Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 503 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-21 14:40 | |
![]() | sjukskriven... Jag är sjukskriven sen ett antal månader pga en muskelinflammation i vänsterarmen. Som om det inte är nog svårt att handskas med FK så verkar läkarna fucka upp saker och ting också. Jag har bara rätt till sjukpenning fram till 18e mars i nuläget och det beror på ett flertal saker. Min gamla sjukgymnast har avslutat mig som patient utan att tala om det för mig, min nuvarande läkare har skrivit flera ofullständiga sjukintyg, bla det senaste där det stod min förra doktors namn på intyget men med min nuvarandes underskrift! När jag var hos honom för en vecka sen så skulle han skriva ett ordentligt intyg och skicka till FK och till mig(att jag inte fick med en gång är ju bara det märkligt), men nu har jag väntat sen dess på det....så ringde jag upp vårdcentralen och fick besked om att han inte kan nås förrän på torsdag! Vad fan gör man? Funtar på att anmäla hela jävla bunten, allt från läkare, sjukgymnast till killen som städar toaletten..... | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-04-21 14:51 | |
![]() | Men det vet du väl att i dagens läge med vår fina regering så får man icke bli sjuk. Man ska vara frisk och sjuklingar ska förintas från jordens yta. | |
| le-lou | 2009-04-21 15:14 | |
![]() | Det är läkaren som sabbat upp det . Ring och be att en annan läkare utfärdar sjukintyget? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-04-21 15:21 | |
![]() | ja precis,försök komma i kontakt med en annan läkare så fort som möjligt!jag råkade ut för samma sak men han ordnade upp det | |
| MiniLudd | 2009-04-21 15:24 | |
![]() | kissed - larvigt. Då kan man lika gärna säga att med den förra regeringen uppmanades alla att gå hemma och lalla. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-04-21 15:28 | |
![]() | Vill du ha konkreta tips på hur du löser situationen ellervill du bara ha medhåll i att systemet är skit? Jag kan ge dig medhåll i att FK är ett jävla råttbo, fan vad de förstör för folk. Annars kan jag bara hoppas att det till syvene och sist löser sig och att du i alla fall blir fri från inflamationen i armen, som jag vet kan göra förbannat ont. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-04-21 15:38 | |
![]() | Jag förstår fullständigt din frustration. Vi (inte minst min son) har kämpat med ungefär det samma. Men gå vidare, anmäl och ge inte upp. En annan i släkten får överklaga f-kassans beslut till regeringsrätten varje gång, och får då rätt men trött blir man av att tryckas ner och skuffas åt sidan. Hoppas att armen blir bra (provat akupunktur?) och att det ordnar sig. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-21 15:43 | |
![]() | Går på akupunktur och det har funkat bra med andra problem tidigare. Risotto, jag vill ha konkreta tips på lösningar, ja. Kan man anmäla och hur går man tillväga, är väl vad jag undrar. Miniludd, du har lite sned syn på det där, ingen har nog uppmantats till att vara hemma och lalla, men att man förutsätter att alla som blir sjuka på något sätt är lata eller nåt är ju fel så inihelvete... Så jävla kul är det inte att bara gå hemma och kassera in 80%(eller vad det nu är) av en lön som från början är rätt så tråkig... | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-04-21 15:52 | |
![]() | Jag larvig miniludd!? Nää:-) Bara realist och tyvärr allt för väl insatt i skiten. Och på FSk skyller de allt på nya regler från regeringen så vad ska man tro? | |
| le-lou | 2009-04-21 16:16 | |
![]() | kissed - inte för att vara sån men skylla på regeringens regler? Det är ju deras regler de måste följa liksom? | |
| krutmarie | 2009-04-21 16:16 | |
![]() | Kissed, du menar kanske att alla andra sjuklingar ska försvinna men inte Kaninen hoppas jag? :) Kaninen, försök med det som Mysgruppen föreslog att få ett sjukintyg från en annan läkare på VC. Alla uppgifter borde ju finnas i datorn så det kan ju inte vara svårt för nån annan att se vad det är för orsak. Lycka till och krya på armen! | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-21 16:18 | |
![]() | Har haft 4(!) olika läkare hittils...alla lika jävliga på att skriva intyg, jag byter vårdcentral istället. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-21 16:20 | |
![]() | Har nog fyllt oturskontot vid det här laget tror jag.. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-04-21 16:23 | |
![]() | det är riktigt jobbigt då man hamnar mellan stolarna,det är förjävligt jag hoppas de fixar sig så fort som möjligt! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-21 16:45 | |
![]() | 4 läkare som inte vill skriva intyg... De kan ju faktiskt ha rätt. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-21 16:47 | |
![]() | Det handlar inte om att de inte vill..läs lite. Det handlar om att de skrivit ofullständiga intyg, men tack för att du tittade in, trash. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-21 16:49 | |
![]() | Skam den som ger sig. Snart dyker nog rätt läkare upp som skriver intyg du vill ha. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-04-21 16:50 | |
![]() | Det handlar nog mer om vad FSK vill ha... | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-21 16:53 | |
![]() | Som sagt, trash, läs vad jag skrivit innan du automatiskt hoppar in med idiotkommentarer. FK har undrat över varför intygen är ofullständiga, och varför en läkares namn står överst och en annan skrivit under...det intyg jag vill ha är ett korrekt sådant helt enkelt. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-04-21 17:01 | |
![]() | Skulle vara tråkigt om ni försvinner alla tre, om gammalt groll blossar upp. Och kanske jag med kickas. Systemet är skit och att bli utförsäkrad är det djävligaste av allt. Ska alla som inte kan jobba dö eller? | |