Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 503 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pentrollet | 2009-04-21 20:51 | |
![]() | Skrikiga ouppfostrade barn... ...fy fan för ungar ibland alltså. Gick ut och åt med en kompis idag. Lugnt och fint sitter vi där och småpratar. Men vips så bara förstörs hela kvällen. In glider en familj med två barn. Ett fasans fullt liv på kidsen från början till slut. Spelade ingen roll vad föräldrarna gjorde eller inte gjorde dom bara flippade loss totalt. Inte första gången jag är med om det. Förstår att har man barn får dom hänga med men ha då pli på dem. Skrikiga barn, över parymerade människor och hundar hör inte hemma på restauranger, fik och caféer... Eller?! | |
| emmylicious | 2009-04-21 20:53 | |
![]() | www.betapet.se/forum...ad id=17612 *trådtips* :D | |
| Pseudonymf | 2009-04-21 20:53 | |
![]() | Ja, antignällhalsband och piska. Gärna ljudisolerad bur om det finns. Annars kan man ringa socialen när man möter på dessa föräldrar som omöjligt kan uppfostra sina barn. | |
| pentrollet | 2009-04-21 20:54 | |
![]() | ah så de fanns redan en tråd om detta...glömde kolla...va så upprörd när jag kom hem :) | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-21 20:58 | |
![]() | Nu till 10 000 kronors frågan pentrollet: Sa du över huvud taget något till familjen eller till personalen på restaurangen - eller satt du där och bet ihop och blev upprörd?! Jag menar, det är ganska pinsamt att ha ett skrikigt barn på restaurang också - och som förälder är det lätt att bli "avtrubbad". OM någon säger till kan det faktiskt göra skillnad. Sedan, går det ofta bra att byta bord på en restaurang. Passivitet låter som den största anlendningen till din upprördhet, pennis?! | |
| krysopras | 2009-04-21 20:59 | |
![]() | Man träffar alltför ofta på familjer som är ute på skogspromenad där föräldrarna inte bryr sig ett skvatt om att deras barn illvrålar och far omkring och skövlar allt i sin väg. Om en hund uppförde sig så skulle folk bli vansinniga, men för barn är det helt ok??? | |
| pentrollet | 2009-04-21 20:59 | |
![]() | bra tips Pseudonymf ;) | |
| Pseudonymf | 2009-04-21 20:59 | |
![]() | Ja mina tips är ovärderliga :) | |
| pentrollet | 2009-04-21 21:00 | |
![]() | Jodå...vi sa till...men stackars servitrisen fick till svara att passade de inte så fick dom gå som blev störda av deras barn... | |
| pentrollet | 2009-04-21 21:01 | |
![]() | hade en hund uppfört sig så hade de varit fel på rasen o där med borde avlivas...*L* | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-21 21:02 | |
![]() | OK! Vilken urusel service dessutom då!? Verkar inte som om den restaurangen hade mycket integritet; eller också kanske det var servitrisen | |
| emmylicious | 2009-04-21 21:03 | |
![]() | då var det korkade föräldrar. jag skulle iallafall tycka det var jobbigt om jag hade ungar och dom höll på och förstörde för andra gäster, men att dom inte ens brydde sig när man sa till.... | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-04-21 21:06 | |
![]() | pentrollet - jag hade blivit väldigt irriterad. Nog är det restaurangens ansvar att se till att gäster inte stör andra gäster (kan man tycka). | |
| pentrollet | 2009-04-21 21:09 | |
![]() | kan ju säga att det va både första och sista gången man va där. Och stackars lilla unga servitris som bara fick mass skit från dem. Föräldrarna kanske bara va glada dom kom ut lite o sket i ungarna...skönt o slippa laga mat...vem vet.... | |
| Anib | 2009-04-21 21:15 | |
![]() | Som både mamma och restaurangjobbare så tycker jag att folk skall ha rätt att ha det lugnt och skönt på krogen - vissa föräldrar kan kallas för terrorister - om ungen inte beter sig så skall de lugna/alternativt föra ut barnen tills det lugnar sig om de inte är på McDonalds lekavdelning. Personalen hamnar i en skitsits om de säger till för de flesta föräldrar som inte bryr sig om hur barnen beter sig blir bara förbannade på servitrisen...tyvärr | |
| Ydh | 2009-04-21 21:15 | |
![]() | Jag är au pair, men jag kan faktiskt inte försvara ungarnas beteende, haha! Snarare tvärtom. Som tur är har jag hand om relativt lugna barn, de är väluppfostrade men olydiga ibland - såklart! Det finns ju dock skräckexempel, och oftast beror det väl på föräldrarna, enligt mig. Hur lyckas man få till sådana urjävliga ungar? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-21 21:18 | |
![]() | jag undrar om den servitrisen var ny på arbetsplatsen. Annars borde hon ju ha fått ut ägaren direkt. Det hör väl till en bra restaurang att den i sig själv har lite integritet, och att man inte är oförskämd mot personalen. Att barn skriker är ju naturligt. Och det brukar finnas bra lösningar. I ditt fall är det ju konstigt att meddelandet i princip blev till dig "vi har det lite körigt med dessa tokstollar som väsnas, och eftersom de är taskiga mot mig (servitrisen) så får du ta skiten. Välkommen tillbaka!" | |
| pentrollet | 2009-04-21 21:19 | |
![]() | Anib: ja jag tyckte synd om stackars servitrisen som fick skit. Och jag va för mesig för o gå fram när jag fick höra hur hon blev bemött. Ja du Ydh, jag undrar oxå hur man får urjävliga ungar. Man skiter väl i dem eller nått... | |
| slånbär | 2009-04-21 21:20 | |
![]() | Jag tycker alla resturanger och typ IKEA skulle ha en barnfrikväll i månaden för alla som bara inte vill höra alla skrikande ungar. Skulle nog bli en hit tror jag. Själv har jag två tonårskillar men jag har aldrig tillåtit mina ungar att springa runt och tokskrika ens hemma på gatan. Självklart måste barn få leka och stoja men man måste visa hänsyn för andra människor också. Har en granne två hus bort som har tre små flickor som är absolut överjävliga monster. Mamman är inte ett dugg bättre som gapar och skriker på ungarna och karln och som grädde på moset så har dom ofta kompisar där nu när sommaren närmar sig som är precis lika jävliga. Både jag och dom andra grannarna går in och stänger dörren tom en vacker sommardag/kväll för man står bara inte ut. | |
| pentrollet | 2009-04-21 21:21 | |
![]() | De e väl just de som är grejen...barnen blir skrikiga o äckliga när de e så dom blir bemötta och tilltalada av sina föräldrar.... | |