Spelrum
Giraffen9
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade22
Mobilspel
Pågående22 110

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Jo-na-tan - Ej medlem längre2006-04-08 23:24
Antal inlägg: 1955

CrilleP+dräparn i direktsändning
CrilleP+dräparn i direktsändning
Från susning:

"Dräpar'n kallas en drink blandad på 2 delar Bailey's Irish Cream och 1 del Explorer vodka. Typisk party-starter-drink för någon som vill bli präktigt berusad snabbt och relativt smärtfritt.

Etymologin skall vara att Christer Pettersson (mannen som dömdes för Palmemordet men frikändes av hovrätten) vid sin frigivning begav sig till Systembolaget och köpte just Bailey's och Explorer. När han knackade på hos en bekant så hade han två flaskor Bailey's och en flaska Explorer. Detta visades i Sveriges, på den tiden, nyhetsprogram på TV. Svenska TV körde faktiskt en extra direktsändning hela natten från Morfars loftgång. Det var en av de märkligaste journalistiska insatser svensk television någonsin gjort, och dom har gjort några klavertramp..."

Hahaha, var det någon som såg denna direktsändning? Verkar ju helt sjukt kul, måste försöka rota fram den på nåt sätt
 
vulcan2006-04-08 23:36
Antal inlägg: 7666

Jag har vaga minnen av det hela. Minns dock att CP långt senare avslöjade att han inte alls hade blandat de båda dryckerna utan inmundigat dem var för sig.
 
Bror Mu - Ej medlem längre2006-04-08 23:38
Antal inlägg: 921

Har nåt vagt minne, ialla fall minns jag att han köpte en flaska sprit och gick över till en suparpolare för det var på bild i tidningarna och i alla nyhetsinslag när han kom med flaskan.
 
anduin - Ej medlem längre2006-04-09 00:15
Antal inlägg: 273

En gång såg jag ett flera timmar långt direktsänt gisslandrama klockan 2 på natten på ettan. De hade ställt en kamera som filmade en ödslig parkering nånstans i närheten, och ingenting alls hände på hela natten, kanske nån enstaka person som promenerade förbi.
 
Jo-na-tan - Ej medlem längre2006-04-09 00:21
Antal inlägg: 1955

Ja, det var vid t-centralen 2002/2003, det var humor
 
IMO - Ej medlem längre2006-04-09 06:59
Antal inlägg: 1766

Här kommer Betapets mest givande inlägg;-)

Jo jag såg också den direktsändningen. Vill minnas att det var något förlängt Rapport eller Aktuellt.

Vill också minnas att en del krogar döpte en drink till Crister P. (Vodka+Bailey´s)

 
Angus2006-04-09 07:26
Antal inlägg: 380

Yep.
Men för att göra drinken komplett så skall den enligt uppgift inmundigas samtidigt som man puffar på en Blå Blend...
 
Scandal - Ej medlem längre2006-04-10 01:13
Antal inlägg: 620

Chrille P är en oförglömlig legend. Finns en bar vid NK typ, heter Hollywood bar el nåt, men de har iaf döpt sina drinkar efter skådisar. Tycker att om Oprah finns med så borde Chrille P också få finnas med! ;D
 
Bror Mu - Ej medlem längre2006-04-10 11:42
Antal inlägg: 921

Blå blend, finns det? rökte han verkligen det?
Jag ser liksom framför mig hur han har spritflaskan och cigarrett i munnen, och ett rött ciggpaket typ marlboro/prince, men minnet ljuger ju rätt duktigt, fyller i och skarvar, det var ju därför Krister blev frikänd trots Lisbeths vittnesmål.
 
Dyslekso2006-04-10 19:35
Antal inlägg: 8945

En annan klassiker är hans nakna poserande på isbjörnsfäll i Svenska Hustler. Hundra laxar tror jag han fick för det.
 
Bror Mu - Ej medlem längre2006-04-10 20:52
Antal inlägg: 921

Det var en ren kopia av min idol Burt Reynolds utvik i Playboy.
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?