Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 894 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LillMumlan | 2009-04-22 16:59 | |
![]() | Låtar med betydelse? Är lite nyfiken på om det är fler än jag som har någon eller några låtar som får en att känna det där lilla extra? Själv har jag två. Den ena är Perikles låt "Vart ska vi sova i natt" som på sätt och vis var en bidragande orsak till att jag och min kille gick från att vara "kompisar" på dansgolvet (här har vi två buggare) till någonting annat! ;) Den andra är "Hero of war" (Raise Against). En kompis till mig ska om några dagar åka till Afganistan som militär. På hans avskedsfest spelade en vän till oss den här låten på gitarr och en annan kille sjöng... Det var gåshud över hela kroppen! | |
| marrelitos - Ej medlem längre | 2009-04-22 17:05 | |
![]() | Pearl Jam - Masters of War www.youtube.com/watc...2k k-v7NLr4 Kool Savas - Brainwash www.youtube.com/watc...72 OobR2VeE John Lennon - Give Peace A Chance www.youtube.com/watc...el hfqXSkyQ Hoppas dini vän slipper skador, död eller posttraumatisk stress. Jag är glad över att mina vänner inte ger sig ut på sånt "äventyr" | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-04-22 17:05 | |
![]() | Det finns redan en sån här tråd. För helvete. | |
| Bitte - Administratör | 2009-04-22 17:06 | |
![]() | www.betapet.se/forum...ad id=18293 Visst funkar denna tråd lika bra =) Bitte | |
| Charliiie | 2009-04-22 17:07 | |
![]() | Det finns många låtar som får en att rysa, men ett band som lyckats få mig att rysa till alla deras låtar och texter är Kent... Jocke Berg är ett musikaliskt geni! | |
| LillMumlan | 2009-04-22 17:09 | |
![]() | Sorry! Har ingen koll på tidigare trådar! Men om det stör, så läs den inte! ;) | |
| c72 | 2009-04-22 17:14 | |
![]() | Hahahah:) | |
| LillMumlan | 2009-04-22 17:25 | |
![]() | marrelitos: Varför just dom? Pga låtarna i sig, eller för att du kopplar dom till någonting särskilt? | |
| marrelitos - Ej medlem längre | 2009-04-22 17:32 | |
![]() | Mest pg a den tid vi lever i och kvaliten på låtarna, dom betyder något som har med den verklighet vi bär på. :) | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-04-22 18:06 | |
![]() | Det finns alltid de som pekar mot andra trådar och de tenderar att ALLTID vara samma personer. Jag skälver i hela kroppen av Where the streets have no name, U2. Jag har faktiskt aldrig riktigt lyckats klura ut vad den handlar om, har dock hört teorier om gatorna i Belfast. Det är hur som en låt som jag älskar och alltid kommer att göra. Pratar vi låtar som BETYDER något ur samällsperspektiv så tycker jag att ONE, också U2, är en väldigt bra kandidat. Den en aidssjuk killes monolog till sin far och om allt de har har försummat (pga. farsans person) dem emellantrots att de är samma kött egentligen (ONE). Vad jag vet så gick alla pengar som singeln spelade in till aidsforskning, det tycker jag är värt att notera i debatten av moderna band och deras musik. | |
| Ässät | 2009-04-22 18:06 | |
![]() | Asg Sylvia.. du är la för härlig | |
| Palavra | 2009-04-22 18:09 | |
![]() | Hotel California | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-04-22 18:11 | |
![]() | Ja, Risotto, och det finns alltid de som är obstinata för sakens skull och de tenderar att ALLTID vara samma personer. Ta en titt på den högaktuella tråden "Håll mitt hjärta" och återkom. Den är för fan identisk. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-04-22 18:21 | |
![]() | Sylvia, tog du åt dig? då är du i alla fall medveten och kan göra något åt beteendet. Låt trådar vara som du har problem med att läsa bara för att du har "läst dem förr", vad är skadan i att det skapas en tråd snarlik en annan? Om du menar att jag är obstinat bara för saken skull så tycker jag att det var ett lamt trick bara för att sparka tillbaka, hitta på ett eget argument eller håll igen, det är patetiskt med människor som inte kan komma med egna grundframställningar. | |
| MatsJoel | 2009-04-22 18:23 | |
![]() | Hur ska man kunna veta att en tråd som heter Håll mitt hjärta handlar om musik som berör? | |
| one-punch - Ej medlem längre | 2009-04-22 18:24 | |
![]() | MJ: Trådtiteln är ju så fantastisk att man får skylla sig själv om man inte kollar. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-04-22 18:25 | |
![]() | Har återkommit, titeln "Håll mitt hjärta" säger mig noll och därför har jag inte brytt mig att kollla tråden tidigare. Tycker att titeln på den här tråden betydligt bättre samnafattar ämnet. Moralryttare är ena trissat ryttare som man borde skära av sadelhjorden för! | |
| one-punch - Ej medlem längre | 2009-04-22 18:26 | |
![]() | Gå och snida en kniv tröttmössa. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-04-22 18:31 | |
![]() | one, håller på, har paus. Den är i ek så det är hårt att jobba i, men det ska nog bli bra till slut. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-04-22 18:36 | |
![]() | Det tror fan att jag tog åt mig eftersom det var jag som påpekade det här? (Smart kille: "där satte jag minsann dit henne". I THINK NOT!) Jag tänker inte ändra mitt beteende. Jag kräver av folk att de inte är ignoranta och det tänker jag fortsätta med. Den här kopian var speciellt irriterande eftersom "Håll mitt hjärta" varit väl synlig här varje dag sedan den skapades. Forumet tolererar inte trådar som är likadana och därför kommer den här tråden stängas - det har inget med moral att göra. | |