Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 485 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| blue_moon | 2009-04-16 20:08 | |
![]() | ASUS Eee PC 901 Är mycket nöjd med min lilla Eee 901 som jag inhandlade för drygt en månad sen. Den är lätt att bära, snabb och smidig att jobba med, den har lång batteritid och blir inte varm. Men den har EN stor nackdel. SSD-kortet som ersätter hårddisken är bara på 12 GB. Visserligen köpte jag en extern hårddisk på 320 GB som komplement, men det vore förstås smidigare m det gick att byta SSD-kortet mot ett på minst 30 GB. Jag har frågat på inköpsstället, MediaMarkt, men där sa dom att det skulle bli väldigt omständligt och dyrt. Någon som har erfarenheter av SSD-kortbyte? Någon som anser att 12 GB räcker? Tips mottages tacksamt. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-04-16 20:32 | |
![]() | 901an är fin. Intel Atom om jag inte misstar mig. Riktigt neat. :) Men det är väl bara du som kan avgöra om 12 GB räcker? Det beror väl helt på vad man ska använda den till. Jobbar du med den så lär du kanske inte behöva så otroligt mycket utrymme. Kan inte tänka mig att kortbyte är särskillt lätt även om jag inte har erfarenhet av det själv. Inget man bör försöka själv antagligen. Mitt tips är att du har en extern hårddisk på plats när du är inomhus som du kan komplettera med datorn. När du är ute med den får du ta vara på de 12 GB du har. Så hade nog jag använt den i alla fall :) | |
| blue_moon | 2009-04-16 20:48 | |
![]() | Tack Viktor! Helt riktigt, den har Intel Atom. Jag hade faktiskt inte tänkt ladda ner någonting utöver obligatoriska uppdateringar av Windows XP och Norton antivirus. Dokument mm får läggas på USB-minne och extern hårddisk. Frågan är om 12 GB ändå räcker? | |
| Nemi | 2009-04-16 21:39 | |
![]() | 12 gb räcker imho om du bara ska ha operativsystem och lite dokument och några skivor musik på den typ. Men du behöver ju extern hårddisk om du behöver lagra mer än så. | |
| U Lose - Ej medlem längre | 2009-04-16 21:49 | |
![]() | Nej det behöver man inte nödvändigtvis. Man kan också hyra lagringsutrymme i molnen. aws.amazon.com/s3/ | |
| Ades | 2009-04-16 22:01 | |
![]() | www.mydigitaldiscoun...PC I-e+SSDs Där har du SNABBA flash hårddiskar som du kan stoppa i din 901 .. Istället för den långsamma 12 giggarn... Dock så kostar det ju ganska mycket.. | |
| Ades | 2009-04-16 22:03 | |
![]() | Snabbheten är ju det som är problemet med "default" hårddisken i 901:an.. Utrymmet är helt OK.. Men efter några månaders användande blir det olidligt långsamt.. | |
| blue_moon | 2009-04-16 22:25 | |
![]() | Tack för tips och lugnande besked! Visst skulle det smaka med en 32 eller 64 GB flash hdd men jag får kanske fundera ett varv till. Eller åtminstone vänta tills garantitiden gått ut. Bra att man kan hyra lagringsmöjligheter. Men jag har gratis online-utrymme i Eee Storage att tillgå, det glömde jag nämna. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-16 22:44 | |
![]() | blue moon - spana in den här videon som kanske kan hjälpa dig! www.youtube.com/watc...Jd NQk5AfkE | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-16 22:50 | |
![]() | om saker ser annorlunda ut; v.v. notera i kommentarerna till videon: I have an eee pc 901, but there is no zif connecter, just what look like solder points. Is there anything I can do? jkkmobile (1 week ago) Show Hide Marked as spam Reply ye, check my latest video... or jump to my site jkkmobile . com. It's one of the latests posts | |
| blue_moon | 2009-04-16 23:28 | |
![]() | Tack dudeniro för en mycket intressant länk! Den skall studeras noga, jag lovar! | |
| sa fröken - Ej medlem längre | 2009-04-27 14:25 | |
![]() | Kul, blue_moon, att du också stannade för Eee pc 901! Själv har jag haft min i fyra månader nu och känner mig likaså väldans förtjust över den. Tycker den är en liten dator med stor attityd! :D Vad gäller lagringsutrymme så tycker jag inte att den här typen behöver nåt stort sådant. Skaffa ett lager minnesstickor och/ eller -kort så får du sparat en del iaf; ett par såna är ju inte svårt att slänga ner i fickan när man ska ut. Men det där är nog väldigt individuellt vad man har för förväntningar på sin lilliputt! En lite lurig sak som jag ibland stöter på är att den kopplar på ett förstoringsglas (som jag iofs hittills inte upplevt mig behöva) men jag har aldrig fattat hur det går till. Det är nåt man gör med styrplattan men jag vet inte vad… Om du har koll på det kanske du kan posta lösningen här! :) En grej känns dock småsuspekt: Min maskin låser sig helt enkelt när den ska gå ner i vänteläge OM jag tryckt på knappen för tidigt. Det funkar fint när jag först sätter pekaren över knappen och låter den vara på den några sekunder tills skärmen går ner i grått innan jag trycker men det känns lite konstigt att den behöver en så lång reaktionstid. Jag kollade detta ganska snart efter att jag skaffat datorn i affären där jag köpte den men killen tittade bara ganska frågande och sa att datorer kan ha de märkligaste små egenheter. Hallå: han är ju den som ska ha kompetensen att ta itu med och fixa såna egenheter. Hur är det, har du upplevt detta? | |