12 | |
![]() | Sluta röka kanske? | |
| CBP | 2009-04-16 11:19 | |
![]() | Allting är cancerframkallande om man ska tro på alla undersökningar. | |
| Minta | 2009-04-16 11:19 | |
![]() | Jag känner till ett par stycken som vad jag förstår har ätit nyttigt, med mycket frukt och grönsaker och som fått tarmcancer. Min föreställning har alltid varit att det är personer som inte äter grönsaker och frukt som drabbas av sjukdomen, som bara äter kött, sås, fett, grillat, mm. | |
| apbur | 2009-04-16 12:27 | |
![]() | Jag tror det är ganska dumt att sluta äta grönsaker och frukt men fortsätta röka. Förmodligen ger den vitamin och fiberrika kosten mer positiva effekter än negativa även för rökare. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-04-16 13:31 | |
![]() | "leva är farligt, vi ska dö oavsett..." Stamcellsforskningen håller på att omvandla det där till en gammal myt. | |
| Mandark | 2009-04-16 14:30 | |
![]() | Och jag som var så himla glad att banan fick mig att sluta röka, för jag vägrade testa tuggummi och plåster. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-04-16 14:46 | |
![]() | Håll dig stolt till bananer och morötter och börja inte röka igen. | |
| megasen | 2009-04-16 20:57 | |
![]() | Stamcellsforskningen håller på att omvandla det där till en gammal myt.......hjälp ja---så blir de väl-- | |
| Mickeman | 2009-04-16 21:06 | |
![]() | Många är inne på sluta röka.. Tycker ni är rätt ute, bara dumt att röka. Speciellt ni föräldrar som sätter er med småbarn i bilen och tänder en cig. Även om ni har fönstret nere så är det dålig stil, och väldig hälsorisk för barnet!! | |