Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 459 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| megasen | 2009-04-18 10:10 | |
![]() | (S) vill låta lärare driva kommunala skolor Det kan väl vara bra då tanken är att skolorna ska ha mindre politisk styrning av skolan och ökat lokalt inflytande som är grundtanken i Socialdemokraternas förslag. En självstyrande skola ska då också själv kunna besluta om städning och vem som ska stå för skolmaten och liknande, om den tycker att det är dåligt att inrätta sig under kommunens upphandlingar- Vad säger ni är detta ett bra förslag?? Själv är jag skeptiskt ännu... | |
| Bitte - Administratör | 2009-04-18 10:12 | |
![]() | jJälvstyrande skolor är ingen n yhet det har funnits unde flera , lärare tilsammans med föräldrar Bitte | |
| megasen | 2009-04-18 10:17 | |
![]() | Bitte...jag vet att det finns självstyrande kommunala skolor redan, Rösjöskolan i Sollentuna är välkänd. Men skollagen innebär begränsningar och partiet vill ha en snabb utredning om vad som behöver ändras, för att öppna för en bred försöksverksamhet över hela landet med självstyrande kommunala skolor. --fortfarande lite skeptisk | |
| Bitte - Administratör | 2009-04-18 10:22 | |
![]() | Jag tror på självstyrande enheter då har de bättre koll på ekonomin,och vikarier, mm mm Bitte | |